« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
معاون اول رییس‌جمهور گفت: در درون آن‌قدر مصائب زیاد است که آدم باید به تنهایی خودش گریه کند و گریه‌های حضرت علی (ع) را در درون و باطن خود به یاد بیاورد.

به گزارش اوای دنا،محمدرضا رحیمی صبح امروز(پنج‌شنبه) در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای نظام اسلامی در پرتو قانون اساسی، با تبریک و تهنیت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و مورد توجه قرار دادن قانون اساسی اظهار کرد: قانون اساسی، پیوند و پیمان ملت است که البته برخی بر آن متجاوز هستند و باید جلوی آن را بگیریم و این وظیفه‌ی ماست.
وی افزود: پیشنهاد من این است که خودمان مامور شویم و برای هر اصل از اصول قانون اساسی کتابچه‌ای بنویسیم و این کتابچه را در یک جیب و قرآن را هم در جیب دیگرمان بگذاریم و بدانیم اگر این‌ها را از ما بگیرند، تهی خواهیم شد.

رحیمی در ادامه گفت: این کشور به تنهایی در مقابل همه‌ی زیاده‌خواهی‌های دشمن ایستاده است و بر این مطلب دوست و دشمن نظر دارند و شاهد بودیم که وقتی رییس‌جمهور در سازمان ملل و یا دیگر مجالس بین‌المللی حضور پیدا کرده و می‌کند، افتخار می‌آفریند. هم‌چنین وزرا، معاونان وزرا و دیگران هم هرجا که می‌روند، حرف‌ها و گفتمانشان ویژه است. به خاطر این‌که از یک پشتوانه عظیم ملی همچون قانون اساسی، اتکا به قرآن و شرعیات اسلامی برخوردارند و همه‌ی اینها از وحی الهی است.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این پرسش که کدام ملت به این اندازه از چنین پشتوانه‌ی عظیمی برخوردار است؟ افزود: باید مراقب باشیم؛ چرا که از درون، موریانه‌ها به پای آن می‌نشینند و هم‌اکنون هم نشسته‌اند. من علاقه ندارم که بگویم در درون چه خبر است؛ چرا که از گفتن آن دشمن شادمان می‌شود. بنابراین صرف‌نظر می‌کنم.

وی در ادامه اظهار کرد: اگرچه از اصل 113 تا اصل 143 قانون اساسی از رییس‌جمهور و اختیاراتش، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها صحبت شده است اما برخی مواقع رییس‌جمهور در عوض کردن و جابه‌جا کردن یک فرد عاجز می‌شود و این در حالی است که ملت به رییس‌جمهور چنین اجازه‌ای داده‌اند.

رحیمی گفت: در درون آن‌قدر مصائب زیاد است که آدم باید به تنهایی خودش گریه کند و گریه‌های حضرت علی (ع) را در درون و باطن خود به یاد بیاورد. برخی مواقع آدمی که هیچ مسوولیتی ندارد هر اصلی از اصول قانون اساسی را زیر پا می‌گذارد و ابایی از انجام این کار هم ندارد.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این‌که در کنار قانون اساسی، مصالح ملی وجود دارد که برای آن می‌شود جان فدا کرد، گفت: این مصالح ملی باعث می‌شود انسان سکوت کند و سر درون چاه بگذارد و شاید معنای چاه، بطن انسانی یک انسان باشد.

وی تاکید کرد: من فکر می‌کنم امروز یک میثاق با هم ببندیم که البته معنای میثاق با پیمان متفاوت است. ما باید گره‌های ناگشودنی را خودمان بگشاییم و یکی دو حقوقدان را وادار کنیم که به زبان بیایند، اما متاسفانه ترس بر آنها غلبه کرده و هیچ دردی از ترس و ناامنی بدتر نیست.
رحیمی ادامه داد: تقاضای من این است که هرکدام از حقوقدانان را وارد کنیم تا آنان در دفاع از قانون اساسی مقاله بنویسند و هرکدام از ما نیز مامور باشیم که درباره‌ی یکی از اصول قانون اساسی بنویسیم و اگر به من هم تکلیف شود این کار را انجام می‌دهم تا ما در نهایت بتوانیم به تعداد اصول قانون اساسی کتاب داشته باشیم.

معاون اول رییس‌جمهور افزود: باید حقوقدان‌ها را به عرصه‌ی کارزار بیاوریم و بگوییم از زد و بندها و دفاتری که درست کردید دست بردارید و به قانون اساسی برسید.

وی هم‌چنین با مورد توجه قرار دادن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای نظام اسلامی در پرتو قانون اساسی، ضمن این‌که این نمایشگاه را در بین نمایشگاه‌هایی که در جمهوری اسلامی برتر شده ارجمندتر دانست، گفت: این نمایشگاه در غربت برپا شد.

رحیمی هم‌چنین از حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی به خاطر برگزاری چنین نمایشگاهی تشکر و اظهار کرد: دل صاف و اندیشه‌ی پاک ایشان موجب روشن شدن چراغ‌های خاموش اصول قانون اساسی خواهد شد.

معاون اول رییس‌جمهور ضمن تشکر از حجازی و خانم بداغی نیز گفت: باید دست همه‌ی کسانی که برای قانون اساسی قلم می‌زنند را بوسید.

بی باک

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: