« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
رئیس جمهوری با اشاره به مشکلات دوران تحریم و پیامدهای مثبت برجام گفت: پارسال بیش از 600 هزار شغل خالص در کشور ایجاد شد که این رقم امسال بیشتر می شود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در جمع علما، نخبگان و ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با بیان اینکه شرایط سالجاری با پارسال و پیش از آن بسیار متفاوت است ،افزود:امسال را با پارسال مقایسه کنید که چه میزان از مراکز اقتصادی ما فعال شده است.

وی اظهار کرد: ما هنوز هم مشکل داریم حتی با بازسازی هفت هزار و 500 واحد صنعتی راکد بازهم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما فضای مناسبی در کشور ایجاد شده است.
دکتر روحانی با بیان اینکه سال گذشته فشار سختی بر ایران حاکم بود گفت: فضای عمومی اقتصادی کشور با پارسال خیلی متفاوت است.

وی با اشاره به پایین آمدن قیمت نفت در سال گذشته گفت: ارزش پول ملی کشورهای صادر کننده نفت پایین آمده است حتی برخی از آنها نصف شده است.

رئیس جمهوری ادامه داد: ایران به دلیل اجرای اقتصاد مقاومتی توانست از این فضا عبور کند و اقتصاد مقاومتی آثارش در اقتصاد ایران پیداست.

دکتر روحانی عنوان کرد: کشور ایران با وجود کاهش قیمت نفت طبق گزارش مرکز آمارتوانست رشد اقتصادی 4/4 درصدی را در سه ماه نخست سال با احتساب نفت بدست اورد.

وی بیان کرد: کشور ایران در سه ماه نخست سال بدون احتساب نفت توانست رشد 2.9 درصدی را تجربه کند که در دهه های اخیر بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه برجام کار بزرگی انجام داده است ،اضافه کرد: اما این سخن به معنای این نیست که طرف های ما به هرچه لازم بوده عمل کرده اند.

روحانی بیان کرد: در دوران تحریم حتی کشورهای بزرگ نیز قدرت خرید نفت ایران را نداشتند اما اکنون شرایط تغییر کرده است.

رئیس جمهوری عنوان کرد: یکی از افتخارات سال گذشته ملت ایران پیشی گرفتن یک میلیارد دلاری صادرات کالاهای غیرنفتی بر واردات است که در دهه های گذشته بی سابقه بود.

روحانی اظهار کرد: تراز تجاری ایران همیشه منفی وصادرات میلیاردها دلار کمتر از واردات بود اما پارسال بعد از دهه ها برای نخستین بار صادرات یک میلیارد دلار از واردات بیشتر شد.

وی گفت: امسال در چهارماه نخست سال صادرات ایران 3.5 میلیارد دلار بیشتر از واردات شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این دولت از نقد منصفانه استقبال می کند اما نباید زحمات نادیده گرفته شود.

روحانی بیان کرد: بیان نظرات مختلف و نقد دولت اشکالی ندارد که این فضای باز یکی از افتخارات دولت یازدهم است.

وی گفت: اینکه همه جا نقد دولت و شخص رئیس جمهوری است مایه افتخار است، حتی گاهی وقت بیش از ملاحظات اخلاقی و اعتدال نیز نقد صورت می گیرد.

روحانی افزود: اما فضای کنونی و جرات نقد و انتقاد نباید در کشور با اتهام و تهمت ترکیب شود.

در این نشست تعدادی از نخبگان ،ایثارگران و علمای کهگیلویه و بویراحمد قابلیتها و مشکلات پیش روی استان را با رئیس جمهوری در میان گذاشتند./ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: