« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
مناظره «تیم کین» و «مایک پنس» معاون های پیشنهادی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در تنها مناظره شان درباره توافق هسته ای ایران، بحران سوریه و نحوه تعامل با روسیه بحث کردند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از انتخاب؛ مناظره «تیم کین» و «مایک پنس» معاون های پیشنهادی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در تنها مناظره شان درباره توافق هسته ای ایران، بحران سوریه و نحوه تعامل با روسیه بحث کردند.

تیم کین، سناتور ایالت ویرجینیا از موافقان توافق هسته ای در کنگره آمریکاست و سه شنبه شب ۱۳ مهر از این توافق دفاع کرد و گفت این از قدرت رهبری هیلاری کلینتون بود که توانست بدون شلیک یک گلوله برنامه سلاح هسته ای ایران را از بین ببرد.

این اظهارات کین، با واکنش مایک پنس، فرماندار ایالت ایندیانا مواجه شد. پنس که گزینه ترامپ برای معاونی در صورت پیروزی است، گفت «آیا واقعا برنامه هسته ای ایران حذف شده است؟»

پنس افزود: یک توافق بد با ایران امضا کردید و بعد یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار نقد به ایران بابت باج دادید تا زندانیان امریکایی را آزاد کنند. این افتخار ندارد.

پنس در این مناظره مکررا مجبور شد از دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان به خصوص سابقه مالیاتی او دفاع کند. ترامپ برخلاف سنت تا این مقطع از افشای برگه های مالیاتی اش خودداری کرده و تحت فشار و انتقاد رقیب قرار داشته است.

پنس در این مناظره گفت که دونالد ترامپ یک تاجر است نه سیاستمدار حرفه ای و برگه مالیاتی او نشان می دهد که ۲۰ سال قبل "با شرایط خیلی سختی روبرو بود" و با "مهارتی عالی" از مقررات مالیاتی بهره گرفت.

او در پاسخ به این سوال تیم کین که چرا ترامپ برگه های مالیاتی اش را منتشر نمی کند گفت: "آقای ترامپ کسب و کاری به ارزش میلیاردها دلار ایجاد کرد و ده ها هزار شغل ایجاد کرده است."

کین در اشاره به برنامه پرطرفدار تلویزیونی دونالد ترامپ "اپرنتیس" گفت که آمریکا به رئیس جمهوری با شعار "شما استخدام شدید" نیاز دارد نه رئیس جمهوری که می گوید "شما اخراج شدید".

تکه کلام ترامپ در آن شو تلویزیونی عبارت "شما اخراجید" است. سناتور کین پیش بینی کرد که طرح ترامپ برای کاهش مالیات ثروتمندان کشور را وارد رکود خواهد کرد.

او با حمله مستقیم به دونالد ترامپ از اظهارات او درباره زنان، سیاهپوستان و مساله محل تولد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا انتقاد و او را متهم کرد "مبارزاتش را با اتکا به توهین" پیش می برد.

اما پنس در واکنش با تعجب پرسید: "آیا مبارزات ما متکی به توهین است؟" و گفت که اظهارات خانم کلینتون در مورد اینکه نیمی از هواداران آقای ترامپ را "آدم های قابل سرزنش" مثل نژادپرست ها تشکیل می دهند غیرقابل جبران است.

او در واکنش به حملات متعدد تیم کین به دونالد ترامپ به خاطر ستایش از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از سیاست خارجی دولت اوباما انتقاد کرد و گفت سوریه "درحال فروپاشی است".

هیلاری کلینتون در دوره نخست ریاست جمهوری آقای اوباما وزیر خارجه بود.

پنس در دفاع از تعریف های ترامپ از رهبر روسیه گفت: "اینکه رهبر کوچک و زورگوی روسیه از دولت ما در صحنه جهانی قوی تر است فقط بیان واقعیت است. تایید ولادیمیر پوتین نیست؛ محکومیت رهبری ضعیف و بی احتیاط هیلاری کلینتون و باراک اوباماست."

از دو نامزد درباره نقش ایالات متحده در سوریه پرسیده شد و اینکه آیا آمریکا باید از مردم شهر حلب محافظت کند؟ هر دو نامزد موافق حضور موثر آمریکا بودند.

تیم کین گفت هیلاری کلینتون برنامه سه مرحله ای دارد که داعش را شکست بدهد، مشابه کاری که با حذف اسامه بن لادن در زمان حضور او به عنوان وزیر امور خارجه کرد.

کین افزود: ترامپ برنامه ای ندارد و در عوض، می گوید با داشتن سلاح اتمی توسط کره شمالی و کشورهای دیگر مشکلی ندارد.

مایک پنس نیز با انتقاد از برنامه کلینتون گفت، آنچه در سوریه شاهد هستیم، محصول سیاست کلینتون و اوباما است. داعش ناشی از اشتباه آنها در عراق است. نیروهای آمریکا را از عراق خارج کردند و دیدیم داعش قدرت گرفت.

معاون پیشنهادی ترامپ درباره برنامه وی در مبارزه با داعش گفت یکی از برنامه های ترامپ ایجاد منطقه امن در سوریه است چون اگر چنین شود، پروازی نباشد، می شود امداد رسانی کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: