« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
مجری برنامه «خندوانه» گفت: در ایران یا بلد نیستیم یا مشکلات فرهنگی اجازه نمی‌دهد که نشان‌های تجاری را زنده کنیم. ما در ایران نشانی با عنوان پیکان داشتیم ولی آن را کنار گذاشتیم در صورتی که هر جای دنیا بود آن را حفظ می‌کردند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از  فارس، آیین رونمایی از محصولات نشان تجاری «جناب‌خان» پیش از ظهر امروز برگزار شد.

*پژمان‌فر: کمیسیون فرهنگی در فانونگذاری و نظارت از تولیدات فرهنگی حمایت می‌کند

حجت‌الاسلام پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این مراسم گفت: سوغات یادگار فرهنگی هر منطقه است و سوغاتی آوردن از قدیم در سفرها یک سنت بوده است و هر منطقه‌ای نمادی برای خود داشته است اما متاسفانه امروز در کشور ما این نمادها در حال از بین رفتن هستند و در شهر مشهد که شهر خود ما است اغلب سوغاتی‌ها چینی است و فرهنگ ما نیست.

 وی افزود: امسال بچه‌های مشهد آهوهایی را طراحی کردند و دویست هزار نمونه از آن با دست تولید کردند و به بچه‌های زائر که به مشهد آمده بودند هدیه دادند تا وقتی به آن آهوها نگاه می‌کنند یاد مشهد بیفتند.

پژمان‌فر با اشاره به تولید محصولات فرهنگی با استفاده از عنوان «جناب‌خان» گفت: این کار یک کار قشنگ است و در راستای حفظ میراث فرهنگی کشور قرار دارد که به واسطه آن آنچه که از فرهنگ باقی مانده رامی‌توانیم حفظ کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: آنچه در حوزه قانون‌گذاری و نظارت نیاز است ما حاضریم کمک کنیم و الزامات بیشتری بر دستگاه‌ها بیاوریم تا از این قبیل فعالیت‌ها حمایت کنند باید از این فعالیت‌ها حمایت کرد تا به خودباوری برسیم.

*رامبد جوان: پیکان یک نشان تجاری بود

رامبد جوان مجری برنامه «خندوانه» در این مراسم با اشاره به محصولاتی که از عنوان «جناب‌خان» تولید شده گفت: اصولا در ایران یا بلد نیستیم یا مشکلات فرهنگی اجازه نمی‌دهد که نشان‌ها تجاری را زنده کنیم. ما در ایران نشانی با عنوان پیکان داشتیم ولی آن را کنار گذاشتیم در صورتی که هر جای دنیا بود آن را حفظ می‌کردند.

وی افزود: گروه ما تلاش می‌کند وقتی چیزی تولید شده ابعادش را گسترش دهد متاسفانه هر موقعیتی پیش می‌آید سه موضع در قبال آن ایجاد می‌شود که یک دسته حمایت می‌کنند، دسته دیگر دنبال سهم‌خواهی هستند که ناشی از قد کوتاه برخی است و برخی نیز شروع به کوبیدن می‌کنند.

جوان گفت: هیچ پروژه‌ای نیست که انفرادی باشد و موفقیت‌های یک اتفاق حاصل کار جمعی است. جناب‌خان و خندوانه کار من و یک نفر نیست بلکه کار یک سرزمین است که می‌خواهد رشد پیدا کند. دشمنی کردن و کوبیدن یکی از راحت‌ترین ابزارها برای مقابله با یک موفقیت است.

مجری خندوانه در پایان گفت: ما در تلاش هستیم که یک فرهنگ را جا بیندازیم که آن فرهنگ در کنار هم بودند است جناب‌خان و خندوانه در تلاش هستند تا یاد دهند باید تلاش کرد و غر نزد.

*«جناب‌خان» محصول کار تیمی است

محمد بحرانی صدا پیشه شخصیت عروسکی «جناب‌خان» در این مراسم گفت: جناب‌خان خالق ندارد بلکه خالقان دارد و محصول کار تیمی است. عروسک‌ گردانان این عروسک نقش مهمی در موفقیت این شخصیت داشته‌اند.

 وی با اشاره به این مراسم گفت: آبادان و خرمشهر هنوز اوضاع خراب است و گرد و خاک زیاد است و امیدواریم این صدا از اینجا به گوش مسئولین برسد.

بحرانی در پایان گفت: بازی کردن با عروسک کار دشواری است و بعد از ایرج طهماسب فکر نمی‌کردم این اتفاق دوباره تکرار شود اما رامبد جوان به خوبی با جناب‌خان بازی کرد.

*برای محصولات «جناب‌خان» از ظرفیت تولید داخل استفاده کردیم

محمد صراف مدیرعامل موسسه آیینه جادو که محصولات جناب خان در زیر مجموعه این موسسه تولید شده گفت: تلاش‌های زیادی توسط تولیدکنندگان مختلف صورت گرفته تا محصولات گوناگون مانند نوشت‌افزار،‌ عروسک، پوشاک، بازی رایانه‌‌ای با عنوان جناب‌خان روانه بازار شود که در این مسیر با استفاده از وکیل گروه از قاچاق محصولات تقلبی جناب‌خان جلوگیری خواهیم کرد. جناب‌خان محصولی است که به شدت جنس قاچاق در ارتباط با آن زیاد است.

وی در پایان گفت: برای تولید محصولات این نشان تجاری تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا از تمام ظرفیت تولید داخلی استفاده کنیم و از واردات جلوگیری کردیم همین جا از کلیه تولیدکنندگان که فکر می‌کنند می‌توانند محصولی با جناب‌خان تولید کنند دعوت می‌کنیم به کمک ما بیایند.

*جناب‌خان: می‌خواهم کاندیدای مجلس شوم


در پایان این مراسم از محصولات نشان تجاری جناب خان با حضور عروسک جناب خان رونمایی شد که جناب خان در این بخش گفت: امیدوارم فیش حقوقی هیچ‌کدامتان لو نرود.

این شخصیت عروسکی در ادامه خطاب به رامبد جوان گفت: می‌خواهم در دوره بعد مجلس کاندیدا شوم چون به طور مویرگی در شورای نگهبان کار کردم و از نظر تایید صلاحیت شدن نگرانی ندارم.

او با اشاره به حضور محمدرضا حیاتی مجری خبر تلویزیون گفت: آنهایی که دوست داشتند نیم‌رخ آقای حیاتی را ببیند در این مراسم موفق شدند نیم رخ ایشان را ببیند.

 
جناب‌خان در پایان از رامبد جوان خواست که از او در انتخابات ریاست جمهوری نیز حمایت کند چون در شورای نگهبان آشنا دارد.

در این مراسم حجت‌الاسلام پژمان‌فر، دکتر حسینی مشاور رئیس رسانه ملی، رامبد جوان، محمد بحرانی، حبیب رضایی، مریم سعادت، علی کربلایی‌زاده، علی مشهدی، لیندا کیانی، رامین ناصر نصیر، محمدرضا حیاتی، حمیده عباسی، لاله اسکندری و ... جمعی از شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین