« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس با اشاره به اینکه چهره گچساران تا ۴ سال آینده تغییر می‌یابد، گفت: منطقه ویژه اقتصادی، راه‌اندازی پتروشیمی، به زیرکشت رفتن زمین‌های کشاورزی و توسعه شهری و روستایی از جمله‌ کارهایی بوده که به زودی انجام می‌گیرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، غلام‌رضا تاج‌گردون در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌های گچساران و باشت که با حضور معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در گزارشی اعلام کرد که بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های نیمه تمام در گچساران نیاز است و اعتبار امسال این شهرستان 80 میلیارد تومان بوده که این جزو بهترین نرم‌های کشوری است.

وی گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در هر منطقه‌ای 25 برابر اعتبار هر سال آن منطقه بوده و شرایط گچساران در حال حاضر در این زمینه مناسب بوده است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با تقدیر و تشکر از معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه به دلیل توجه به استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: این استان یک استان خاص است.

تاج‌گردون با اشاره به اینکه درآمد سرانه استان کهگیلویه و بویراحمد از متوسط درآمد سرانه کشور بسیار پایین است، خاطرنشان کرد: این استان برای رشد و توسعه نیازمند سالانه 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

وی با تأکید بر اینکه برای توسعه استان باید سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومانی فراهم کنیم، افزود: شاید عدد 5 هزار میلیارد تومان برای این استان عدد بزرگی باشد ولی با چند سرمایه‌گذاری در نفت و گاز و آب و خاک می‌توان این میزان سرمایه‌گذاری را ایجاد و مشکلات این استان از جمله بیکاری را برطرف کرد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رونق اقتصادی در گچساران در گرو ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این شهرستان بوده و بدون ایجاد زیرساخت‌ها نمی‌توان کاری کرد.

تاج‌گردون با اشاره به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در گچساران به زودی، خاطرنشان کرد: واحدهای پتروشیمی در این شهرستان تا چند سال دیگر راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه گچساران به لحاظ برخی شاخص‌ها جزو بهترین شهرستان‌های استان است، گفت: وجود یک سری زیرساخت‌ها در گچساران بسیار ضروری است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه فرودگاه بسیار ضروری بوده و در کنار آن راه ارتباطی مناسب نیز باید باشد.

تاج‌گردون به محرومیت‌های شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: زمین‌های کشاورزی بسیاری در این شهرستان بوده ولی متأسفانه آب برای این زمین‌های کشاورزی نیست.

وی با اشاره به پروژه پاتاوه – دهدشت، عنوان کرد: این پروژه که پروژه مهمی بوده پس از چند سال هنوز تکمیل نشده و در صورت تکمیل فاصله اصفهان تا بندرامام را 220 کیلومتر کاهش می‌دهد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مناطق مختلف استان بی پتانسیل نیستند و نفت و گاز و آب و خاک وجود دارد ولی محروم هستند.

تاج‌گردون با اشاره به اینکه گچساران روزانه 600 هزار بشکه نفت تولید می‌کند، افزود: در 3، 4 سال گذشته حداقل 50 درصد نفت کشور را گچساران تولید می‌کرد.

وی افزود: یک ظرفیت این چنینی متأسفانه اعتبارات پایینی دارد و این اعتباراتی که امروز توزیع شده برای ما افسانه‌ای است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چند سال گذشته اعتبار عمرانی شهرداری گچساران در یک سال 850 میلیون بود ولی خوشبختانه اکنون اعتبارات عمرانی شهرداری این شهر چندین برابر شده است.

تاج‌گردون با بیان اینکه چهره گچساران تا 3، 4 سال آینده تغییر می‌یابد، اظهار داشت: خوشبختانه کارهای بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف همچون روستایی، شهری و کشاورزی انجام گرفته شده  و خدمات دولت را نباید نادیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه ما امسال تنها شهری می‌شویم که صددرصد روستاهای آن گازرسانی شده است، بیان کرد: در بخش کشاورزی ما این ظرفیت را داریم که 20 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در گچساران و باشت تا یک یا دو سال آینده به زیرکشت برود.

تاج‌گردون به طرح بازسازی 3 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده گچساران اشاره کرد و افزود: این طرح هم یکی از طرح‌های خوبی بوده و در حال اجرا بوده و مردم هم استقبال کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در محلات جنوب شهر ما در گذشته یک متر فضای فرهنگی و ورزشی وجود نداشت ولی در دو سال گذشته دو باب کتابخانه عمومی و زمین‌های ورزشی احداث شده است./تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: