« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مطرح شدن جاده لنده به خوزستان در هیأت دولت گفت: این جاده مجوز اولیه را گرفته و باید جهت اجرا در کمیسیون 215 برنامه پنجم توسعه تصویب شود که در صورت مصوب شدن اجرایی خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از فارس، سید موسی خادمی عصر امروز در جمع مردم شهرستان لنده با اشاره به هفته دولت اظهار داشت: مشی خدمت به مردم سیره و منش شهیدان رجایی و باهنر بوده که امروزه دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید با استفاده از ظرفیت‌ها و بسترهای لازم خدمت صادقانه را به مردم ارائه کنند.

وی به همراهی مردم با دولت اشاره و افزود: استقبال بی‌نظیر مردم استان از دولت تدبیر و امید جایگاه این استان را در داخل کشور ارتقاء بخشید و دولتمردان نباید به این استان به دید جمعیت و وسعت یک درصدی از کشور نگاه کنند چراکه آنان دارای ویژگی بسیار دیگری هستند که آن را سرآمد کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مردم فهیم استان مشکلات و معضلات دولت را می‌دانند اما برخی نواقصات امروز استان ما به دلیل کم‌کاری و برخی نیز به دلیل عقب‌ماندگی‌های تاریخی قبل از انقلاب بوده که به دلیل عدم همراهی با حکومت‌های ظالم مغضوب حکام و فرمانروایان قرار گرفته است.

خادمی ادامه داد: استان ما پس از پیروزی انقلاب مسابقه مساوی را با دیگر استان‌ها شروع نکرده بود چراکه عمق محرومیت و فقر در این استان بیش از سایر نقاط کشور بوده و این موضوع تا به امروز هم دامنگیر این استان و شهرستان‌های تابعه است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب دولتمردان برای احیاء این استان کم‌کار نکرده‌اند بلکه باید تلاشی مضاعف‌تر از سایر استان‌ها داشته باشند تا استان به جایگاه واقعی خود دست یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: تلاش‌ها در دولت تدبیر و امید شدت بیشتری به خود گرفته و اعتبارات استان سه برابر شده که این خود تحولی در سطح استان ایجاد کرده است.

*رعایت عدالت در توزیع اعتبارات شهرستانی

خادمی در ادامه به بحث توزیع اعتبارات در سطح استان اشاره و گفت: توزیع اعتبارات شاخص‌ها و نرم‌های خاص خود را داراست و ما سعی و تلاش خود را دوچندان می‌کنیم تا در توزیع اعتبارات شهرستانی عدالت را رعایت کنیم.

وی با اشاره به ضرورت اولویت‌بندی در اجرا و تخصیص پروژه‌ها اضافه کرد: با توجه به اولویت‌بندی صورت گرفته در سطح استان 4 موضوع از شهرستان لنده در دستور کار قرار گرفته که مسؤولان با برنامه‌ریزی صحیح به دنبال اجرایی کردن و بهره‌برداری مناسب از آنها در سطح شهرستان هستند.

این مقام استانی به بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب آبلش اشاره و افزود: این پروژه متعلق به دهه 80 بوده و سال‌ها به طول انجامید ولی در دولت تدبیر و امید به اتمام و به بهره‌برداری رسید.

خادمی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اساسی در حوزه کشاورزی زیر آب بردن سطح وسیعی از مزارع کشاورزی دیم بوده که در این خصوص با برنامه‌ریزی انجام شده اراضی دشت بن و موگر نیز که خود بالغ بر 700 هکتار بوده نیز اجرایی خواهد شد.

وی به ناپایداری برق در لنده اشاره و گفت: بحث اصلاح تعرفه برق و دومداره کرده آن به همراه جداسازی برق لنده از سوق تا به امروز در جلسات مختلف با مدیران شرکت توانیر بررسی شده که نتایج خوبی از جمله گرمسیری محاسبه شدن قیمت برق این شهرستان، جداسازی برق سوق از لنده تا کنون اجرایی شده است.

خادمی برق را زمینه‌ساز توسعه شهرستان لنده دانست و افزود: با رفع مشکل برق در این شهرستان سرمایه‌گذاری‌ها و بهره‌برداری از کارخانجات رونق بهتری خواهد گرفت که این خود در توسعه شهرستان نقش بسزایی دارد.

وی در ادامه به موضوع و مطالبه اصلی مردم شهرستان لنده یعنی توسعه راه‌های ارتباطی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی برای توسعه راه‌های شهرستان لنده از جمله محور لنده به پاتاوه گذاشته شده و کلنگ احداث پل آن نیز زده شد ولی در سال 94 به دلیل مشکلات مالی بودجه‌های لازم آن تأمین نشده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اما امسال فاز دوم این راه ارتباطی کلنگ‌زنی شد و فاز سوم آن نیز در دستور کار قرار گرفته که به محض تکمیل موارد قانونی و اداری نیز اجرایی خواهد شد.

خادمی به همراهی نخبگان لنده‌ای برای رفع مشکلات استان اشاره و گفت: بحث راه ارتباطی لنده به خوزستان که مطالعات آن نیز انجام شده مجوز اولیه را گرفته ولی برای اجرایی باید در کمیسیون 125 برنامه پنجم توسعه مطرح شود تا پس از تصویب به مرحله اجرا برسد.

وی در ادامه افزود: دولت تدبیر و امید تا همه جوانب پروژه‌ها را بررسی نکند اجازه نخواهد داد پروژه‌ای اجرایی شود.

خادمی در ادامه به آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر لنده، سوق ، دهدشت و چرام اشاره و یادآور شد: این پروژه پس از دو سال در سفر ریاست محترم جمهوری به استان قریب به 60 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته است.

وی به لزوم استفاده از آب موگرمون برای شهر لنده نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این پروژه زمانی زیادی را لازم دارد از آب موگرمون برای تقویت آب شهر نیز استفاده خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به سهم 4 و نیم درصدی شهرستان لنده از اعتبارات ماده 180 اشاره و افزود: با توجه به لزوم اجرای آبیاری اراضی دشت بن سهم شهرستان لنده از ماده 180 به 6 درصد افزایش یافته که امیدواریم بتوانیم از این طریق پروژه‌های شهرستان را نیز تقویت کنیم.

به گزارش آوای رودکوف ؛در این جلسه نمایندگان مردم طی سخنانی علاوه بر طرح مشکلات مردم خواسته اصلی خود را  اتصال لنده به خوزستان اعلام نموده که در پایان این جلسه نیز جمع کثیری از مردم شهرستان لنده یکصدا بر این خواسته خود اصرار نمودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: