« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
علي غزالي منتشر كننده اسامي دانشجويان بورسيه دولت دهم محكوم به نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي به پرداخت چهل ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت و از باب افتراء به تحمل يكسال حبس تعزيري شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از فارس، علي غزالي منتشر كننده اسامي دانشجويان بورسيه دولت دهم محكوم به نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي به پرداخت چهل ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت و از باب افتراء به تحمل يكسال حبس تعزيري شد.

شعبه 1057 دادگاه كيفري 2 تهران ويژه رسيدگي به جرائم كاركنان دولت علي غزالي منتشر كننده اسامي دانشجويان بورسيه دولت دهم را محكوم به نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي به پرداخت چهل ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت و از باب افتراء به تحمل يكسال حبس تعزيري صادر كرد.

متن اين دادنامه به شرح ذيل است:

« تاريخ رسيدگي 95.5.25 شماره پرونده 9309982178401041 شماره بايگاني:‌ 1057/950008/2 شماره دادنامه:‌ 9509970230900432

مرجع رسيدگي: شعبه 1057 دادگاه كيفري 2 تهران ويژه رسيدگي به جرائم كاركنان دولت

شكات: 1- آقاي عبداله مرادي

2- آقاي محمدعلي اطميناني اصفهاني

3-آقاي احسان موحديان

4- آقاي فياض محمدباقري

5- آقاي ابراهيم يوسفي مبرهن

6- آقاي محمدعلي اصغرزاده

7- آقاي سعيد نجفي

8- آقاي محد دنيايي

9- آقاي محمدرضا محمديان

متهم: آقاي علي غزالي فرزند اكبر

اتهام:‌انتشار اكاذيب از طريق رايانه و افترا

گردشكار: پس از ارجاع پرونده به اين دادگاه و وصول به شعبه به كلاسه فوق ثبت و پس از جري تشريفات قانوني دادگاه در وقت مقرر فوق‌العاده به تصدي امضاء كننده ذيل تشكيل است با بررسي پرونده ختم رسيدگي را اعلام و با استعانت از خداوند متعال به شرح ذيل مبادرت به صدور رأي مي‌نمايد.

«رأي دادگاه»‌

در خصوص اتهام آقاي علي غزالي فرزند اكبر،‌32 ساله، با سواد (فاقد مشخصات تكميلي ديگر به جهت عدم دسترسي به مشاراليه) داير بر نشر اكاذيب و افتراء در فضاي مجازي (سايت فيس‌بوك صفحه‌اي به نام دانشجويان بورسيه غيرقانوني) موضوع شكايات اقايان 1- محمد دنيايي فرزند اكبر 2- محمدعلي اصغرزاده فرزند عبدالمهدي 3- فياض محمدباقري فرزند عبدالحميد 4- عبدالله مرادي فرزند يدالله 5- محمدعلي اطميناني اصفهاني فرزند حسن 6- محمدرضا محمديان فرزند مهدي 7- سعيد نجفي فرزند محمد 8- احسان موحديان فرزند حسين 9- ابراهيم يوسفي مبرهن فرزند عبدالعظيم كه بر اساس كيفر خواست شماره 9410432178000761 براي متهم تقاضاي كيفر گرديد، بدين نحو كه متهم در فيس بوك خود با انتشار مطالبي: «... ليست اسامي 539 نفر از كساني كه گفته شده به طور غيرقانوني از بورسيه‌هاي علمي وزارت علوم در دوران احمدي‌نژاد استفاده كرده‌اند را منتشر مي‌كند و ... گفته مي‌شود سوء استفاده از سوابق كاري،‌ مذهبي، ليسانس و وابستگي‌هاي خانوادگي و سياسي مهمترين منشاء برخورداري اين افراد از رانت‌هاي علمي است. و...»  حال دادگاه با توجه به مراتب فوق و با توجه به شكايت و نظريه ملاحظه پرينت مطالب منتشره گزارش و تحقيق مرجع انتظامي، مجموع تحقيقات صورت گرفته و توسط بازپرس محترم، پاسخ استعلام واصله از مراجع ذيصلاح عدم حضور در نتيجه عدم اثبات صحت مطالب بيان شده توسط متهم و ساير قرائن و امارات موجود در رونده دادگاه بزهكاري متهم را محرز دانسته مستنداً به مواد 18 از قانون جرايم رايانه‌اي و 697 از قانون مجازات اسلامي بخش تعزيرات مصوب 1375 و با رعايت ماده 134 از قانون مجازات اسلامي مصوب 1392 در باب تعدد حكم به محكوميت متهم از باب نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي به پرداخت چهل ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت و از باب افتراء به تحمل يكسال حبس تعزيري صادر و اعلام مي‌دارد رأي دادگاه غيابي و ظرف مدت بيست روز پس از ابلاغ قابل واخواهي در همين دادگاه و پس از انقضاي مهلت واخواهي ظرف مدت بست روز قابل تجديد نظرخواهي در محاكم محترم تجديد نظر استان تهران مي‌باشد.

حيدري

رئيس شعبه 1057 دادگاه كيفري 2 تهران

ويژه رسيدگي به جرائم كاركنان دولت»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: