« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
با حضور استاد هدایتخواه ؛
همایش عفاف و حجاب شهرستان لنده با حضور اقشار مختلف مردم و سخنرانی استاد ستار هدایتخواه و به همت سپاه ناحیه لنده با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، دکتر ستار هدایتخواه نماینده ادوار مردم شریف شهرستانهای بویراحمد و دنا در این همایش طی سخنانی اظهار داشت: تنها موجودی که از بدو خلقت دارای پوشش بوده آدم بود یعنی لباس یکی از ویژگیهای انسان است و شیطان اولین کاری که می کند اینست که سراغشان می آید و آنها را برهنه می کند.

وی اظهار کرد:در جامعه انسانی هم دشمنان انسانیت وقتی می خواهند به جایی هجوم ببرند ،پوشش و عفاف و حجاب آنها را نیز نشانه می رود.

استاد هدایتخواه گفت:در کشور ما هم وقتی استکبار می خواست نفوذ کند اولین کاری که توسط مامور انها یعنی رضا خان انجام داد کشف حجاب بود چون حجاب و عفاف در جامعه باعث غیرت است و بی حجابی بی غیرتی می آورد.

استاد هدایتخواه تصریح کرد:رعایت حجاب در جامعه اسلامی یکی از ارزش های اصیل اسلام  بوده و از هجمه ها و توطئه های دشمن جلوگیری می کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم افزود:یكی از ریشه های مهم مشكلات و نابسامانی های جوامع را فقدان یا ضعف حیا و عفاف می دانند و در نگاه كلی می توان اساسی ترین علل فساد و نابودی جوامع و انحراف از مسیر اصیل و ناب پیامبران الهی را، یكی فراموش كردن عبادت و عبودیت و دیگری پیروی از شهوت نام برد كه هر دو با بی بند و باری جنسی و كنار گذاردن حیا، عفاف و نماد روشن آن یعنی حجاب ارتباط مستقیم دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه یاسوج بیان کرد:حجاب و پوشش ظاهری و رعایت حریم میان زن و مرد، در عفاف و حیای درونی ریشه دارد. هر چه حیای درونی افراد كاهش یابد و آسیب ببیند، رفتار و پوشش ظاهری نیز آسیب خواهد دید. بی حیایی و آزادی در روابط جنسی زن و مرد، زمینه هر گونه حریم ظاهری میان آن دو را ازمیان خواهد برد.

وی در ادامه به عملکرد اسرای کربلا و اهل بیت امام حسین (ع) بعد از جریان عاشورا و در مدت اسارت اشاره کرد و افزود: عصر عاشورا وقتی دشمن به خیمه‌ها حمله کردند و آن‌ها را به آتش کشیدند حضرت زینب (س) محضر امام سجاد آمدند و کسب تکلیف کردند. امام به عمه‌اش زینب (س) فرمودند بگو بچه‌ها به میان بیابان‌ها فرار کنند و پراکنده شوند، در ضمن فرار قضیه‌ای برای دختر امام حسین (ع) به نام فاطمه صغری اتفاق می‌افتد که دشمن ضربه‌ای به ایشان وارد می‌کند و بیهوش می‌شود. زمانی که به هوش می‌آید مشاهده می‌کند سرش در دامن عمه‌اش زینب (س) است، اولین درخواستی که این دختر دارد آن است که این عمه جان آیا پارچه‌ای پیدا می‌شود سرم را از چشم نامحرمان بپوشانم؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین