« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
یاداشت-یدالله مرادی
"مردم ما از کمبودها و کسری ها گله ندارند، آنچه مردم را می آزارد و صدایشان را در می آورد وجود تبعیضات ناروا و سوء استفاده از بیت المال است و بس
پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir،

یدالله مرادی
:حدود 40 روز پیش بود که با چاپ یک فیش حقوقی در شبکه های مجازی سرآغاز تشکیل یک پرونده ای شده که کسی امروز فکر نمی کرد تا این حد هم گسترش پیدا نماید و هم آنچنان مهم و مورد توجه واقع شود که تمام دستگاه های تراز اول کشور و قوای سه گانه و حتی عالیترین مقام ایران یعنی رهبری معظم انقلاب را هم به صحنه آورد.

 

همانطور که حجت السلام اژه ای گفتند با روی کار آمدن دولت سازندگی نوعی رقابت برای دستیابی مدیران و عوامل اجرایی به منافع پست و مقام و اندوختن ثروت پدید آمد  که همان موقع با اعمال سیاست های اقتصادی نظام لیبرال عده ای گرگ وار به سوی طعمه، که بیت المال بود هجوم آوردند، بطوریکه فضای کشور اسلامی و انقلابی ایران را از دهه 70 بسوی زراندوزی و زر سالاری پیش بردند.

 

طبقه نوکیسه  و سرمایه داران غارتگر بازمانده  از دوران پهلوی با الهام از روش های کاپتیالیستی  حاکم بر غرب چه در قالب مدیران رسمی  دستگاه ها و چه در قالب شرکت های خصوصی و چه در جلد بنگاه های اقتصادی سهامی و نیمه دولتی اعم از بیمه ها و بورس و بانک ها و شرکت ها ، اشرافیگری و مانور تجملات را به یک ارزش تبدیل نمودند و حتی ارتقاء به مناصب حکومتی و کسب عنوان نمایندگی را هم به سرمایه و عنصر پول گره زدند.

 

مافیای ثروت برای تصاحب منافذ قدرت میدان عرصه یافتند و بدین طریق بود که حتی رئیس دولت وقت در خطبه نماز جمعه نیروهای مذهبی و حزب الهی و ساده زیست را به گذراندن اوقات شادی بخش در سواحل دریاها دعوت نمود.؟! کیش و قشم و رامسر..........جولانگاه ثروتمندان کارخانه دار با عناوین دولتی و نمایندگی مجالس شدند و شکاف طبقاتی هر روز عظیم تر گردید از دل این زراندوزی خاوری ها و بابک زنجانی ها  و شهرام جزایری هایی بیرون آمدند که همه دارای عقبه در قدرت سیاسی کشور بودند، داماد یکی و دایی دیگری و عموی ثانوی و خاله ها و عمه ها، مناصب در گلوگاه های  اقتصادی  را قرق کردند بطوریکه امروزه روسای بانک ها و بیمه ها و گمرکات و هئیت مدیره شرکت های دولتی و سهامی مانند دانه های یک زنجیره  تسبیح در ید قدرت کارگزاران و چند عنصر دارای قدرت در دولت و مجلس می باشند که در تغییر دولت ها فقط افراد جا به جا می شوند.

 

مثل دریافت حقوق 250میلیونی سید صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی  فقط یک کد است و نه یک پایان، یک سرنخ است از دل پروژه فیش گیت بیرون آورده شد که این خود لازم است برای سالم سازی بدنه بیمار اقتصاد ایران ورود کرد تا به بقیه دانه درشت های این زنجیره رسید؟!

 

اینکه عده ای می آیند در تلویزیون رسمی ایران و این پرونده را به 800 نفر  بسنده می کنند، می خواهند پایان این پرونده را اعلام دارند به جهت انحراف و جلوگیری از شناخت و حذف سایر عوامل مرتبط با یکدیگر است زیرا این موضوع تیمی و گروهی است و نه فردی؟!

 

و حتی نامه نگاری های بعضی از افراد و روسای دولتی و مجلس و قوای دیگر هم فرافکنی است آنها میخواهند تا همانند هیاهوی زمان محاکمه کرباسچی و شهرام جزایری اجازه ی بررسی بر درآمدهای کلان ناشی از صادرات و واردات و سود سهام کارخانه ها و بیمه ها و حق عضویت های هئیت مدیره ها و سندیکا ها برمحاق فراموشی سپرده شود و با اجرای مانور "کی بود ، کی بود، من نبودم" با کمک تیم رسانه ای افکار عمومی را به انحراف بکشانند و با این پرونده جمعی معدود و محدود را قربانی (موقت) کنند تا آب ها از آسیاب ها بیفتد تا درآمدهای چند جانبه و با نام های مختلف شناخته نشوند تا سهامداران کارخانه هایی که در بستر انتخابات با سرازیر کردن کیسه ها و پر کردن جیب ها با کارت هدیه ها و تغییر در نتیجه ها،  برملا نشوند.

 

باید بسیار متاسف بود که افراد و جریاناتی در جهت توجیه و ماست مالیزاسیون موضوع و یا تبدیل این شیوه غلط به دو قطب سیاسی- جناحی اصولگرا و اصلاح طلب هستند و سعی دارند تا این مسئله مهم را عادی و کوچک جلوه دهند وقتی اشرافی ترین وزیر دولت آقای نعمت زاده مدعی است که این موضوع کوچک را نباید بزرگ می کردند و رسانه ای؟! و یا آقای هاشمی اعلام میدارد که با انتشار این فیش ها با آبروی افراد بازی شده است؟!

 

باید گفت از باب الخیرو فی ما  وقع افشاء و انتشار این فیش ها بیان یک درد مزمن و چرکین از فضای اقتصاد کشور بود و معلوم شد که دستگاه های نظارتی هم فقط دلخوش به گزارشات صوری و غیر انقلابی هستند و حال باید در راستای دغدغه مقام معظم رهبری و آرامش افکار عمومی پرونده فیش گیت تبدیل به یک جراحی از ناهنجاری اقتصاد ایران و کوتاه کردن دستهای آلوده و سود جو و غارتگر منابع مالی با هر عنوان در هر رده و هر لباس نمود و راه نفوذ و دور زدن و به صحنه آوردن دوباره این تفکر اشرافگرایانه و زرسالارانه به لطایف الحیل را مسدود نمایند. به تعبیر حضرت آقا آنگاه دیوار اعتماد عمومی مردم و نظام استوار تر و پایدارتر می شود و زالوهای افتاده بر دامان اقتصاد کشور مجبور به ترک فضای انقلابی کشور میشوند.

 

هشدار پایانی:

دقت کنیم که این موضوع یک مافیای اقتصادی است و فاجعه بزرگتر از فیش ها و حقوق های نجومی آنجاست  که برخی از مدیران اصولگرا یا اصلاح طلب  و یا دستگاه های نظارتی و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و دیوان محاسبات فکر می کنند چون حقوق های زیر 20 میلیون میگیرند( بدون محاسبه سایر درآمدهای جانبی شان و امتیازات خاص دستگاه ها برای عناوین رسمی شان مثل رستوران، استخر،ماشین، تلفن، اضافه کار، ماموریت،  وام کم بهره....) از موضع حق داشتن و لطف به مردم  و انجام امور بصورت قهرمانانه ؟؟؟ مثل استاندار تهران که با افتخار اعلام می کند حقوقم فقط!! 17 میلیون است و شهردار تهران  اعلام میدارد 14 میلیون و ....... فقط حقوق نمایندگی میگیرم؟!!!و.......... ؟؟؟؟ در کشوری که دو جوان تازه ازدواج کرده برای 5 میلیون وام ازدواج و جوان بیکار جویای شغل برای وام 3 میلیونی اندر خم یک کوچه باقی مانده اند ،این ارقام جراحت بر روح جامعه می باشد .

 

حال باید به عنوان هشدار به همه دلسوزان نظام و انقلاب اعلام داشت که بزرگترین آفت و آسیب ماجرای حقوق های نجومی و پرونده فیش گیت تنها بدبین کردن مردم به بسیاری از مسئولان و حتی نظام جمهوری اسلامی نیست، ؟؟؟؟ بلکه بدترین خطر تثبیت اشرافیت و عادی شدن حقوق های غیرمتعارفی است که در مقایسه با سایر حقوق های عجیب و غریب  حالا مشروعیت هم پیدا نمایند و این مدیران با در دست داشتن بیت المال در کنار حقوقشان در اذهان عمومی برای خود  مقبولیت هم ایجاد کرده اند و به نام و نان و نوایی و عنوانی رسیده اند، شاکی شوند و ذیحق؟!!

 

و اینجاست که باید همه به فرمان رهبر گردن نهند:"کلیه دستگاه ها موظفند نسبت به پرداخت های غیرمتعارف حساسیت نشان دهند و قاطعانه با موارد تخلف برخوردکنند"

 

 لازمه این مهم این است که مسئولان مربوطه خود و بستگانشان  در مظان اتهام نباشند و ذینفع نباشند بنظر می رسد عوامل اجرایی این دولت  توانایی ، استقلال، سلامت نفس  برای انجام این مهم را نداشته و عمل آنها قابل تامل و تردید و تشکیک باشد.

 

ضمنا کمیسیون های اقتصاد و برنامه و بودجه مجلس هم در عمل نشان دادند قادر به برخورد با این پدیده نیستند بخصوص کمیسیون برنامه و بودجه که در هر دو دوره اخیر مجلس، این کمیسیون به دو دلیل بهتر میتوانست این غده ی چرکین را عمل نماید:

 

*جایگاه حقوقی و قانونی در بررسی ، ارزیابی و هزینه کرد بودجه دستگاه ها

*ارتباط صمیمانه، دوستانه و تشکیلاتی رئیس کمیسیون مذکور با عواملی از فیش های افشاء شده مثل بیمه ها، صندوق توسعه ملی ، بانکها،،،،؟؟؟  حال با نامه نگاری های دن کیشوتی و روش  میتی کومانی نمی تواند خود را منزه و دور از این حالت نشان دهد. چرا که عضوی از تیم اقتصادی مذکور بوده و به قول قاضی سراج باید پاسخگو باشد نه اپوزیسیونی رفتار نماید و اذهان را به سمت دیگر از جمله مظلومترین، انقلابی ترین و پاک دست ترین وزیر این دولت یعنی طیب نیا بکشانند.

 

موضوع فیش گیت هم از منظر اداری بیانگر فساد اداری و ناسالم بودن سیستم اداری کشور را معین ساخت هم نشان دهنده روحیه دنیا طلبی در بخشی از مسئولین جامعه ماست که در حال سوق دادن جامعه به سمت دنیا طلبی و اشرافیگری است و هم از نگاه سیاسی نشان میدهد که پیمان میان قدرت و ثروت وجود دارد یعنی برخی از صاحبان قدرت متاسفانه از فرصت مسئولیت داشتن و بهره مندی از عنوان و مقام سوء استفاده می کنند تا پایگاه اقتصادی خود را تامین کنند که در واقع  در مقاطع سیاسی و تحولات اجتماعی از این پایگاه به نفع خود و جریان فکریشان و علیه جریان و اشخاص مخالف استفاده کنند و بعبارتی همانند عصر فئودالیسم از منال و بهره مالکانه برای تثبیت و گسترش قدرت سیاسی خود بهره بگیرند و این خطر بزرگی است که در پرونده فیش گیت باید مورد توجه ویژه و کارشناسانه قرار گیرد.

 

و لازم است همه نهادهای انقلابی ، نظارتی و قضایی صادقانه و شجاعانه و انقلابی وارد این کار زار مافیاگونه ی پیچیده سیاسی ، اقتصادی شوند، و تا پایان حذف این پدیده این پرونده را مفتوح و گزارش کانل به افکار عمومی ارائه نمایند.

 

حسن ختام این نوشته را با کلام عمیق و هشدار دلسوزانه رئیس جمهور شهیدمان محمد علی رجایی به پایان می رسانم:

 

 "مردم ما از کمبودها و کسری ها گله ندارند، آنچه مردم را می آزارد و صدایشان را در می آورد وجود تبعیضات ناروا و سوء استفاده از بیت المال است و بس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: