« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۹
رییس جمهوری با بیان اینکه برخی عطش داشتند که دولت را متهم به آلوده بودن کنند، گفت: برخی در داخل می خواستند دولت را بزنند اما اقتصاد را نابود کردند.

به گزارش اوای دنابه نقل از ایرنا، دکتر ˈمحمود احمدی نژادˈ درسخنانی در مراسم دومین سالروز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، خطاب به این عده افزود: ˈچقدر خواهش کردم که این کار را نکنید، شما می خواهید دولت را بزنید اما به اصل می زنید، در حالی که خودتان هم در این اصل هستیدˈ.
احمدی نژاد با طرح این سوال که سال گذشته در کشور چه خبر بود؟ اظهار داشت: به بهانه تخلف یک گروه در یک جا، بساطی را در کشور به راه انداختند به طوری که چهار وارد کننده علوفه و کنجاله در کشور داریم که هر چهار نفر آنها فراری شدند.

رییس جمهوری ادامه داد: ما گفتیم اگر کسی جرم کرده است، او را مجازات کنید؛ چرا سر و صدا به راه می اندازید و همه را متهم می کنید؟ و چرا فضای رعب و وحشت در اقتصاد کشور به وجود می آورید؟

آیا با رعب و وحشت می توان اقتصاد کشور را اداره کرد؟

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آیا می توان با رعب و وحشت اقتصاد کشور را اداره کرد؟ اظهار داشت: باید با برنامه، فکر و اندیشه، مدیریت را انجام داد.

احمدی نژاد در این بخش از سخنان خود خطاب به حاضران گفت: ˈ راستش من که نفهمیدم چه شد؟ اگر شما فهمیدید خوش به حالتان! عددی که هنوز در مورد آن می گویند.ˈ

رییس قوه مجریه افزود: گفتم بانک ها و کشور در حال قفل شدن است؛ اگر 10 نفر تخلف کردند، آنها را مجازات کنید.

این قطار باید یک راننده داشته باشد

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه می توان کارهای بزرگ انجام داد، گفت: شرط انجام کارهای بزرگ این است که در سیاست گذاری های کلان تفاهم کنیم، اما این قطار باید یک راننده داشته باشد.

احمدی نژاد با بیان اینکه اقتصاد را نمی توان از دو بخش مدیریت کرد، اظهار داشت: ممکن است موارد خوبی به ذهن بسیاری از دوستان برسد اما آیا هر کس هر نکته خوبی به ذهنش رسید باید آن را در جامعه اعمال کند؛ پس مسئولیت ها چه می شود؟

وی تصریح کرد:‌قانونی 11 بار تغییر می کند؛ آیا می توان با این شرایط برنامه ریزی کرد؟

احمدی نژاد اضافه کرد: مدام یکدیگر را متهم می کنیم؛ سوال این است که این اقدامات چه نفعی برای ملت و اقتصاد دارد؟

رییس جمهوری با بیان اینکه صندوق توسعه ملی با پیشنهاد دولت تاسیس شد، گفت: طی 60 سال اخیر اقتصاد کشور تا حدودی به نفت وابسته است و برای نخستین بار، دولتی گفت که همه درآمدهای ارزی را خرج نمی کند و بدین ترتیب، 30 درصد از درآمدهای نفتی را دولت ذخیره کرد.

رییس قوه مجریه با تاکید مجدد بر این نکته که راه عبور از تحریم اجرای کامل هدفمندی یارانه ها است، تصریح کرد: اجازه دهیم مردم ما توانمند شوند. با کدام دلیل شرعی حتی یک نفر را از گرفتن یارانه کم می کنیم؟

احمدی نژاد با بیان اینکه یارانه ها پول بیت المال است،افزود: من طرفدار کم کردن افراد از دریافت یارانه ها هستم اما آیا ما پایگاه اطلاعاتی جامعی از وضعیت اقتصادی تک تک افراد داریم؟

رییس جمهوری با اشاره به حذف هفت تا هشت میلیون نفر از دریافت یارانه ها گفت: 60 سال توزیع یارانه ها به طور معیوب انجام شد؛ اکنون اجازه دهیم 10 تا 15 سال به طور عادلانه توزیع شود.

احمدی نژاد با یادآوری این نکته که طبقات پایین پس از هدفمندی یارانه ها شرایط بهتری پیدا کردند، اظهار داشت: آیا این اشکال دارد که وضع مردم بهتر شده است؟ این یارانه ها متعلق به مردم است و باید توسط خودشان مدیریت شود.

بسیاری بسیج شده اند که یک لکه به دولت بچسبانند

رییس جمهوری با بیان اینکه چرا باید به دولت بی اعتماد باشیم، تاکید کرد: این دولت پاک ترین دولت است و بسیاری بسیج شده اند که یک لکه به دولت بچسبانند اما نتوانستند.

رییس قوه مجریه در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ساختن کشور گفت: این کار شدنی است؛ ما نوکر ملت هستیم و وقتی نوکری اربابش را در نقطه بالا ببیند خوشحال می شود.

احمدی نژاد با بیان اینکه ما در این کشور ادعایی نداریم، اضافه کرد: بد است که تمامی مناسبت های کشور را در مسایل سیاسی و انتخاباتی تحلیل کنیم .

وی ادامه داد: دولتی پیدا شده که حاضر است زیر بار سنگین تحولات اقتصادی برود و این، یک فرصت برای کشور است .

رییس جمهوری با بیان اینکه نباید واهمه داشت و در دل مشکلات حرکت کرد، گفت: سال گذشته و امسال می توانستیم مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا کنیم اما نشد.

یقین دارم مرحله دوم را کلید بزنیم، هجمه آغاز می شود


وی تصریح کرد : ملت نشان داد که ظرفیت داشته و همراهی می کند و این کار را می طلبد.

احمدی نژاد اضافه کرد: اما یقین دارم به محض اینکه مرحله دوم را کلید بزنیم هجمه آغاز می شود.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم بدهیم، گفت: ‌همه قوا باید همراهی کنند و مردم را در اداره اقتصاد کشور سهیم کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: