« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴
آوای رودکوف گزارش می کند:
وی، افزود: خداوند ستارالعیوب است؛ همه ما انسانها دارای عیب هستیم؛ اما با لطف خدا از عیب های یکدیگر خبر نداریم و باید خدا را بابت این نعمت شکرگذار باشیم.
به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری آوای رودکوف؛ آمرزش و مغفرت الهی چیزی است که هر فرد مسلمان و مومنی به دنبال آنست و همواره در دنیا در تلاش و تکاپوست تا بدین مقصد و مقصود نایل شود.

درهاى مغفرت الهى از هر سو، به روى بندگان باز است که برخی از درهای آن، به استناد آیات قرآن، عبارتند از توبه، عمل صالح، جهاد و شهادت، انفاق، قرض الحسنه و پرهیز از گناهان کبیره.


آمرزش و مغفرت الهی چیزی است که هر فرد مسلمان و مومنی به دنبال آنست و همواره در دنیا در تلاش و تکاپوست تا بدین مقصد و مقصود نایل شود.

خداوند متعال راه‌های فراوانی را برای غفران و بخشوده شدن انسان قرار داده است. گویا او منتظر است تا انسان‌ها به سویش بازگردند و مسیر بندگی و اطاعت او را در پیش گیرند و این ماه مبارک که ماه میهمانی خداوند است، یکی از بهترین زمان‌ها برای جلب رحمت و مغفرت الهی است، چراکه شیاطین دربند هستند و با انجام عباداتی مثل روزه و قرائت قرآن، شرایط بازگشت انسان به سوی پروردگار و انتخاب درست که همان مسیر بندگی است بیشتر و بهتر فراهم است.

از مهم ترین عوامل برای دریافت غفران الهی، ایمان است
حجت‌الاسلام عبداله محمدی، امام جمعه میانه در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف اظهارکرد: از مهم ترین عوامل برای دریافت غفران الهی، ایمان است، درحقیقت انسان بدون ایمان قابلیت دریافت مغفرت و هدایت از سوی خداوند را ندارد.

وی، افزود: ماه رمضان، ماه تقوا و ماه خودداری نفس از گناه و معصیت است.

وی، بااستناد به آیه 133سوره آل عمران(وَ سارِعُوا إِلى مَغْفِرَة مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّة عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقینَ ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: و شتاب کنید براى رسیدن به آمرزش پروردگارتان و بهشتی که; وسعت آن، آسمان ها و زمین است و براى پرهیزگاران آماده شده است.
حجت السلام محمدی، ضمن بازگونمودن بهترین پاداش برای مومنان ادامه داد: محبوبيّت نزد خدا و دريافت مغفرت، بهترين پاداش براى مؤمنان است.

امام جمعه میانه، از شرایط دریافت قوه تشخیص الهی گفت و یادآورشد: کسانى كه تقوا داشته و تمايلات نفسانى را كنار بگذارند، قوّه‌ تشخيص حقّ به آنها عطا مى‌شود.

وی، بااشاره به فرمایش پیامبراکرم(ص) افزود: ایشان می فرمایند: برای هر دردی، درمانی است. درمان بیماری گناهان توبه و استغفار است. از راه توبه است که می توان محبّت الهی را جلب نمود و محبوب حق تعالی شد.

حجت‌الاسلام محمدی، تابیدن انوار مغفرت الهی به انسانها را دائمی دانست و تاکیدکرد: انوار رحمت و مغفرت الهی به صورت دائمی درحال تابیدن به انسانهاست، اما نحوه و میزان دریافت این انوار در آنها متفاوت بوده و به شایستگی و تلاش افراد، وابسته است؛ چراکه برای دریافت این انوار قدسی، قابلیت قابل نیز لازم بوده و این قابلیت به معنی دارابودن شرایط آن است.

زمانی انسان به تقوا می رسد که پاک باشد

حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف اظهارکرد: زمانی انسان به تقوا می رسد که پاک باشد و زمانی پاک خواهدشد که استغفار و توبه از گناهان گذشته داشته باشد.

وی، افزود: خداوند ستارالعیوب است؛ همه ما انسانها دارای عیب هستیم؛ اما با لطف خدا از عیب های یکدیگر خبر نداریم و باید خدا را بابت این نعمت شکرگذار باشیم.

وی، بااستناد به آیه 183 سوره بقره(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: ای اهل ایمان! روزه بر شما مقرّر و لازم شده، همان گونه که بر پیشینیان شما مقرّر و لازم شد، تا پرهیزکار شوید.

حجت السلام اکرمی، ضمن بازگونمودن شرایط دریافت هدیه انسان از جانب خداوند ادامه داد: وجود و کاسه دل انسان اگر پاک باشد، هدیه ای از جانب خداوند در دل انسان قرار می گیرد، و از کینه و کدورت و ناپاکی ها دور خواهدشد.

امام جمعه سراب، یادآورشد: زمینه توبه در ماه مبارک رمضان برای همه آماده است که توبه کنند و پاک باشند.

وی، بااشاره به فرمایش پیامبراکرم(ص) افزود: ایشان می فرمایند: هركس ماه رمضان را براى خدا روزه بدارد، تمام گناهانش بخشيده مى‌شود.

حجت‌الاسلام اکرمی، ماه رمضان را ماه استغفار و دعا دانست و تاکیدکرد: ماه رمضان ماه استغفار و دعاست، ماه غفران الهی است، در این ماه درهای بهشت باز و درهای جهنم بسته است.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین