« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
یک پزشک ورزشی با اشاره به این‌که مسکن‌ها روی مراکز کنترل درد تاثیر دارند، گفت: ورزشکاران قبل از ورزش از مسکن‌ها استفاده نکنند.
به گزارش آوای رودکوف ؛ فرهاد صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به این‌که مسکن‌ها باعث تاخیر در ارسال پیام به مغز و در نتیجه واکنش در برابر درد می‌شود، گفت: مصرف مسکن به هیچ وجه قبل از ورزش توصیه نمی‌شود به خصوص در ورزشکارانی که دچار آسیب و صدمه شده‌اند.

وی ادامه داد: تاخیر در ارسال پیام به مغز، عملکرد بافت مخصوصا در مفاصل را کند می‌کند و باعث می‌شود که فرد درد را احساس نکند؛ به همین جهت مصرف مسکن‌ها اثرات سوئی را به همراه خواهد داشت.

این کارشناس افزود: به جهت اینکه با مصرف مسکن‌ها مغز فرمان درد را صادر نمی‌کند و ممکن است مشکل عضو آسیب دیده به جهت ورزشی که ورزشکار آسیب دیده انجام می‌دهد تشدید یابد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مصرف مسکن‌ها در ورزشکاران حرفه‌ای می‌تواند جزو موارد دوپینگی محسوب شود؛ چرا که به علت استفاده فرد از مسکن، کارآمدی فرد در مسابقات افزایش یافته و همچنین در آزمایش‌ها، اثرات مسکن مشاهده می‌شود.

صفری تصریح کرد: به هر حال استفاده از مسکن‌ها قبل از ورزش علاوه بر تشدید آسیب‌دیدگی باعث افزایش یافتن هزینه‌های درمان و آسیب‌دیدگی بیشتر و طولانی مدت‌تر می‌شود.

وی افزود: یک ورزشکار در صورتی که آسیب دیده باشد باید قبل از ورزش از خود بپرسد که لازم است امروز ورزش کند یا خیر؟ معمولا دردی که همراه با تب باشد هدفمند است و نباید آن را نادیده گرفت. تب پاتوژن‌ها را می‌کشد و درد به فرد یادآور می‌شود که باید استراحت کنید تا ریکاوری شوید. نادیده گرفتن این نشانه می‌تواند به صورت بالقوه برای سلامتی فرد ‌مضر باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: