« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
پایگاه خبری آوای رودکوف؛ از قدیم صبحانه به عنوان مهمترین وعده غذایی شناخته شده است. این صبحانه است که برای طول روز به ما انرژی کافی را در همان اول صبح می رساند.

نکته اما اینجاست که همه مردم دنیا در کشورهای مختلف روزشان را با صبحانه مشابهی آغاز نمی کنند. در این مطلب با صبحانه های کلاسیک از نقاط مختلف جهان آشنا خواهید شد که نشان از فرهنگ و برنامه های غذایی ملل مختلف دارد.

1 استرالیا
در استرالیا صبحانه متدوال ترکیبی از غلات سرد به همراه نان تست سبزیجات قهوه ای رنگ است که در این شکل و شمایل سرو می شود.

2 برزیل
در کنار ژامبون ، پنیر و نان که پای ثابت صبحانه های برزیلی هستند ، قهوه و شیر هم در این سفره صبحگاهی جایگاه ویژه ای دارند.

3چین
صبحانه سنتی چینی ها بر حسب اینکه در چه منطقه ای از این کشور زندگی می کنند متفاوت می شود. اما به طور کلی این صبحانه که "دیم سام" نامیده می شود در یک ظرف کوچک چینی ، با محتویاتی بخار پز شده یا تفت داده شده سرو می شود.
4 سوئیس
مردم سوئیس روزشان را با صبحانه ای شروع می کنند که شامل جوی خام و کمی غلات روی آن به همراه میوه های تازه یا خشک شده داخل شیر یا ماست می شود.

5 پاکستان
پاکستانی ها صبحانه ای دلچسب تر و البته مفصل تر را ترجیح می دهند! غذایی که نیهاری نامیده میشود. نوعی خورش که با گوشت گاو و ساقه سبزیجات تهیه می شود.

6 کلمبیا
صبحانه سنتی در بوگاتا چانگوآ نامیده می شود.شیر ، تره فرنگی و سوپ تخم مرغ خوراکی های تشکیل دهنده این صبحانه هستند.

7 اندونزی
ناسی گورنگ صبحانه معمول مردم اندونزیست. ناسی گورنگ همان برنج سرخ شده است که به همراه تخم مرغ سرخ شده و گاهی هم گوشت یا غذاهای دریایی سرو می شود.

8 آلمان
نان اصلی ترین قسمت صبحانه آلمانیست که البته به همراه جزئیات دیگری به عنوان صبحانه در این کشور سرو می شود. ساندویچ های سرد ، کره و پنیر و البته گاهی هم نوتلا همان جزئیاتی هستند که خوراکی های مرسوم در وعده صبحانه مردم آلمان را تشکیل می دهند.

9 کوبا
مردم کوبا اما صبحانه سبک تر را ترجیح می دهند.قهوه با شیر. البته این قهوه با نانی به اسم تستادا سرو می شود. این نان ابتدا به کره آغشته شده ، سپس گریل می شود و بعد برای صبحانه کنار قهوه قرار می گیرد. کوبایی ها حین خوردن صبحانه این نان را داخل قهوه می برند و بعد می خورند.

10 انگلستان
صبحانه خاص بریتانیایی ها شامل نیمرو ، سوسیس ، ژامبون و لوبیا می شود.

11 فرانسه
فرانسوی ها عاشق شیرینی های خودشان هستند. بخصوص سر صبح ها که قرار است وعده صبحانه سرو شود. به همین دلیل صبحانه هایشان را با یک عدد کروسانت شکلاتی یا ساده میل می کنند.

12 فیلیپین
پاندسال ، نان گرد و رول شده ایست که از آرد ، تخم مرغ ، خمیر ، شکر و نمک تشکیل شده است و صبحانه معمول مردم فیلیپین به حساب می آید. این نان ها معمولا ابتدا در قهوه با شیر زده می شود و بعد آن را می خورند.

13 لهستان
صبحانه لهستانی ها چیزی شبیه صبحانه آلمانی هاست. آنها در وعده صبحانه نان های گرد را با مخلفات خوشمزه ای مانند سوسیس ، ژامبون ، پنیر ،کره ، مربا یا شکلات میل می کنند.

14 هندوستان
ایدلی ودا یک صبحانه سنتی هندی است که در جنوب این کشور سرو می شود. ایدلی در واقع نوعی کیک است که از خمیر عدس سیاه و برنج درست می شود و برای صبحانه با نوعی ادویه بخصوص سرو می شود.

15 ایتالیا
بیشتر ایتالیایی ها صبح خود را با یک فنجان کاپوچینو به همراه یک تکه نان کوچک شیرین یا یک عدد بیسکوئیت آغاز می کنند.

16 ژاپن
صبحانه ژاپنی ها خیلی از سایر غذاهایی که در طول روز می خورند متفاوت نیست. آنها معمولا برای صبحانه هم سوپ میسو را ترجیح می دهند که همان برنج سفید بخارپزی به همراه غذاهای دریایی و سبزیجات مخصوص است.

17 مراکش
یک صبحانه کاملا ساده شامل : نان ، پنیر ، مربا و کره. چیزی شبیه صبحانه ایرانی البته بدون چای.

18 اسکاتلند
ساده اما دلپذیر.صبحانه دوست داشتنی اسکاتلندی ها معمولا یک کاسه فرنی خوشمزه است.

19 کره
بهترین توصیفی که می توان از صبحانه کره ای داشت املت رول شده است. املت رول شده کره ای می تواند به طرق مختلفی تهیه شود. گاهی اوقات سبزیجات و بعضی وقت ها هم گوشت چاشنی آن می شود.

20 پرتقال
پرتقالی ها هیچ خوراکی را به اندازه کروسانت های گرد پر شده دوست ندارند. اگر قرار باشد جایگزینی انتخاب کنند می روند سراغ نان و مربا یا پنیر. البته آنها از قهوه های صبحگاهی شان هم حسابی لذت می برند.

21 روسیه
سیرنیکی ، یا همان پنکیک پنیری پخته شده صبحانه سنتی مردم روسیه است. املت داغ و نان چاودار هم از دیگر انتخاب های مردم روسیه برای صبحانه است.

22 مکزیک
یک صبحانه متفاوت را می توانید در مکزیک تجربه کنید. چیلاکوالز چیزی شبیه همان ترتیلا چیپس است که باسس تند سرو می شود و البته کنارش یک تخم مرغ سرخ شده و مخلفاتی مانند آووکادو هم وجود دارد.

23 ترکیه
تنوع غذایی در ترکیه و البته در وعده صبحانه این سرزمین هیجان انگیز است. شما می توانید روی یک میز صبحانه ترکی ، نان ، کره ، پنیر ، زیتون ، گوجه فرنگی ، خیار ، مربا ، عسل و خامه را پیدا کنید. این بین سوسیس های تند ترکیه و البته چای ترکی هم نباید از قلم بیفتد.

24 امریکا
صبحانه های امریکایی منطقه به منطقه متفاوت میشود. با این حال صبحانه معمول مردم این کشور شامل : تخم مرغ ، پینکیک ، کورن فلکس و ژامبون می شود./انتخاب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: