« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
موضوع داغ این روزهای محافل خبری؛
داستان از جایی آغاز شد که بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام نمود با سازمان بین المللی مبارزه با پولشویی و کارگروه ویژه اقدام مالی آن ﴿FATF﴾ به توافق رسیده است.
 اتحادیه بین المللی مبارزه با پول شویی (Financial Action Task Force on Money Laundering – FATF) یک سازمان همکاری میان دولت‌هاست که به منظور مبارزه با پول شویی شکل گرفته است. اعضای این سازمان را کشورهایی تشکیل می‌دهند که از مراکز مهم مالی و اقتصادی جهان هستند.

 
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از  افکارنیوز، در سال ٢٠٠٧ اتحادیه FATF جمهوری اسلامی ایران را به اتهام حمایت از تروریسم در فهرست کشورهایی قرار داد که نظام مالی بین‌المللی را تهدید می‌کنند و ایران و کره شمالی را خطرناک‌ترین کشورها از این لحاظ تلقی نمود.

 
 داستان از جایی آغاز شد که بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام نمود با سازمان بین المللی مبارزه با پولشویی و کارگروه ویژه اقدام مالی آن ﴿FATF﴾ به توافق رسیده است.

 این در حالی است که تعریف تروریسم از نگاه جمهوری اسلامی ایران و FATF کاملا متفاوت است. رهبر معظم انقلاب در تعریف تروریسم فرمودند: " تروریسم یعنی چه؟ یعنی اینکه مجموعه ای، سازمانی، گروهی یا دولتی بخواهد کار خود را با ایجاد ترور و وحشت و قتل و ناامنی پیش ببرد. مجموعه‌ای برای رسیدن به مقاصد شوم خود، یک عدّه انسان را، از هر نوع و جنس، در هرجایی، بدون دشمنی خاص و بدون جرم و گناهی، نابود کند. البته دولت تروریست هم داریم که به کارش "تروریسم دولتی" اطلاق می‌شود. امروز واضح‌ترین نمونه دولت تروریست، رژیم غاصب صهیونیست است. در واقع، از روزی که دست پلید و سیاست ضدّ اسلامی، ضدّ مردمی و ضدّ شرقی انگلیس، در کشور فلسطین اسلامی به صهیونیست‌ها حکومت داد- یعنی از سال 1948 میلادی و قبل از آن- تروریسم دولتی هم شکل گرفت و به ترور پرداخت. ترور، دستاویز کسی است که فکر ندارد. ترور، مستمسک منافق روسیاهی است که در میان ملت ایران جایی ندارد".

در حالی که از نگاه FATF تروریسم یعنی حزب الله لبنان، حماس ، جهاد ، انصارالله، سپاه قدس و همه نیروهای مقاومت که برای حفظ و حراست از خاک وطن خود با قدرت های استکباری و نظام های دست نشانده آن ها در حال جهاد هستند تروریست نامیده می شوند.

از نظر FATF عادی شدن روابط تجاری و اقتصادی ایران با سایر کشورها تنها در صورتی امکان پذیر است که دست از حمایت  سپاه پاسداران و 200 سازمان و فرد دیگر و سایر نیروهای مقاومت و تمام افرادی که FATF در فهرست تروریست قرارشان داده است بردارد و در نتیجه اکنون که بانک مرکزی خود را ملزم به تبعیت از FATF نموده  موظف است با فهرستی که این کارگروه با عنوان تروریست منتشر می‌نماید قطع ارتباط نماید!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: