« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
پزشکان می‌گویند: مصرف مسکن‌ها می‌تواند عامل بروز سردرد باشد.
آوای رودکوف: پزشکان می‌گویند: مصرف مسکن‌ها می‌تواند عامل بروز سردرد باشد.

هدف از تجویز دارو، درمان بیمار و نه آسیب رساندن به اوست اما در صورتی که سردردهای فرد از بین نرود می‌توان قرص‌های مسکن را عامل آن دانست.

به گفته کارشناسان، قرص‌های غیرنسخه‌ای همچون آسپرین یا استامینوفن که به طور پی در پی برای درمان اختلال‌های سردرد از قبیل میگرن مصرف می‌شوند خود می‌توانند عامل سردرد باشند.

همچنین مسکن‌های ترکیبی همچون "اکسدرین" که ترکیبی از کافئین با دو ماده دیگر است در موارد سردردهای ناشی از مصرف افراطی داروهای مسکن، مشکلات مشابه ایجاد می‌کنند.

هرچند مصرف داروی ایبوپروفن با کاهش احتمال بروز سردردهای ناشی از مصرف افراطی دارو همراه است.

اما سوال این است که برای افرادی که از سردردهای همراه با حالت تهوع، مشکلات حافظه یا علائم دیگر رنج می‌برند غیر از قطع مصرف دارو چه اقدامات دیگری می‌توان انجام داد.

پزشکان می‌توانند برای تسکین درد اقداماتی را همچون تجویز دارو در نظر گیرند اما گزینه‌های طبیعی دیگری نیز وجود دارد.

برای مثال طب سوزنی که شیوه درمانی سنتی در چین است و سوزن‌هایی را برای تحریک بخش‌هایی از بدن به کار می‌گیرد می‌تواند کمک‌کننده باشد. موسسه ملی سلامت آمریکا اعلام کرده است طب سوزنی ممکن است به کاهش تعداد موارد سردردهای عصبی کمک کرده و از سردردهای میگرنی پیشگیری نماید.

همچنین مکمل‌هایی وجود دارند که در این زمینه مفید هستند هرچند باید دقت داشت مصرف این مکمل‌ها می‌تواند با داروهای دیگر تداخل داشته باشد./ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین