« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷
توسط رئیس اداره بهزیستی لنده
رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده به‌مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی، برنامه‌های این اداره را تشریح کرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف: نورعلی کاظمی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به‌مناسبت فرار رسیدن هفته بهزیستی برنامه‌های این اداره را تشریح کرد و گفت: متولی خدمت‌رسانی به جامعه هدف شامل معلولان، معلولان اعصاب و روان، نابینا، ناشنوا، دومعلول به بالا، اوتیسم و معلولین ضایع نخاعی، خانواده‌های نیازمند، معتادین و خانواده‌های آن‌ها و زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست و ایتام اداره بهزیستی است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده تصریح کرد: اداره بهزیستی شهرستان لنده در سال 1365 تحت عنوان مجتمع بهزیستی شهید زکی‌نژاد با چهار نفر پرسنل نیروی انسانی آغاز به کار کرد و در سال 1392 همزمان با شهرستان شدن لنده به عنوان اداره مستقل شروع به فعالیت کرده است.

کاظمی در ادامه به وضعیت ساختمان اداری و نیروی انسانی این اداره در شهرستان اشاره و گفت: پرسنل اداره 13 نفر بوده که به صورت رسمی، کلینیکی و امریه‌ای به ارائه خدمات به مددجویان و معلولان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: ساختمان اداره نوساز بوده ولی جوابگوی نیاز شهرستان نبوده و نیاز است که نسبت به احداث ساختمان جدید برای این اداره اقدام شود.

ایشان در ادامه یادآور شد: متأسفانه با گذشت سه سال از استقلال این اداره هنوز چارت سازمانی آن ابلاغ نشده و قسمت‌های مختلفی از جمله فیزیوتراپی، شنوایی سنجی و ... هنوز در این اداره راه‌اندازی نشده است.

مسول اداره بهزیستی لنده  همچنین به اهداف و برنامه‌های اداره بهزیستی اشاره و گفت: بحث پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد همراه با آموزش مهارت‌های زندگی در دستور کار سازمان و اداره بهزیستی شهرستان قرار گرفته است.

کاظمی در ادامه به پرداخت مستمری به مددجویان و معلولان اشاره و گفت: در طول سال بیش از یک میلیارد تومان مستمری برای افراد تحت حمایت اداره بهزیستی پرداخت می شود.

وی به راه‌اندازی 10 مهد کودک در شهرستان لنده اشاره و گفت: در راستای تقویت مراکز و مهدهای کودک تحت حمایت بحث غذای گرم برای کودکان در نظر گرفته شد که در این راستا هزینه به حساب مسؤولان مهدهای کودک واریز می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده در ادامه به وضعیت کمپ اعتیاد و معتادان این شهرستان اشاره و افزود: متأسفانه کمپ ترک اعتیاد شهرستان لنده به دلیل ناتوانی مسئول کمپ و مهاجرت وی از شهرستان، این کمپ تعطیل شده و نیاز است که هر چه سریعتر مجدداً راه‌اندازی شود.

کاظمی افزود: هم اکنون بیش از 600 نفر آشکار و 700 نفر به صورت خاموش در دام اعتیاد گرفتار هستند و نیاز است که در جهت مقابله با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر تصمیمات جدی‌تر و کاربردی‌تری اتخاذ شود.

وی از رسوخ اعتیاد به جامعه بانوان اشاره و ادامه داد: متأسفانه با توجه به تحقیقات میدانی 20 الی 30 نفر از بانوان شهرستان در دام اعتیاد گرفتار هستند.

کاظمی به عدم نظارت بر مراکز ترک اعتیاد درمانی اشاره و گفت: بر توزیع شربت‌های مواد مخدر در سطح شهرستان نظارت نشده و باعث شده شربت‌ها با دوز پائین که تأثیری در روند بهبودی بیماران و معتادان ندارد در میان معتادان توزیع شود.

وی در ادامه به بحث خوداشتغالی مددجویان و معلولان اداره بهزیستی اشاره و تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب تحقق اقتصاد مقاومتی را تنها راه علاج مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه  دانستند، به همین منظور باید زمینه و بستر لازم جهت تحقق این امر در میان اقشار مختلف مردم تلاش کنیم و مددجویان و معلولان نیز در دایره این مهم باید مورد توجه قرار گیرند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده تصریح کرد: در همین راستا اداره بهزیستی شهرستان لنده بیش از 4 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات در قابل 30 طرح خوداشتغالی به مددجویان پرداخت شده است.

وی در ادامه به وضعیت مسکن معلولان اشاره و گفت: طی یک سال گذشته 17 خانوار دو معلولی از تسهیلات احداث مسکن که هر کدام بالغ بر 230 میلیون ریال بلاعوض بوده بهره‌مند شدند و خانواده‌های تک معلولی نیز از تسهیلات 40 میلیون ریالی برخوردار شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: