« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
یک روانشناس کودک با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای آسیب‌های روانی و جسمانی متعددی برای کودکان در پی دارد، تصریح کرد: خانواده‌ها نباید خاک‌بازی و آب‌بازی را به علت راحت طلب شدن خودشان از بچه‌ها بگیرند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ،مرضیه محبوبی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: افسردگی نخستین دستاورد بازی‌های رایانه‌ای برای کودکان است چرا که این بازی‌ها کودک را از واقعیت دور کرده و او همواره در دنیای مجازی سیر می‌کند.

وی با بیان اینکه کودکانی که به این بازی‌ها عادت کرده‌اند، پرتوقع‌تر از سایر همسن و سالانشان هستند، ادامه داد: این کودکان همواره در پی دست یافتن به امکانات این بازی‌ها در فضای زندگی خود هستند که در عمل هیچ‌گاه اتفاق نمی‌افتد و موجب افسردگی و گوشه‌گیری آنها می‌شود.

محبوبی از خانواده‌ها خواست اجازه ندهند فرزندانشان به فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای عادت کنند چرا که متقاعد کردن آنها برای دوری از آن فضا بسیار سخت خواهد بود.

وی ادامه داد: در صورتی‌که کودکان به این بازی‌ها عادت کنند، خانواده‌ها باید جایگزین‌های بهتر و لذت‌بخش‌تری برای آنها فراهم کنند تا فرزندان کم کم از این فضا دور شوند.

این روانشناس کودک تصریح کرد: آب‌بازی، خاک‌بازی و خاله‌بازی بهترین بازی‌ها برای کودک هستند که علاوه بر نداشتن آسیب‌های جسمانی، مهارت‌های زندگی را نیز به کودک می‌آموزد.

محبوبی با اشاره به اینکه فعالیت جسمانی زیاد، ارتقاء مهارت‌های کلامی و دیداری و ایجاد ذوق و انرژی در کودکان از ویژگی‌های یک بازی خوب است، افزود: در سنین کودکی باید امکانات بازی در اختیار کودکان قرار گیرد و فضای غنی مانند طبیعت برای تفریح آنها فراهم شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ضعیف و ناتوان شدن عضلات کودکان به واسطه نشستن بیش از حد در مقابل رایانه، آسیب دیدن ستون مهره‌ها، گودی‌کمر، تنبل شدن، ایجاد اختلالات یادگیری و افسردگی از جمله آسیب‌های استفاده بیش از حد از بازی‌های رایانه‌ای است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: