« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه مدارس از روز شنبه سوم مهرماه بازگشایی می‌شود از حضور بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز در مدارس خبر داد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از  «نسیم آنلاین»، علی اصغر فانی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران در آستانه آغاز سال تحصیلی 95-96، گفت: امسال جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها روز چهارشنبه 31 شهریور برگزار می‌شود و به دلیل آنکه روز اول مهر پنجشنبه است، مدارس و سال تحصیلی با حضور رئیس جمهور روز شنبه سوم مهرماه بازگشایی می شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس در قالب ستاد پروژه مهر از  اواسط بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است.

فانی در ادامه گفت: در سامانه ستاد ثبت نام روزانه دانش آموزان ثبت می‌شود و آخرین آمار ثبت شده بیش از 12 و نیم میلیون دانش آموز را نشان می‌دهد.  700 هزار نوآموز در پیش دبستانی، هفت میلیون و 600 هزار نفر در دوره ابتدایی، 5 میلیون و 300 هزار نفر در متوسطه اول و متوسطه دوم و  73 هزار نفر در مدارس استثنایی در حدود 107 هزار واحد آموزشی با بیش از 947 هزار پرسنل فرهنگی سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: با توجه به استقرار پایه دهم  140 عنوان کتاب جدیدالتالیف داشتیم و در پایه ششم نیز درس ریاضی تغییر کرده است و در کل امسال 134 میلیون جلد کتاب درسی در بیش از 1000 عنوان چاپ شده و در حال توزیع است

وی بااشاره به ثبت نام برای کتب درسی، ادامه داد: همچنین با توجه به هدایت تحصیلی، سایت فروش اینترنتی کتاب برای دانش آموزان متوسطه باز است و دانش آموزانی که موفق به تهیه کتاب های خود نشوند، می‌توانند از این طریق ثبت نام و کتب را در منازل تحویل بگیرند.

در ادامه این نشست فانی به اقدامات انجام شده در زمینه آماده سازی فضای آموزشی اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم 5822 پروژه با 33 هزار و 66 کلاس درس و زیربنای 4 میلیون و 632 هزار و 710 متر مربع به بهره برداری رسیده و در سال تحصیلی جدید نیز 5255 کلاس درس به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت سیستم های سرمایشی و گرمایشی مدارس نیز اظهار کرد: از 211 هزار و 963 کلاس درس فاقد سیستم استاندارد 152 هزار و 777 کلاس را به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز کردیم و امید است امسال و سال آینده کل کلاس های درس را به سیستم های  استاندارد مجهز کنیم.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، سرانه فضای آموزشی در دولت یازدهم از 4.86 مترمربع به 5.14 مترمربع رسیده است.

وی با اشاره به اینکه امسال 26 هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس می شوند، گفت: از این تعداد 13 هزار نفر در مقطع ابتدایی و متوسطه مشغول می‌شوند و 9000 نفری که در بهمن فارغ‌التحصیل می شوند نیز از ابتدای مهر ماه ما را همراهی می کنند. همچنین  4000 نفر نیز از محل آزمون استخدامی سال گذشته به ما می پیوندند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: