« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
وزیر آموزش و پروزش عنوان کرد؛
وزیر آموزش و پرورش از تحصیل ۱۳.۵ میلیون دانش آموز در مدارس کشور در سال تحصیلی جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: امسال روز چهارشنبه 31 شهریور روز جشن شکوفه ها و غنچه هاست و چون اول مهر، روز پنج شنبه است و مدارس پنج شنبه ها تعطیل هستند، سوم مهر آغاز سال تحصیلی است که با حضور رئیس جمهور مراسم سال تحصیلی جدید شروع می شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود سال تحصیلی جدید بیش از 13.5 میلیون دانش آموز داشته باشیم؛ البته در حال حاضر در سامانه سناد، اطلاعات 12.5 میلیون دانش آموز ثبت شده است.

فانی افزود: امسال پیش بینی می کنیم که 700 هزار نوآموز پیش دبستانی داشته باشیم؛ در دوره ابتدایی 7 میلیون و 600 هزار دانش آموز، در دوره متوسطه اول و دوم 5 میلیون و 300 هزار دانش آموز و 73 هزار دانش آموز در مدارس استثنایی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در 107 هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند، گفت: امسال 134 میلیون جلد کتاب درسی در بیش از یک هزار عنوان جلد چاپ شده است و 947 هزار فرهنگی در آموزش و پرورش فعالیت می کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون، 5822 پروژه با 33 هزار و 66 کلاس درس احداث شده است. 

وی در خصوص کلاس های درس دارای سیستم گرمایشی غیراستاندارد گفت: از مجموع 211 هزار و 963 کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد، موفق شدیم 152 هزار و 877 کلاس درس را به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز کنیم.

فانی به مشارکت خیرین در مدرسه سازی اشاره کرد و بیان داشت: حدود 30 درصد از کلاس های درس کشور توسط خیرین یا با مشارکت آنها احداث شده است.

فانی در خصوص استخدام در این وزارتخانه اظهار داشت: امسال 10 هزار نفر از طریق کنکور  سراسری جذب شده که در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تحصیل می کنند و 10 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان  در آموزش و پرورش جذب می شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: