« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس جمهوری تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای عمومی و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و شرکت‌های دولتی و استانداری‌های کشور را مکلف به همکاری با مرکز آمار ایران برای اجرای دقیق سرشماری عمومی نفوس و مسکن کرد.

سرشماری عمومی نفوس و مسکن قرار است طی مهر و آبان امسال اجرا شود.

روحانی در فرمانی تصریح کرد: اجرای منظم سرشماری عمومی برای دستیابی به تصویری واقع‌بینانه از جامعه ایران، کاری بزرگ است که همکاری جدی ملت و دولت را می‌طلبد.

متن فرمان رییس جمهوری به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

پیشرفت کشور مستلزم اقدام و عمل بر پایه تدبیر و برنامه‌ریزی عالمانه است که این امر مهم خود نیاز به اطلاع‌ صحیح و آمار دقیق دارد. از این دیدگاه، اجرای منظم سرشماری عمومی برای دستیابی به تصویری واقع‌بینانه از جامعه ایران، کاری بزرگ است که همکاری جدی ملت و دولت را می‌طلبد.

مرکز آمار ایران در اجرای ماده(4) قانون خود و با استناد به قانون بودجه سال 1395، موظف است سرشماری عمومی نفوس و مسکن را در مهر و آبان 1395 به مرحله اجرا در آورد. براساس ماده(5) قانون یاد شده، تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای عمومی و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و شرکت‌های دولتی و استانداری‌های کشور مکلف هستند نیروی انسانی، خودرو، وسایل مخابراتی و سایر تجهیزات مورد نیاز را در طول دوره آموزش و اجرای این سرشماری در اختیار مرکز آمار ایران قرار دهند. با توجه به آنکه در این سرشماری برای نخستین بار در تاریخ کشور به منظور افزایش سرعت و دقت و کاهش هزینه‌های سرشماری شیوه نوین سرشماری اینترنتی علاوه بر مراجعه حضوری مورد استفاده قرار می‌گیرد، لازم است به منظور اجرای موفقیت‌آمیز امر، کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور تسهیلات لازم برای اطلاع‌رسانی عمومی و ترغیب مردم را فراهم کرده و کارکنان خود را به شرکت در سرشماری اینترنتی ملزم نمایند.

امید است در اجرای ماده(7) قانون مرکز آمار ایران، هموطنان عزیز همکاری لازم را با مأموران سرشماری مبذول نمایند تا مرکز آمار ایران بتواند با گردآوری و ارایه اطلاعات آماری دقیق، موجبات برنامه‌ریزی و تصمیمات صحیح و تحقق اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را فراهم آورد.

توفیق روزافزون مردم شریف ایران و تمام خدمتگزاران ملت را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

حسن روحانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: