« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
رئیس جمهور در اجتماع مردم کهگیلویه و بویراحمد
آوای رودکوف :رئیس جمهور در جمع مردم استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: رشد اقتصادی را برای بهتر شدن وضعیت اقتصادی کشور ادامه می دهیم. آقای روحانی ، رشد اقتصادی کشور را در سه ماهه اول امسال ۴/۴ درصد اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، دکتر روحانی در اجتماع مردم کهگیلویه و بویراحمد در ورزشگاه پهلوان تختی یاسوج ضمن تبریک میلاد امام هشتم امام رضا علیه السلام تصریح کرد: عزت ما در سایه ائمه اطهار، پیامبر اسلام(ص)، اهل بیت(ع) و به‌ویژه مولای ما امام هشتم است. امام رضا(ع) با حضور در ایران فرهنگ این دیار را به اوج رساند و امروز مضجع مطهر و پاک ایشان جاذبه‌ای است تا قلوب همه شیعیان و مسلمانان جهان به سمت این سرزمین و خراسان و مشهد الرضا(ع) جذب شود.

رئیس جمهور گفت: امام رضا(ع) درس برادری، عطوفت، محبت و وحدت داد چون ایشان امام رئوف و مهربان لقب یافته‌‌اند و ایشان را به‌عنوان "رضا" لقب داده‌اند که هم مورد رضایت خداوند بود و هم مورد رضایت عامه مردم. درس اخلاق، صفا و صمیمیت را از ائمه اطهار(ع) و به‌ویژه امام هشتم بیاموزیم و عمل کنیم.

دکتر روحانی افزود:  خوشحالم در این روز مبارک و در روز میلاد امام رضا(ع) در میان شما مردم خونگرم و دلاور هستم که همیشه در تاریخ در کنار قله دنا از استقلال ایران دفاع کردید و در برابر استعمارگران غرب و متجاوزان ایستادید. شما مردم در برابر ظلم و سلطه رضاخانی ایستادگی و مقاومت کردید. امروز هم در همه‌جا، شما در خط مقدم ایستاده‌اید برای کشورتان، برای عزت‌تان و استقلال سرزمین‌تان.

رئیس دولت در ادامه اظهار داشت: امروز 24 مرداد است که 3 سال قبل دولت یازدهم در این روز برای خدمت به شما مردم تشکیل شد. از 12 تا 24 مرداد در کمترین زمان ممکن، به همت این مردم و با یاری نمایندگان مجلس توانستیم دولت یازدهم را تشکیل دهیم و شروع به‌کار کنیم. دکتر روحانی گفت: در طول این 3 سال، علی رغم همه سختی‌ها، روزهای سخت و شرایط سختی که دولت یازدهم تشکیل شد، به‌ همت و یاری مردم قدم به قدم به جلو حرکت کردیم. شب گذشته مرکز آمار کشور اعلام کرد رشد اقتصادی ایران در 3 ماهه اول امسال 4.4 درصد بوده است. روزی که تشکیل دولت دادیم، رشد اقتصادی کشور منهای 6.8 درصد بود اما امروز به 4.4 درصد رسیدیم.

 رشد نزدیک 5 درصد به معنای اعتماد مردم به دولت‌ و اتحاد ملت و دولت است.

رئیس جمهور افزود: اگر امروز توانستیم در روزهای سخت این منطقه، در شرایطی که دشمنانِ انقلاب قیمت نفت را به یک‌سوم و یک‌چهارم رساندند، به رشد نزدیک 5 درصد برسیم این به معنای اعتماد مردم به دولت‌شان و اتحاد ملت و دولت است.

دگتر روحانی اظهار داشت: مردم عزیز و غیور ما، شعار رهبر معظم انقلاب را اجرا کردند و آن "همدلی و همزبانی میان دولت و ملت" بود. ما امروز توانستیم در یک نقطه شکوهمندی قرار بگیریم. شما ملت بزرگ ایران نه با شعار بلکه با اراده‌تان، ایستادگی‌تان، مقاومت‌تان و حمایت‌تان و اطاعت از رهبری، به دنیا نشان دادید کسی نمی تواند چیزی را بر مردم ایران تحمیل کند.

با ایستادگی‌ و مقاومت زنجیر‌های تحریم را شکستید

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان به پای ایران زنجیر تحریم بسته بودند گفت: شما مردم با ایستادگی‌تان و مقاومت کاری کردید که زنجیر‌های تحریم را شکستید.

دکتر روحانی افزود: امروز برخلاف اراده دشمنان ایران، هر مقدار که ما می‌خواهیم نفت‌مان را به جهان صادر می‌کنیم؛ ما امروز کاری کردیم که زنجیرهایی که برای عدم ارتباط بین بانک‌های ایرانی و خارجی ایجاد کرده بودند را درهم شکستیم. امروز از سراسر دنیا ظرف مدت کمتر از یک‌سال 350 هیئت اقتصادی و 160 هیئت سیاسی به ایران سفر کردند.
دکتر روحانی گفت: ممکن است عده کمی از اینکه تحریم برداشته شده خوشحال نباشند اما ملت بزرگ ایران شاد و مسرور است. ملت بزرگ ایران در برابر دشمنان این سرزمین و انحراف ایستادگی کرده و خواهد کرد. همانطور که توانستیم تورم را تک‌رقمی کنیم با حمایت شما رونق را هم به اقتصاد کشور بر می‌گردانیم. 

 امسال 7500 بنگاه اقتصادی راه اندازی می کنیم
رئیس جمهور اظهار داشت: باید اقتصادمان را به حرکت درآوریم. امسال 7500 بنگاه اقتصادی را تا پایان سال راه‌اندازی خواهیم کرد.

دکتر روحانی در ادامه اظهار داشت: ما نباید بگذاریم در کهگیلویه و بویراحمد که دنیای زیبایی‌ها، دنیای رودخانه‌های خروشان و دنیای سرچشمه‌ها و یخچال‌های طبیعی است، جوانی بیکار بماند. ما باید کشاورزی و کشاورزی گلخانه‌ای را در استان احیاء کنیم و صنعت را به استان بیاوریم. این‌ج دیار نفت و گاز و گردشگری است، باید جاذبه گردشگری را در این استان افزون کنیم و گردشگران داخلی و خارجی را به استان جذب کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با طرح این سوال که «چرا ما برجام را اجرا کردیم؟ و چرا ما در برابر 6 قدرت بزرگ دنیا 30 ماه ایستادگی کردیم » اظهار داشت: دیپلمات‌های شجاع شما، دلاورانه برای سرزمین ایران غرور و افتخار آوردند. درست است که صهیونیست‌ها از پیروزی ملت ایران عصبانی هستند و یکی دو کشور جنوبی همسایه ما نیز متاسفانه با کودک‌ صفتی ناراحت‌ هستند از  پیروزی ملت ایران، اما ملت ما با ایستادگی، وحدت، اتحاد و رهنمود‌های رهبر فرهیخته و بزرگ انقلاب توانست پیروزی بزرگِ سیاسی - تاریخی را به‌دست آورد.

ما به آمریکا بد بینیم و به برجام خوش‌بین
رئیس جمهور همچنین گفت: برجام برای این بود که شرایط برای حرکت مردم ایجاد و دیوارها برداشته شود تا ملت ما و دانشمندان و اندیشمندان ایران اسلامی بتوانند برای کشور رونق اقتصادی ایجاد کنند. خوش‌بینی به برجام به معنای خوش‌بینی به ابرقدرت‌ها نیست؛ ما به آمریکا بد بینیم و به برجام خوش‌بین.

82 قرارداد با خارجیان در زمینه صنعتی امضا شده / تحول بزرگ در زمینه گازرسانی روستایی و آبرسانی روستایی در پیش داریم

دکتر روحانی تصریح کرد: شرایط را برای حرکت آماده کردیم. شرایط را برای جذب سرمایه خارجی آماده کردیم. 82 تفاهم و قرارداد با کشورهای خارجی در زمینه صنعتی امضا شده که 29 قرارداد شروع به‌اجرا شده است.

رئیس دولت گفت: امسال تحول بزرگ در سراسر ایران در زمینه گازرسانی روستایی و آبرسانی روستایی به‌وجود خواهیم آورد.

دیدار با علما ، ایثارگران و برگزیدگان کهگیلویه و بویر احمداز دیگر برنامه های رئیس جمهور در این سفر است . آقای روحانی قرار است در نشست توسعه و سرمایه گذاری استان شرکت و با روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد هم دیدار کند . رئیس جمهور در این سفر در شورای اداری و نشست خبری نیز حضور می یابد . قرار است در سی امین سفر استانی آقای روحانی به استان کهگیلویه و بویراحمد ، 231 طرح عمرانی و اقتصادی به بهره برداری برسد ./شبکه خبر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: