« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
با شروع فصل مدرسه توجه به عادات غذایی دانش‌آموزان که تاثیر بسزایی در یادگیری آنها دارد، اهمیت زیادی پیدا می کند.
به گزارش آوای رودکوف ؛ محمدتقی انوشه متخصص تغذیه درباره تغذیه‌ مناسب دانش‌آموزان در وعده‌های مختلف غذایی، اظهار داشت: تغذیه و خواب مناسب دانش‌آموزان در فصل بازگشایی مدارس که مهم‌ترین عوامل سلامتی موثر در موفقیت‌ تحصیلی آنها به‌حساب می‌آیند، نیازمند رعایت چند نکته‌ی ضروری است.

این متخصص تغذیه بیان داشت:صبحانه مهم‌ترین وعده‌ غذایی است که نقش زیادی در یادگیری دانش‌آموزان، به خصوص در ساعات میانی روز که انرژی آنها رو به کاهش است، ایفا می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش صبحانه در ایجاد تمرکز ذهن و هوشیاری دانش‌آموزان، تصریح کرد: استفاده از مواد غذایی مانند لبنیات، نان و پنیر به همراه گردو و انواع آبمیوه و غلات به میزان لازم در وعده صبحانه، نقش کلیدی در افزایش قدرت یادگیری و تمرکز ذهن در دانش‌آموزان دارد.

انوشه در خصوص مصرف میان وعده‌ها عنوان کرد: والدین دانش‌آموزان باید مراقب باشند تا حد امکان فرزندشان را خرید مواد غذایی همچون ساندویچ‌ها، آبمیوه‌های مصنوعی و صنعتی و تنقلات پرچرب مانند چیبس و پفک منع کنند زیرا کربوهیدرات‌های موجود در این مواد غذایی، سبب عدم تمرکز و بروز اختلال در یادگیری دانش‌آموزان می‌شود.

وی در خصوص مواد غذایی مناسب برای میان‌‌ وعده دانش‌آموزان، گفت: بهتر است دانش‌آموزان از مواد غذایی همچون لقمه‎‌ها و ساندویچ‌های خانگی مانند نان‌پنیر و مواد غذایی که فساد پذیری کمتری دارند و میوه‌های مختلف به عنوان میان وعده تغذیه کنند.

این متخصص تغذیه در خصوص اهمیت کنترل وعده شام برای دانش‌آموزان، اظهار داشت: مواد غذایی مصرفی در وعده‌ی شام، نباید سنگین، حجیم و پرچرب باشد زیرا این مواد غذایی علاوه بر ایجاد ناآرامی و اختلال در خواب شبانه، باعث بروز بی‌اشتهایی در وعده صبحانه می‌شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین