« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
نفس‌های لنده به شمارش افتاد
شهرستان لنده چند ساعتی است که با هجوم ریزگردها در وضعیتی نسبتاً بحرانی قرار گرفته به‌گونه‌ای که تنفس برای مردم در فضای آزاد با مشکلاتی همراه شده است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ،با هجوم ریزگردها از سمت خوزستان شهرهای مختلفی از استان کهگیلویه و بویراحمد در گرد و غبار ناشی از این ریزگردها فرو رفته است.

شهرستان لنده هم یکی از شهرستان‌ها هم‌مرز استان خوزستان از این فاجعه زیست‌محیطی در امان نبوده و در گرد و غبار فرو رفته است.

سال‌هاست موضوع ریزگردها مورد توجه رسانه‌ها و برخی مسؤولان قرار گرفته اما هنوز اقدام درخوری برای رفع این مشکل زیست‌محیطی انجام نشده است.

 امروز فضای غبارآلود شهرستان لنده عرصه را بر بیماران تنفسی، کلیوی و ... تنگ کرد و نفس کشیدن را برایشان مشکل ساخته است، دید بسیار کاهش یافته و شهرستان لنده را در وضعیتی نیمه‌بحرانی فرو برده است.

سؤالی که باید از مسؤولان زیست‌محیطی باید پرسید این است که سهم مردم شهرستان لنده از امکانات و تجهیزات و اعتبارات زیست‌محیطی تاکنون چیزی جز گرد و غبار ناشی از ریزگردها بوده است؟ آیا فکری برای این وضعیت بحرانی که همه‌ ساله در شهرستان لنده و دیگر مناطق استان و حتی کشور تکرار می‌شود شده است؟

گزارش/سید فخرالدین علیزاده
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: