« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
شورای وزرای خارجه اتحادیه عرب در نشست امروز خود با صدور بیانیه‌ای، به سخنان انتقاد آمیز رهبر انقلاب اسلامی ایران از مقامات سعودی واکنش نشان داد.
به گزارش آوای رودکوف ، شورای وزرای خارجه اتحادیه عرب در نشست امروز خود با صدور بیانیه‌ای، به سخنان انتقاد آمیز رهبر انقلاب اسلامی ایران از مقامات سعودی واکنش نشان داد.

 
نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه عرب پنج‌شنبه با صدور بیانیه پایانی در محکومیت ایران پایان یافت.

 
به گزارش وبگاه خبری «صدی البلاد» مصر، شورای وزرای خارجه عرب در این بیانیه، با انتقاد از سخنان اخیر حضرت آیت الله خامنه‌ای مدعی شد که این گونه سخنان با حقیقت آنچه عربستان سعودی و پادشاه این کشور برای اسلام و مسلمانان و مراسم حج انجام می‌دهد، واقعیت ندارد.

 
رهبر عظیم الشأن انقلاب سه شنبه این هفته در پیام سالانه خود به حجاج خانه خدا، از سوء مدیریت مقامات عربستانی در برگزاری حج انتقاد کردند و از دولت‌ها و کشورهای اسلامی خواستند برای مدیریت مکه و مدینه به فکر راه حل اساسی باشند.

 
در بیانیه شورای وزرای خارجه عرب آمده است؛ دولت عربستان تنها مرجعی است که می‌تواند به امور حج و حجاج رسیدگی کند.

 
این شورا با فراموش کردن شهادت بیش از ۷ هزار زائر خانه خدا که بر اثر بی‌تدبیری و بی توجهی مقامات سعودی به شهادت رسیدند، مدعی شد که اتهام‌ها و حملات «مغرضانه» ایران به طور کلی با ارزش‌ها و اصول اسلام و اصول سیاست هم جواری منافات دارد.

 

پیشتر نیز مقامات برخی از کشورهای عربی، همانند گذشته به دستور اربابان سعودی خود، به سخنان رهبر انقلاب اسلامی واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده بود.

 
مفتی عربستان سعودی نیز در واکنش به بیانات رهبری، گفته بود که ایرانی‌ها مسلمان نیستند؛ بلکه مجوس (آتش‌پرست) هستند. / فارس

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: