« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
معاون وزارت جهاد کشاورزی:
پیرو ابلاغ صورت گرفته کشت برنج در سراسر کشور (به جز استان های گیلان و مازندران) ممنوع ابوده و این موضوع حتی به بیمه های کشاورزی نیز اعلام شده است.
 به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف ، عباس کشاورز معاون زراعت و باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه جایگزین کشت برنج در اصفهان گفت: کمبود آب در سراسر کشور مشهود است و در هیچ کجای دنیا، برنج در مناطقی با بارش کمتر از 800 میلیمتر کشت نمی شود.

وی افزود: پیرو ابلاغ صورت گرفته کشت برنج در سراسر کشور (به جز استان‌های گیلان و مازندران) ممنوع بوده و این موضوع حتی به بیمه های کشاورزی نیز اعلام شده است.

کشاورز با اشاره به طراحی نرم افزاری در وزارت کشاورزی گفت: الگوی کشت اصفهان نیز می تواند در این نرم افزار نهادینه و در چند جلسه ارائه شود.

معاون زراعت و باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دو سال گذشته وسعت، کشت برنج به جز در استان های گیلان و مازندران، 120 هزار هکتار کاهش یافته است، گفت: تضمین می دهم بذر مورد نیاز کشت جایگزین تامین شود.

استاندار اصفهان نیز در این جلسه گفت: سطح کشت برنج در سه ساله گذشته به یک پنجم قبل رسیده ولی همین مقدار نیز با توجه به تبعات اجتماعی آن قابل تأمل است.

رسول زرگرپور، اختلاف مصرف آب بین کشت جایگزین با کشت برنج راحداکثر 20 میلیون متر مکعب اعلام و اضافه کرد: با حذف کشت برنج مشکل بی آبی حل نخواهد شد زیرا حقابه کشاورزان به قوت خود باقی است.

وی افزود: در سه سال گذشته در 20 هزار هکتاراز زمین ها تغییر الگوی کشت صورت گرفته و توسعه کشت محصولات با نیاز آبی کم و کاهش یا حذف تدریجی محصولات با نیاز آبی زیاد را در دستور کار قرار گرفته و کشت برنج از 19 هزار هکتار به 4 هزار هکتار رسیده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: