« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
مدیرکل حمایتهای اجتماعی کمیته امداد خبر داد
در اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی توجه ویژه‌ای به خانواده‌های مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی شده است، به نحوی که یکی از فرزندان ذکور مادران فاقد همسر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین تنها پسر خانواده‌هایی که حداقل دارای سه دختر بوده و تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشند از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف  ، مدیرکل حمایتهای اجتماعی کمیته امداد با بیان اینکه اجرای طرح معافیت سربازی از سال ۸۲ در این نهاد آغاز شده است ، افزود: براساس این طرح، فرزندان خانواده‌های زنان سرپرست خانوار تحت حمایت که یکی از فرزندان ذکور سالم بالای ۱۸سال باشند از خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند.


نوروزی در ادامه با اشاره به اینکه توانمند سازی خانواده‌های تحت حمایت یکی از اولویتهای کاری کمیته امداد است، افزود: معافیت از خدمت سربازی در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت انجام می شود تا زمینه کمک به امرار و معاش خانواده‌های نیازمند فراهم شود.

وی افزود: معافیت فرزند ذکور خانواده و دریافت تسهیلات اشتغال یکی از معیارهای خروج مددجویان از چرخه حمایتی امداد است.


مدیرکل حمایت های اجتماعی کمیته امداد در ادامه از ارائه تسهیلات معافیت سربازی به ۲۸هزار و ۱۱۸مددجوی تحت حمایت این نهاد درسال ۹۴ خبر داد و گفت: ۱۰هزار و ۵۴۷ مددجوی تحت حمایت این نهاد برای دریافت تسهیلات از معافیت تکفل و دارای سه خواهرمعرفی شدند.

نوروزی افزود: تعداد ۱۴هزار و ۳۰۷ مددجونیز به نزدیکترین محل اقامتشان منتقل و مابقی متقاضیان از تسهیلات کاهش تعرفه خدمات سربازی بهره مند شدند.

وی همچنین ضمن بیان اینکه سال گذشته استانهای خراسان رضوی، خوزستان ، فارس و کرمان بیشترین متقاضی دریافت تسهیلات معافیت سربازی را داشتند، تصریح کرد: هدف کمیته امداد برای ارائه تسهیلات خدمت سربازی این است که خانواده های تحت حمایت به چرخه فقر وارد نشوند و پسر زنان سرپرست خانوار نیز با معافیت سربازی امکان کار و اشتغال و تامین نیازهای خانواده خود را داشته باشد.

مدیرکل حمایت های اجتماعی کمیته امداد مهمترین اهداف ارائه تسهیلات معافیت سربازی را ایجاد نقش اجتماعی و فراهم کردن فرصت اشتغال، زمینه سازی برای بالا بردن نرخ ازدواج ، کمک به افزایش تولید ناخالص ملی کشور برای ورود فرد به بازار کار، کاهش نرخ بیکاری کشور، کاهش آسیب های اجتماعی و نشان دادن نگاه نظام اسلامی به خانواده های نیازمند عنوان کرد.

نوروزی در ادامه مهمترین گروه‌های هدف کمیته امداد برای دریافت معافیتهای سربازی را خانواده های تحت حمایت به علت فوت سرپرست مرد، خانواده های تحت حمایت به علت طلاق و خانواده های دارای سه دختر اناث و بیشتر دانست.

وی همچنین با اشاره به معرفی شدگان تحت حمایت کمیته امداد برای استفاده از معافیت سربازی گفت: براساس آمارهای دریافتی از سال ۸۱تا ۹۳ بیش از ۱۴۲هزار مددجو از تسهیلات معافیت سربازی بهره مند شدند که با توجه به جمعیت یک میلیون و ۱۵۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت امداد، ضریب نفوذ خدمت سربازی طی ۱۲ سال در بین خانواده‌های زن سرپرست خانوار حدود ۱۴ درصد بوده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: