« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
حسن بهنام:
وقتی میانگین مطالعه ما ایرانیان ۱۳ دقیقه در روز است، در برابر ۱۶۹ دقیقه اینترنت و ۷۲ دقیقه تلویزیون، یک زنگ هشدار برای مطالعه است
پایگاه خبری آوای رودکوف-حسن بهنام:وقتی میانگین مطالعه ما ایرانیان ۱۳ دقیقه در روز است، در برابر ۱۶۹ دقیقه اینترنت و ۷۲ دقیقه تلویزیون، یک زنگ هشدار برای مطالعه است

این تهدیدها را در مورد کتاب باید جدی بگیریم.

گزیده‌هایی از سخنان سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، دوشنبه  ۹۸/۷/۲۹

★کتاب و کتابخوانی  یک فضیلت نیست بلکه ضرورت است.
★علم گوهر زیست انسانی است هم برای اینکه شهروند خوبی داشته باشیم و هم اینکه آگاهی داشته و هم انسان سالمی داشته باشیم.
★صرفا نه برای اینکه جامعه عالمی داشته باشیم تا پیشرفت کند بلکه حتی برای سلامت زیست هم به کتاب خواندان نیازمندیم، امروزه در فواید کتاب و سلامت هم نکات فراوانی بیان شده اینکه ما از طریق کتاب به لایه های خودمان پی می بریم و تمرکز روح پدید می آید.


ما برای کتاب و کتابخوانی تهدیدهای مضاعفی داریم:

 تهدید اول، رقبای کتاب هستند.
امروز رقبای کتاب بیش‌تر از گذشته است، وقتی میانگین مصرف اینترنت ما در کشور ۱۶۹ دقیقه بوده که در برخی از استان‌ها بالای ۲۰۰ دقیقه و میانگین مصرف تلویزیون ۷۲ دقیقه است، به طور طبیعی، کتاب و کتابخوانی غریب است.

تهدید دوم: نظام آموزشی!
آموزش و پرورش نتوانسته بین کودکان و کتابخوانی آشتی برقرار کند:

مدرسه کتابخوانی را وسعت نداده و نمی‌دهد، مدرسه انبار کردن ذهن را یاد می‌دهد که به سرعت خالی می‌شود، ما با حجم زیاد کتاب‌های درسی، بدون این‌که فرصت مطالعه آزاد را به دانش‌آموزان بدهیم، آنها را از کتابخوانی دور می‌کنیم.

تهدید سوم:
خانواده‌ها را تهدید دیگری علیه کتابخوانی دانست. والدین نه خودشان کتاب می‌خوانند و نه فرزندان را با کتاب انس می‌دهند و نه کتاب خواندن فرزندان را ارزش می‌دانند.

متاسفانه فقط نمره گرفتن در کتب درسی برای خانواده‌ها ارزش تلقی می‌شود

*اگر مصرف میانگین مطالعه ما ۱۳ دقیقه در روز است، در مقابل مصرف بسیار بالای اینترنت و تلویزیون، این زنگ هشدار است،

*اگر می‌گوییم کتاب شهروند خوب ساخته و انسان سالم تربیت می‌کند پس ما در خطر این آسیب‌ها و تهدیدها هستیم.



(منابع: سایت جماران)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: