« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
آوای رودکوف :معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سرطان ایران با توصیه در مورد کنترل مصرف نمک گفت: مصرف زیاد این ماده غذایی می تواند تاثیرات منفی بر سلامتی افراد داشته باشد و سبب ابتلای آنان به برخی بیماری ها از جمله سرطان معده شود.

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز به نقل از ایرنا، میزان استاندارد مصرف نمک یک تا پنج گرم در روز است اما این میزان در ایران به 12 گرم می رسد که نشان دهنده مصرف بیش از 2 برابری نمک در کشور است.

 

دکتر کاظم زنده دل در مورد مضرات مصرف زیاد نمک اظهار کرد: مطالعات انجام شده نشان می دهند که مصرف زیاد نمک می تواند به سرطان معده بیانجامد.


وی افزود: مصرف بی رویه و بیش از حد استاندارد نمک، علاوه بر ایجاد سرطان، سبب بالا رفتن فشار خون، سکته قلبی و مغزی و بیماری های قلبی عروقی می شود؛ در صورتی که با کنترل مصرف نمک می توان برخی از بیماری های غیرواگیر را کاهش داد.


زنده دل بر لزوم اطلاع رسانی صحیح و به موقع در این زمینه تاکید کرد و گفت: برای کاهش مصرف نمک، دولت، مردم و رسانه ها می توانند نقش اساسی داشته باشند.



** لزوم کنترل میزان مصرف نمک در نان
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سرطان ایران خاطرنشان کرد: میزان نمک در غذاهای صنعتی و نان ها بالا است و باید میزان مصرف ماده غذایی در نانوایی ها به شدت کنترل شود.


وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات موجود اقدامات خوبی توسط سازمان غذا و دارو انجام شده است که امیدوارم با اجرای آنها سهم مصرف نمک در نان و مواد غذایی صنعتی به طور محسوسی کاهش یابد.


زنده دل گفت: ذائقه ایرانی ها به مصرف غذاهای پرنمک عادت کرده است و این موضوع باید به تدریج تغییر پیدا کند تا شاهد کاهش میزان شیوع انواع بیماری ها در جامعه باشیم.


معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سرطان ایران افزود: مردم باید میزان مصرف نمک در تهیه غذاهای خانگی و سرسفره را کاهش دهند.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: