« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
امام جمعه لنده :
امام جمعه لنده گفت: امروزه یکی از بزرگترین منکرات جامعه ما فساد اقتصادی است ببرند و بخورند و حیف میل کنند و انگاه بگویند حقمان را گرفتیم.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، حجت‌الاسلام محمودی اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه افراد به تقوا و دوری از گناه و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله‌ الحسین(ع) اظهار کرد: متقی ترین افراد از نگاه امیرالمومنین حق گویان هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: از صدر اسلام تاکنون دو نوع نگاه و دو خط وجود داشت: یک خط، خط اشخاص راحت‌طلب که تمام همّشان به این است که یک طعمه‌ای پیدا بکنند و بخورند و بخوابند و عبادت خدا هم آنهایی که مسلمان بودند، می‌کردند، اما مقدم بر هر چیزی در نظر آنها راحت‌طلبی بود.

حجت الاسلام محمودی اصل افزود:در صدر اسلام، از این اشخاص بودند. وقتی که حضرت سیدالشهدا ـ سلام‌اللّه‌ علیه ـ می‌خواستند مسافرت کنند به این سفر عظیم، بعضی از اینها نصیحت می‌کردند که برای چه، شما اینجا هستید، بنشینید و بخورید و بخوابید. و از همانها بعضی قماشها بودند که اشکال هم می‌کردند که یک قدرت بزرگی را در مقابلش چرا یک عدۀ کمی قیام می‌کنند. این در طول تاریخ تا حالا بوده است. از اول نهضت اسلامی، ما شاهد اشخاصی که به این وضع بوده‌اند، راحت را بر هر چیزی مقدم می‌داشته‌اند، تکلیف را این می‌دانستند که نمازی بخوانند و روزه‌ای بگیرند و بنشینند در منزلشان ذکری بگویند و فکری بکنند و چنانچه یک اشخاص انحرافی هم باشند غیبت بکنند، بروند عبادتشان را بکنند و بنشینند و در مجالسشان غیبت بکنند، تهمت بزنند این یک راهی بود که یک دسته‌ای از مردم داشتند که تمام آمال آنها این بود که آدم اینجا این چند روزی که هست، خوب استراحت بکند و بنشیند در خانه‌اش عبادت بکند. اسلام را خلاصه کرده بودند در عبادات؛ مثلاً، نماز و روزه و امثال اینها. برای اسلام هم غیر از این، خیلی، نه اطلاعات صحیح داشتند و نه ارزشی قائل بودند. همان باید در منزل‌ها بنشینند و نگاه کنند و به دیگران اشکال کنند.

خطیب جمعه لنده عنوان کرد :یک دستۀ دیگر هم خط مبارزه و جهاد و خط انبیا بوده‌اند واین هم یک مکتبی بود و یک خطی بود؛ تمام عمرشان را صرف می‌کردند در اینکه با ظلمها و با چیزهایی که در ممالک دنیا واقع می‌شود، همّشان را اینها صرف می‌کردند درمقابله با اینها. کسی که تاریخ انبیا را دیده باشد و تاریخ اسلام را دیده باشد و تاریخ زندگی حضرت رسول ـ سلام اللّه‌ علیه ـ را و ائمۀ اطهار و اصحاب رسول اللّه‌ را دیده باشد،می‌بیند که اینها از اوّلی که وارد شدند در میدان و به حد بلوغ رسیدند و رسول اکرم از اوّلی که این رسالت به او محول شد تا آن وقتی که در بستر مرگ خوابیده بود یا شهادت، بین این بستر و آن بعثت، تمام فعالیت بوده است، جنگ بوده، دفاع بوده. و کسی که زندگی امیرالمؤمنین ـ سلام اللّه‌ علیه ـ را مشاهده کند نیز[می‌بیند]همین طور بوده؛ جهاددر راه خدا و جهاد در راه احکام خدا بوده است. و سایر ائمه ـ علیهم‌السلام ـ البته آن که از همه بارزتر و معروفتر است سیدالشهدا ـ سلام‌اللّه‌‌علیه ـ است.

وی افزود: اگر وضع تفکر سیدالشهدا ـ سلام اللّه‌ علیه ـ مثل بعض مقدسین زمان خودش بود، آنها طرحشان این بود که بماند همان در جوار حضرت رسول ـ سلام اللّه‌ علیه ـ و عبادت کند. اگر وضع تفکر مولا هم این طور بود، کربلایی پیش نمی‌آمد؛ یک راحت‌طلبی بود و کناره‌گیری از جامعه و دعا و ذکر بود، لکن وضع تفکر جور دیگری بود. چنانچه ائمۀ ما ـ علیهم السلام ـ سازش می‌کردند با اهل ظلم و ستم، احتراماتشان بسیار زیاد بود، خلفا حاضر بودند که آنها را هر جور احترام می‌خواهند بکنند که آنها دست از دعوتشان بردارند.

امام جمعه لنده در ادامه با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت برپایی این فریضه مهم بیان داشت :امروزه یکی از بزرگترین منکرات جامعه ما فساد اقتصادی است ببرند و بخورند و حیف میل کنند و انگاه بگویند حقمان را گرفتیم.

حجت الاسلام محمودی اصل خاطرنشان کرد:علاوه بر فساد اقتصادی ؛ سیاسی کاری در کشور و سوء استفاده از قدرت ؛ترجبح منافع گروهی و حزبی بر منافع کشور نیز از منکرات جامعه ما هستند که باید با آنها برخورد کرد تا در مسیر امام حسین (ع) قرار بگیریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: