« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
غلامرضا تاجگردون؛
غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه برخی نرخ بیکاری را فقط از روی کاغذ می‌خوانند و ما این نرخ را در بطن جامعه جوان حس می‌کنیم، گفت: در روستای کوچکی از کهگیلویه و بویراحمد 32 جوان لیسانس بیکار وجود دارد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ غلامرضا تاجگردون در مسجد امام جعفرصادق دوگنبدان مرکز گچساران و با عنوان ارائه گزارش عملکرد شش ماهه به موکلان گفت: جای تاسف است که برخی در رسانه‌ها از پول نداشته و کارهای نکرده نوید می‌دهند در حالی که اطلاعی از وضعیت موجود نرخ بیکاری ندارند.

وی افزود: جریانی که یک میلیون شغل باید ایجاد می‌کرد تنها 300 هزار شغل ایجاد کرده و ما از آن برنامه عقب هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان برخی از فرامین رهبری انقلاب در ارتباط با توجه به وضعیت کنونی اشتغال و بیکاری در جامعه، تصریح کرد: به سفارش رهبری باید حواسمان در ارتباط با سرمایه‌گذاری با غرب باشد و دچار فشار رابطه نشویم اما باید سرمایه‌گذاری در سطح کلان کشوری را هم آغاز کنیم.

تاجگردون گفت: در ایران یک میلیارد دلار هم سرمایه‌گذاری نمی‌شود درحالی‌که باید برای جوانان بیکار سرمایه‌گذاری کرد و روزها و ساعت‌ها رفع موانع کرد.

وی با تاکید براینکه با کارکردن ضد بیکاری جریان سرمایه‌گذاری اتفاق نمی‌افتد، یادآور شد: برای کهگیلویه و بویراحمد صندوق سرمایه‌گذاری پیشنهاد دادیم و دولت حرفی ندارد اما تنگنای اقتصادی و حقوقی دارد.

نماینده گچساران و باشت در مجلس افزود: هر استانی مثل ما که رشد اقتصادی‌اش کمتر از سرانه کشوری است باید صندوق سرمایه‌گذاری لحاظ کند و در استان‌هایی مثل ما عملی شود.

پیشنهاد تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری به دولت در کهگیلویه و بویراحمد

تاجگردون، تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد را یک پیشنهاد به دولت عنوان و خاطرنشان کرد: بعد از تصویب کمیسیون عمومی اگر مجلس قبول کند ما باید در این استان سرمایه‌گذاری کنیم.

وی گفت: در سفر ریاست جمهوری و با مقایسه درآمدی یک هم استانی در سرانه کشور یادآور شدم که تنها 60 درصد درآمد فردی است و هرساله باید در کهگیلویه و بویراحمد پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود در حالی که این رقم بالای هزار میلیارد تومان هم نیست.

برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد باید پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: باید در کهگیلویه و بویراحمد چهار برابر باید سرمایه‌گذاری شود که با این منابع و ساختار و سازمانی استان نمی‌توان این امر را محقق کرد.

تاجگردون با اظهار تاسف از اقدام یک موسسه مالی در این کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: یک موسسه مالی در این استان 450 میلیارد تومان به اندازه بانک ملی با این همه سرمایه از مردم پول جمع کردند  اما این موسسه فقط 10 درصد وام می‌دهد.

وی گفت: من از بانک ملی و بانک کشاورزی تشکر می‌کنم که سرمایه مردم را صرف خود مردم می‌کنند اما این موسسه مالی که گفتم فقط 10 درصد وام می‌دهد و ما به فکر 20 درصد سود هستیم و متوجه سرمایه‌گذاری پول مردم خودمان در جای جای تهران و برج‌ها و.. نیستیم.

نماینده گچساران و باشت در مجلس افزود: اگر قرار باشد از پول و سرمایه مردم از نفت و از جیب ما برود باید دستشان را قطع کنیم و اگر نهادی تداخل کنند خلاف حق مردم است.

تاجگردون با بیان اینکه طی چهار سال گذشته جریان سرمایه‌گذاری اصلاح و کار عمرانی در سطح شهرستان صورت گرفت، ادامه داد: نمایندگان دیگر هم استانی در مجلس شورای اسلامی گله نکنند اما همه می‌دانیم که حق شهرستان گچساران هزینه کرد یک سوم نفت است.

وی گفت: 20 میلیارد تومان حق شهرداری ما جهت عمران است و پس ازچهار دهه، شهری فرسوده داریم که با تلاش جریان سرمایه‌گذاری در سال پیش رو حل خواهد شد.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: به ما گفتند به گچساران وزیر نیاوریم، اگر وزیری نیت آمدن داشت او را همراهی می‌کنم و آنهایی که در بویراحمد و گچساران گفتند چیزی که عزتشان را بالا می‌برد کار و تلاش است هم باید بگویم در شهرستان من، پول را باد نمی‌آورد، با جریان و فکر سرمایه می‌آید.

تاجگردون با اشاره به ارتباط کنونی حاکم بر رفتار نمایندگان مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: ما نمایندگان استان  در مجلس شورای اسلامی با هم هماهنگ هستیم و بیشتر از هر چیز به وضع جوانان فکر می‌کنیم.

وی گفت: با کسی تعارف نداریم و در کار اجرائی اگر ما سه نماینده احساس کنیم خدشه‌ای در انجام وظایف برای سیر خدمت کردن دخالت در حوزه تضییع باشد، دفاع از حق مردم خواهیم کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود به نامه‌نگاری‌های چند روزه خود با مسوولان بوشهر اشاره و اظهار داشت: استاندار بوشهر و نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلای (خدری) از دوستان من هستند اما حقوق ملت واجب است.

تاجگردون گفت: تعامل و زندگی مشترک ما و بندرنشینان و نبود اختلاف قومی همه افتخارات ماست اما تضییع حق مردم جای دفاع دارد.

وی امنیت اجتماعی و دفاع از حقوق اجتماعی جوانان دیار خود را برتر از امنیت سیاسی عنوان و تصریح کرد: امنیت منافع اجتماعی جوانان و دفاع از حقوق آنها و خاک و آب از وظایف ما است.

نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، دسترسی نداشتن مردم سوق و لنده و بهمئی به آب شرب و کشاورزی را دردآور عنوان کرد و گفت: ما یزید نیستیم آب را ییندیم اما اگر قرار باشد از امتیازات نفت و گاز استفاده نکنیم حق تشنگان کهگیلویه و بویراحمد واجب‌تر است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تبعیض از موارد رضایت نداشتن مردم است و تفاوت قائل شدن از صفات انسانی است اما تفاوت انداختن بین قوم و قبیله قابل بخشش نیست.

تاجگردون تاکید کرد اگر مسئولی رفتار تبعیض آمیزش را ادامه بدهد حتما با اسم به مردم معرفی می‌کند.

وی گفت: جرات عذرخواهی از مردم را دارم اما تبعیض زشت و بد و درون مردم را با عملکرد بد زشت کردن را نمی‌پسندم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: برای منافع سیاسی و قومی رفتارهای ناهنجار نکنیم و در امور اقتصادی، برای خدمت به ملت از هیچ کوششی دریغ نکرده و در قامت یک نماینده از دولت حمایت می‌کنم و از رفتارهای رهبری رعایت رفتار می‌کنم.

منبع/ایلنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین