« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰
انتقادات نمایندگان خانه ملت؛
مشکلات معیشتی معلمان، شیوه اجرای بخشنامه‌های دولتی در مدارس، انتصابات جناحی و رواج سیاست‌بازی در انتصابات و حاشیه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله محورهای مهم مورد توجه استیضاح کنندگان وزیر است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛روزنامه وطن امروز نوشت : همزمان با اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش بار دیگر این وزارتخانه پرحاشیه دولت خبرساز شد. وزارتخانه‌ای که به اذعان کارشناسان بیشترین شکایات و نارضایتی‌های مردمی و پایین‌ترین میزان رضایتمندی کارکنان دولت را به خود اختصاص داده و مشکلات ریزو درشت آن به دردی مزمن تبدیل شده است. مشکلات معیشتی معلمان، شیوه اجرای بخشنامه‌های دولتی در مدارس، انتصابات جناحی و رواج سیاست‌بازی در انتصابات، مشکلات مربوط به طرح هدایت تحصیلی، رواج مدارس پولی و حاشیه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان از محورهای مهمی است که استیضاح‌کنندگان برای بررسی عملکرد علی‌اصغر فانی مورد توجه قرار داده‌اند. در همین باره«وطن‌امروز» با 2 نفر از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات این وزارتخانه و محورهای استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش به گفت‌وگو نشسته است که متن آن هم‌اینک پیش روی شماست.

آموزش‌وپرورش جای حزب‌بازی نیست!

یکی از مهم‌ترین انتقادات مطرح شده درباره عملکرد وزیر آموزش‌وپرورش موضوع انتصابات سیاسی در این وزارتخانه است. حجت‌‌الاسلام علیرضا سلیمی، دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» تاکید کرد: بسیاری از انتصابات در این وزارتخانه  و حتی ادارات کل آموزش‌وپرورش با نگاه کارشناسی و براساس صلاحیت‌های تخصصی انجام نشده و متاسفانه نگاه حزبی و گرایش‌های سیاسی در این عزل و نصب‌ها بخوبی مشهود است. وی افزود: انتصاباتی که صورت گرفته اعتراضات زیادی را بین قشر فرهیخته فرهنگی برانگیخته و با بررسی‌های انجام شده مشخص شد بسیاری از این اعتراضات درست است و در مواردی افراد قوی و کارآمد به دلیل نگاه‌های سیاسی حذف شده‌اند و افرادی مسؤولیت را عهده‌دار شده‌اند که فاقد صلاحیت‌های لازم تخصصی و شغلی هستند اما به صرف خط‌بازی در مسند قرار گرفته‌اند و مدیریت کلان وزارتخانه از آنها حمایت می‌کند.  نماینده مردم  محلات در خانه ملت خاطرنشان کرد: قشر زحمتکش فرهنگی که با حقوق اندک و تبعیض‌های آشکار در مقایسه با سایر کارکنان دولت، با عشق و علاقه از جان مایه می‌گذارند، باید مدیرانی را تجربه کنند که دلسوز آنها هستند. مدیران وزارت آموزش‌وپرورش باید بدانند فرزندان این ملت به امانت در اختیار آنها قرار داده شده‌اند و معتقدم حساسیت بر عملکرد مدیرت کلان این وزارتخانه خدمت به نظام، کشور و همه آینده‌سازان ایران اسلامی است و شائبه‌ها باید زدوده شود.

استیضاح در اعتراض به سیاست‌بازی

در همین  باره فرهاد فلاحتی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به «وطن‌امروز» بیان داشت:  استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش به هیچ‌وجه سیاسی نیست، بلکه رسیدگی به برخی شائبه‌ها درباره خط‌بازی و سیاست‌زدگی در این وزارتخانه است. نماینده مردم قائنات و شیرکوه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ‌کس منکر نیست وزیر آموزش‌وپرورش حق دارد از میان همکاران خود افرادی را که به تفکرات وی نزدیک‌ترند، انتخاب کند اما این حق قانونی نباید به قیمت زیر پا گذاشتن شایسته‌سالاری و گماشتن افراد ناکارآمد جای افراد توانمند و با انگیزه باشد.
5 دلیل مهم برای استیضاح فانی

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: غیر از مباحث مربوط به انتصابات در آموزش‌وپرورش، عملکرد شائبه‌دار صندوق ذخیره فرهنگیان، مشکلات متعدد مربوط به طرح هدایت تحصیلی، مشکلات معیشتی فرهنگیان که منزلت این قشر فرهیخته را به خطر انداخته، سیاست‌های تبعیض‌آمیز که با عدالت آموزشی منافات دارد مانند ترویج مدارس پولی به جای مدارس دولتی و به‌کارگیری نیروهای بازنشسته یا در سن بازنشستگی  که تحرک را از این وزارتخانه گرفته از محورهای مهمی است که نمایندگان ملت در بررسی عملکرد مدیریت کلان آموزش‌وپرورش مورد توجه قرار داده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: