« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۴۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
گفتگویی با فرماندار بهمئی در خصوص؛
رحمانی: در سال جاري بمنظور تسريع در روند پيشرفت پروژه، علاوه بر اعتبارات عادي كه به ميزان 12ميليارد و 409 ميليون تومان از محل اعتبارات ملي و استاني تخصيص يافته است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ یکی از تنگناهای اساسی شهرستان بهمئی تامین آب شرب سالم و بهداشتی است و اکثر کارشناسان محلی معتقد بودند این موضوع می تواند از عوامل تنش زای پنهان در سطح جامعه باشد لذا مدیران سیاسی، اجرائی و تقنینی همیشه به دنبال ارائه راهکاری بلند مدت جهت حل این معضل بودند و سرانجام انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی پیشنهاد، تصویب و وارد فاز اجرائی گردید.



پروژه انتقال آب از سد کوثر به بهمئی بعضا حاشیه های در سطح شهرستان در خصوص زمان شروع فاز اجرائی پروژه،مبلغ اعتبارات هزینه شده تا به امروز، میزان پیشرفت فیزیکی پروژه ........ داشته است.

در همین راستا خبرنگار ما به سراغ سلطانعلي رحماني فرماندار شهرستان بهمئي رفت و در خصوص کم و کیف پروژه آبرساني سد كوثر به شهرستان بهمئي با وی به گفتگو نشست که مشروح این گفتگو به شرح زیر است:

(سلطانعلي رحماني فرماندار شهرستان بهمئي) سلام و عرض ادب و احترام دارم خدمت مردم شهيد پرور استان كهگيلويه و بويراحمد و بوي‍ژه مردم شريف و ولايتمدار شهرستان بهمئي ، هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصيلي جديد را به هموطنان عزيز تبريك عرض مي كنم.

از تلاشهاي دولت، نظام و انقلاب در راستاي خدمت رساني به مردم اين خطه تقدير و تشكر مي كنم . اميدوارم بتوانيم در خدمت به مردم، محروميت زدايي، رفع مشكلات و پيگيري حقوق شهروندان در اين شهرستان كوشا باشيم و از هيچ تلاشي دريغ نورزيم.

جناب آقاي رحماني لطفا ؛ مختصري از اهداف اجراي طرح آبرساني سد كوثر به شهر ليكك را براي مخاطبان ما ، بيان كنيد؟

پروژه آبرساني از سد كوثر به شهر ليكك مركز شهرستان بهمئي و روستاهاي حومه با توجه به افزايش جمعيت، عدم ذخاير آبي مطمئن در سطح شهرستان، عدم كيفيت مناسب آب شرب شهر ليكك ، تامين آب مورد نياز صنايع شهرستان و اجراي سياست هاي پدافند غير عامل، در بهمن ماه سال 1389 آغاز بكار نموده است، اين پروژه به طول 57 كيلومتر و برآورد اعتباري بالغ بر 120 ميليارد تومان از محل اعتبارات ملي–استاني ، از روستاي گرمز شهرستان بهبهان تا شهرستان بهمئي توسط شركت آب منطقه اي استان كهگيلويه و بويراحمد اجرائي شده است .

چه ميزان اعتبار از ابتداي اجراي طرح تاكنون براي اين طرح در نظر گرفته شده و يا جذب شده است؟

از ميزان كل اعتبار مورد نياز، تا پايان سال مالي 1394 مبلغ 18 ميليارد تومان جذب گرديد. در سال جاري بمنظور تسريع در روند پيشرفت پروژه، علاوه بر اعتبارات عادي كه به ميزان 12ميليارد و 409 ميليون تومان از محل اعتبارات ملي و استاني تخصيص يافته است، در سفر رياست محترم جمهوري به استان نيز اعتبارات قابل توجهي جهت اتمام پروژه در نظر گرفته شد.

چه اقداماتي تاكنون براي اجراي اين طرح صورت گرفته و يا عملياتي شده است؟

اين پروژه تاكنون 25درصد پيشرفت فيزيكي داشته است كه شامل:
- خريد مقدار 13 كيلومتر لوله فولادي به قطر 26 و 28 اينچ،
-تأمين 40كيلومتر لوله از طريق فاينانس داخلي بانك پارسيان، كه طبق پيش بيني حداكثر تا پايان آبان ماه 1395 تحويل داده خواهد شد
-حمل مقدار 5/4 كيلومتر لوله به محل اجراي پروژه و جوشكاري1500 متر آن
-افتتاح مخزن ذخيره آب 15000متر مكعبي شهر ليكك
-پيشرفت فيزيكي ايستگاه پمپاژ شماره 2 به ميزان 10درصد و ايستگاه پمپاژ شماره 1 به ميزان 5درصد(مربوط به مخازن1000متر مكعبي)
-پيشرفت 50درصدي عمليات خاكبرداري و جاده سازي مسير خط انتقال
-حفر كانال خط انتقال لوله به طول 5/4 كيلومتر مي باشد

چه موانعي از ابتداي شروع پروژه تاكنون براي اجراي اين طرح وجود داشته؟

علي رغم پيشرفت 25 درصدي پروژه از ابتداي شروع تا كنون ، موانع و مشكلات متعددي از جمله عدم تخصيص كامل منابع مصوب ، تملك اراضي كشاورزي مسير خط انتقال و تأمين مصالح اوليه در روند اجراي پروژه تأثير داشته است.

پيش بيني شما براي زمان بهره برداري و بهره مندي مردم شهر ليكك و حومه از اين طرح چه زماني خواهد بود؟

فرماندار بهمئی:پيش بيني مي شود در صورت رفع موانع و تأمين منابع و تملك اراضي و همچنين همكاري و هماهنگي سازمان ها ، نهادهاي مربوطه تا پايان سال 1397 شاهد اتمام پروژه و تأمين آب شرب و مصارف صنعتي شهرستان و روستاهاي حومه آن باشيم .

جناب آقاي رحماني اگه صحبت پاياني داريد بفرمائيد؟

در پايان از وقتيكه در اختيار ما قرار داديد و تلاشهاي خبرگزاري ها ، سايت ها و رسانه هاي استاني و شهرستاني كمال تشكر و قدرداني را دارم.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
عدل داره آب میاره خودت قاطی نکن لطفا خودت واسه رفتن آماده کن جانشینت آمادیت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: