« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
یاداشت-اسدالله ربانی مهر:
امروز متاسفانه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برای گرفتن دانشجو و گرفتن شهریه ها با هم رقابت گذاشته اند اما در عمل شاهد این هستیم که روز به روز بیکاران بالاخص قشر دانشگاهی بیشتر می شود و کسی در فکر حل این مشکل نیست.

پایگاه خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir،
اسداله ربانی مهر-معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان:

رهبر معظم انقلاب در 16 خرداد 95 در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند :شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان ، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود ، بیشتر است ، بنابراین برای حل این مشکل ، اقدامات جدی انجام شود .

به کار بردن واژه " شرمندگی " از سوی رهبر معظم انقلاب از جهات مختلف قابل بررسی و تحلیل است ، اول اینکه رهبر انقلاب به خوبی در جریان مسائل و مشکلات جامعه است ، اشرافیت و تسلط کامل رهبر معظم انقلاب به مسائل جامعه باعث شده است که معظم له از چنین واژه ای استفاده کند .

از طرفی بیکاری جوانان بالاخص جوانان تحصیل کرده کم کم دارد به یک بحران تبدیل می شود و استفاده از این واژه از سوی رهبر انقلاب نشانه حاد بودن این مشکل است ، متاسفانه تا کنون اقدام خاصی در جهت رفع مشکل بیکاران به نوعی که این مشکل به صورت ریشه ای حل بشود انجام نشده است و همه دولت ها و مجالس از گذشته تا امروز در این مشکل سهمی دارند و باید برای آن فکری اساسی صورت گیرد چون کار آن قدر مهم و دارای اهمیت است که شخص اول کشور یعنی رهبری انقلاب از واژه شرمندگی استفاده می کند و همین اصطلاح تکلیف مسئولان را بیش از پیش نشان می دهد که باید برای حل این مشکل به دور از شعار زدگی در عمل اقدامی انجام دهند .

امروز متاسفانه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برای گرفتن دانشجو و گرفتن شهریه ها با هم رقابت گذاشته اند اما در عمل شاهد این هستیم که روز به روز بیکاران بالاخص قشر دانشگاهی بیشتر می شود و کسی در فکر حل این مشکل نیست و امروز مشکل بیکاری باعث ایجاد ناراحتی های روانی برای خانواده ها تبدیل شده است .

نتیجه افزایش بیکاری بالارفتن آسیب های اجتماعی ، افزایش جرم و جنایات ، کاهش ازدواج و افزایش طلاق است ، جوان بیکار چندان به فکر تشکیل خانواده نیست و خانواده بعنوان محور اصلی جامعه به شدت در معرض خطر است و شاید علت اصلی همین آمارهای وحشتناک در آسیب های اجتماعی و حتی موضوع تک فرزندی همین بیکاری جوانان باشد که آرامش را از جامعه گرفته است .

اما برای حل مشکل بیکاری جوانان چه باید کرد ؟

1. تغییر سیستم آموزشی دانشگاهها و پرهیز از مدرک گرایی و توجه به کارآفرینی
2. حل مشکل واحدهای تولیدی بالاخص واحدهای راکد
3. توجه به بخش مهم گردشگری به عنوان صنعت نوپا و مدرن
4. کاهش سود بانکی و جلوگیری از انباشته شدن میلیاردی سپرده ها در بانکها
5. افزایش کیفیت کالاهای تولیدی بالاخص عرصه صنعت
6. توزیع عادلانه اعتبارات اشتغال در استانهای کشور
7. راه اندازی کسب و کارهای کوچک و اشتغال زا
8. نظارت بر اختصاص وام های خود اشتغالی
9. راه اندازی و احیاء شرکت های تولیدی بزرگ و مادر
10. توسعه بخش کشاورزی ( 22 درصد بخش اشتغال کشور )
11. ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه
12. جلوگیری از قاچاق کالاها در جهت حمایت از تولید داخل
13. حمایت از شرکت های دانش بنیان و دانش پژوه
14. تقویت رابطه دانشگاه و صنعت و حمایت از کارآفرین
15. تقویت بخش تعاون و نگاه عادلانه به این بخش
16. حرکت به سمت خصوصی سازی با نظارت ویژه
17. کاهش وابستگی به نفت و تقویت تولیدان بومی و محلی
18. جلوگیری ازمهاجرت بی رویه روستاهابه شهر
19.
/////////

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: