« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۲۴۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
یاداشت-محمد ظاهر آخش
پیاده روهای شهر به علت های مختلف از جمله وجود صنوف مختلف از قبیل : جوشکاری ؛ میوه فروشی ؛خواروبار ؛ تعميرگاه موتور سیکلت و.... به کلی بسته شده است.

پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir،

محمد ظاهر آخش :اگر چه امروزه خیابان های با عرض 20 متر، بیشتر به کوچه و یا راه روستایی می ماند تا خیابان، چه رسد به اینکه خیابان اصلی هم باشد، ولی در هر حال به علت شکل گیری خیابان اصلی این شهر با عرض کنونی و بی توجهی های گذشته به زیر ساخت های این خیابان، مشکلات عدیده ای برای شهروندان بوجود آمده است.

با اینکه هشتاد و پنج درصد پیاده روهای شهر در خوشبينانه ترین حالت دو متر عرض دارند، اما همین دو متر در بیشتر از شصت درصد مجموع پیاده روهای شهر تحت علت های مختلف از جمله بعضی صنوف همچون جوشکاری _ میوه فروشی _ خواروبار _ تعميرگاه موتور سیکلت و از همه مهمتر تابلو های پارچه ای متحرک که مقداری از خیابان را نیز اشغال نموده اند، به کلی بسته شده است و تردد از این محل ها امکان پذیر نمی باشد و عابرین پیاده مجبور به عبور از خیابان به جای پیاده رو می باشند.

موارد متعددی به شهرداری مراجعه شده و در جلسات مختلف پرسش و پاسخ، دانش آموزان بیشترین معترضان به این موضوع بودند ولی متاسفانه کوچکترین توجهی از سوی شهرداری به این امر مهم نشده و اقدامی هم صورت نگرفت. انتظار می رود که ذکر موارد ذیل تلنگری باشد برای مسئولان مربوطه در جهت توجه به موضوع و تلاش در جهت سامان دهی به صنوف مختلف و باز نمودن معابر عمومی و همکاری در جهت جلوگیری از کاهش تصادفات. البته اگر گفته نشود که این وضع کار دولت قبلی است.

1-وجود صنف جوشکاری در خیابان اصلی علاوه بر اینکه به کلی پیاده روها را بسته اند، با تولید صدای نابهنجار باعث ناراحتی های مختلف گوش برای مردم و ایجاد قوس الکتریکی خطرات بزرگ چشمی و تراشه های حاصل از فرز کاری موجب پنچری  و بعضا نشتن روی بدنه و آسیب جدی به بدنه ماشین هاست. و از طرفی تغییرات ولتاژ حین جوش باعث وارد شدن صدمات مالی زیاد به وسایل برقی همسایگان این صنف می شود.

2-بعضی از مغازه ها در سطح شهر اقدام به قرار دادن تابلو های سیار جلو مغازه خود نموده حتی خیابان جلو مغازه را نیز از آن خود می داند و با تابلوی خود قسمتی از خیابان را نیز تصرف می نماید. از طرف دیگر میوه فروشان که دیگر خود پیاده روها را بسته اند و عبور مردم خصوصا افراد مسن و یا بیمار را با مشکل مواجه می نمایند.

3-سبزی فروشان که با کپر های دو متری خود بر روی جداول فاضلاب شهری مستقر هستند که علاوه بر سد معبر، خطر جدی مسائل بهداشتی را به همراه دارند.

با عنایت به اینکه تمام این موارد از منظر اول سد معبر هستند، در وهله بعد معماری و زیبایی شهری را مختل می نمایند، مخصوصا تابلو های بی حساب و کتاب. لازم است  که به ظاهر شهر توجه جدی شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
0
البته شهرداری لنده می تواند طی نامه ای از امور صنفی درخواست نماید تا از صدور مجوز جوشکاری ؛تعمیرگاه موتور و خودرو و....در خیابان عمومی خوداری نماید.
لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
کی بوخته مجاب ایکنه از زمان میوه فروشی تاحالا
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
اگه هر کدوم از بازاریان مثل پدر آقای آخش بودن الان شهری سر سبز داشتیم.خوب است کمی واقع بین باشیم،جلوی هر مغازه ای که داشت همیشه درختی سبز بود.واقعا این شهر و کشور به جوانان و نیروی فکری چون آخش ها نیاز دارد ولی چ حیف که هیچ کسی نمیخواهد فرد مفیدی باشد همه میخوان مهم باشن.صندلی ریاست به کسی وفانکرده.ولی نام نیک و جدان کاری چرا...الهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
درود بر شما که با زبان شیوا به بیان بخش کوچکی از آلام این مردم رنج دیده پرداختید.باشد که تلنگری بر مدیران شهرستان لنده باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
درود بر اخش عزیز که صدای مردم شد و همچنین از پایگاه خبری آوای رودکوف نیز صمیمانه سپاسگذاریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
درود بر اخش عزیز که صدای مردم شد و همچنین از پایگاه خبری آوای رودکوف نیز صمیمانه سپاسگذاریم
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
باعرض سلام وخسته نباشی خدمت مهندس فعال وهمیشه درصحنه جناب اقای اخش.ای کاش شما بجای بیشتر این مسعولین راحت طلب وچسبیده به صندلی ریاست بودین.شما از فرزندان همین شهر هستین ودرد مردمو بهتر می فهمین.هیچ مسولی دراین شهر به فکر ورعایت حال مردم نیست.هرکس چسبیده به صندلیش.واصلا به فکر مردم نیستن.خدا خودت عاقبت به خیر کن این مسولین را.امین یا رب العالمین
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: