« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
شایعه میکنند دقیق نقل نمیکنند
گاهی حرفی را به ما می گویند بعنوان مشورت گاهی درد دل.. دلش نمی خواهد غیر کسی که شنونده است کس دیگری متوجه بشود. حرفی می زنند ما برویم این را به رفقا بگوییم! در حالیکه او این حرف را امانت سپرده است و راضی نیست کسی بفهمد.مومن این کار را نمی کند.
آوای رودکوف :رهبر انقلاب امروز در ابتدای درس خارج_فقه خود در صفات مومن فقره ای از فرمایش امام سجاد علیه السلام را بیان کردند؛
"لایحدث امانته الاصدقاء" حرفی که به او به عنوان امانت سپردند آن را به اصدقای خودش هم نمی گوید. این یکی از کارهای مهم است.
گاهی حرفی را به ما می گویند بعنوان مشورت گاهی درد_دل.. دلش نمی خواهد غیر کسی که شنونده است کس دیگری متوجه بشود. حرفی می زنند ما برویم این را به رفقا بگوییم! در حالیکه او این حرف را امانت سپرده است و راضی نیست کسی بفهمد.
مومن این کار را نمی کند.
بعضی از این افراد می گویند اینکه به او گفتم مورد اعتماد است.. غافل از اینکه او هم فردی دارد مورد اعتماد! و همین جوری حرف پخش می شود.
گاهی پخش کردن حرف ضررش فقط این است که گوینده حرف مایل نبود گفته شود.. این هم ضرری است. گاهی اوقات مضرات بزرگتری دارد این شایعه پراکنی ها. غالبا هم وقتی نقل می کنند دقیق نقل نمی کنند
این یک اصل باشد در نظر ما...

منبع/شبکه اجتماعی تبیان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: