« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
دهمین جشنواره شعر گویشی تمداربیت مناطق زاگرس نشین کشور با حضور شاعران استان‌های خوزستان، لرستان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، ایلام و چهارمحال و بختیاری و با معرفی برگزیدگان در اردل پایان یافت.
 به گزارش آوای رودکوف به نقل از ایسنا ؛ جواد کارگران دهکردی در آیین اختتامیه جشنواره تمداربیت که در فرهنگسرای شهرستان اردل برگزار شد، گفت: جشنواره شعر تمداربیت با رویکرد حفظ میراث فرهنگی، حفظ آداب و رسوم و در راستای ترویج گویش‌های محلی در استان برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اختتامیه جشنواره تمداربیت به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار شده است، افزود: برای دهمین سال متوالی فراخوان جشنواره تمداربیت برای استان‌های زاگرس نشین کشور ارسال شد که مورد اسقبال بی نظیر شاعران قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه ٤٥٧ اثر از ١٥٧ شاعر در جشنواره تمداربیت حضور پیدا کرده است، تصریح کرد: شاعران استان‌های خوزستان، لرستان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، ایلام و چهارمحال و بختیاری در این جشنواره حضور دارند.

 

کارگران تصریح کرد: از تعداد ٤٥٧ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره تمداربیت ٨٦ اثر در بخش آیینی و ٣٧١ اثر در بخش آزاد این جشنواره حضور داشتند.

 

به گفته وی، آداب و سنن اقوام و با موضوعات آئینی در بخش‎های «انتظار»، «فرهنگ ایثار و شهادت»، «عفاف و حجاب»، «امام رضا (ع)»، «اقتصاد » و بخش آزاد نیز آداب سنن و اقوام از اولویت‌های این جشنواره در ارسال آثار بودند.

 

وی اظهار کرد : کیومرث عیسی بره ، مرتضی خادمی ، هادی مومنی ،سید جمال داراب پور، مجید فرخوند، صادق امیری، مریم موسوی، سبزعلی قاسمی، احسان محمدی، وحیدکیانیان، نیماظفری،  ساجده کردونی، مرتضی خدایگان، راضیه فولادوند و علی کولیوندزاده برگزیدگان جشنواره دهم مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، «تمدار بیت» نوعی شعر با گویش لری و بختیاری است که زنان قالیباف هنگام قالیبافی بر روی دار، با گویش محلی خود، آن را زمزمه می‌کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: