« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه با تدابیری در حوزه آموزش دوران آموزش پزشکی کمتر از ۷ سال خواهد شد، از پذیرش ۲ هزار کاردان بهداشت دندان بدون کنکور خبر داد و گفت: آموزش رشته‌های دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی به صورت مجازی محقق می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، باقر لاریجانی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با تشریح مباحث مختلف آموزش پزشکی و همچنین گام چهارم طرح تحول سلامت در حوزه آموزش درباره کاهش زمان آموزش پزشکی اظهار داشت: براساس مصوبه‌ای این مسئله لحاظ شده است که دانشجویان می‌توانند کمتر از 7 سال دوره آموزش پزشکی خود را بگذرانند از جمله کسانی که مدارک انگلیسی تافل داشته باشند، دیگر نیاز به گذراندن کلاس زبان عمومی ندارند و این مسئله باعث می‌شود یک دانشجوی پزشکی حداقل 6 ماه نسبت به دوران گذشته سریع‌تر در رشته پزشکی فارغ‌التحصیل شود.

* پذیرش کاردان بهداشت دندان بدون کنکور

لاریجانی در ادامه به پذیرش 2 هزار کاردان بهداشت دندان بدون کنکور اشاره کرد و افزود: این مسئله برای ظرفیت برخی استان‌ها تعریف شده است که بتوانند نیازهای بومی استان‌شان در حوزه بهداشت دهان تامین شود که این تعداد 2 هزار نفر است که می‌توانند بدون کنکور دوره کاردانی بهداشت دندان را بگذرانند و زمانی که این تعداد پذیرش صورت پذیرفت سقف پذیرش بسته می‌شود.

* آموزش پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به صورت مجازی

معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین به ابلاغ آیین‌نامه آموزش الکترونیکی و غیرحضوری برای دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در این رابطه آموزش مجازی و غیرحضوری در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی محقق می‌شود البته دوره‌های آزمایشگاهی باید حضوری صورت پذیرد.

لاریجانی با اشاره به شروع کار دانشگاه مجازی و مشارکت و همکاری 900 نفر به عنوان اعضای هیئت علمی این دانشگاه گفت: دانشگاه مجازی هم‌اکنون در 5 دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت پایلوت یا آزمایشی شروع به کار کرده است.

وی همچنین درباره برخی اعتراضات به نتایج آزمون‌های پزشکی عنوان کرد: به هر حال در هر آزمونی متعاقبان اعتراض وجود دارد مثلا در آزمون کارشناسی ارشد رشته پزشکی که 70هزار نفر شرکت می‌کنند ما به اعتراضات وارده رسیدگی کردیم، اصلاحاتی انجام شده و سعی بر آن شد تا ظرفیت‌ها چند برابر مناطق آمایشی صورت پذیرد بنابراین طبق قانون مجلس 30 درصد این آزمون براساس مصاحبه و70 درصد براساس نمره لحاظ شده است.

لاریجانی در ادامه به آزمون دستیاری و آزمون دستیار دندانپزشکی نیز گریزی زد و گفت: در آزمون پذیرش دستیاری حدود 14هزار نفر شرکت‌کننده داریم که 3 هزار نفر پذیرش می‌شوند که در این آزمون نیز مباحث و چالش‌هایی مطرح بود و در آزمون دستیار دندانپزشکی نیز با شرکت 2 هزار نفر حدود 300 تا 400 نفر پذیرش خواهند شد./تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: