« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰
وزیر راه و شهرسازی گفت: لازم است در آیین‌نامه صدور گواهینامه تجدیدنظر شود، زیرا این شرایط در ایران بسیار ساده است، در حالی که باید از مهارت راننده اطمینان کامل داشته باشیم.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از فارس ؛«عباس آخوندی» در مراسم امضای تفاهم‌نامه اجرای سند کنترل و پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر و کاهش سوانح رانندگی با کمک وزارت بهداشت، اظهار داشت: بخش عمده اتفاقات نظیر همین سوانح رانندگی مربوط به تحولات سریع شهرنشینی است و قطعاً تسلط بر این حوزه‌های شهری و تحول آنها زمان‌بر است.

وی ادامه داد: ابتدای انقلاب حدود 1.5 میلیون دستگاه خودرو در کشور وجود داشت که امروز این رقم به 17 میلیون دستگاه خودرو رسیده است، همچنین جمعیت شهری در دهه 30 حدود 6 میلیون نفر بود که امروز 55 میلیون نفر جمعیت شهری داریم، بنابراین شاهد تغییر سریع سبک زندگی و استفاده زیاد از وسایل نقلیه موتوری هستیم.

وی بیان کرد: 28 درصد سوانح رانندگی در شهرها و 72 درصد دیگر در جاده‌ها و راه‌های روستایی رخ می‌دهد، اما کشته شدن افراد در سوانح رانندگی شهری در کشور قابل تأمل است که باید این سهم 28 درصدی کاهش یابد.

آخوندی ادامه داد: آمار سوانح رانندگی نشان می‌دهد در حوزه شهرنشینی نیاز به آموزش داریم.

وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها به‌عنوان کمیسیونی در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش سوانح رانندگی به‌دقت و منظم برگزار می‌شود، گفت: هر ماه جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها برگزار می‌شود که نتیجه آن روند نزولی تلفات سوانح رانندگی است.

وی با تأکید بر اینکه باید سرعت در جاده‌ها کاهش یابد، گفت: لازمه این کار افزایش قدرت مدیریت الکترونیکی جاده‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تا پیش از این فقط 240 دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده‌ها وجود داشت، در حالی‌که طی یک تفاهم‌نامه 2 هزار و 100 دوربین ثبت تخلف سرعت در جاده‌ها نصب خواهد شد و تا پایان سال 96 در هر 10 کیلومتر از محورهای شریانی، یک دوربین ثبت تخلف سرعت خواهیم داشت که این دوربین‌ها سرعت متوسط یعنی سرعت بین دو دوربین را هم ثبت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات سخت‌گیرانه برای صدور گواهینامه باید اعمال شود، گفت: این امر نیاز به حمایت همه‌جانبه دولت و مجلس دارد تا صدور گواهینامه با بررسی همه‌جانبه تسلط فرد انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت‌: در کمیسیون ایمنی راه‌ها مقررات سختگیرانه در صدور گواهینامه بررسی می‌شود، همچنین در مورد جرائم باید به‌نحوی عمل کرد که مؤثر باشد.

وی ادامه داد: اصلاً منطقی نیست که نرخ جرائم با تورم خورد و خوراک مردم یکسان باشد، زیرا جریمه راهنمایی و رانندگی که جزو اقلام سبد کالای خانوار نیست و باید بازدارنده باشد.

آخوندی با تأکید بر اینکه برای جاده‌ها استانداردهای ارزیابی را به تصویب رسانده‌ایم، گفت:‌ جاده‌ها ارزیابی می‌شود تا ایمنی آنها مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: همه دوربین‌های نظارتی تصویری در مرکز مدیریت راه‌ها امکان ارائه تصاویر آنلاین به مسافران را دارند و استقبال مناسبی از سایت WWW.IRAN141.IR شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: لازم است روند کاهش سوانح رانندگی ادامه یابد که یکی از ملزومات آن سختگیری در صدور گواهینامه است که باید در آیین‌نامه صدور گواهینامه تجدید نظر شود.

وی تأکید کرد: سیستم صدور گواهینامه امروز در کشور ما سختگیرانه نیست، در حالی‌که باید حصول اطمینان از مهارت رانندگان را افزایش داد.

آخوندی با تأکید بر اینکه درصد بالایی از کشته‌شدگان سوانح رانندگی در فاصله 30 کلیومتری شهرها تا شهر اصلی جان خود را از دست می‌دهند، گفت: ارتقای کیفیت زندگی در بافت‌های شهری را دنبال می‌کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: