« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
با توجه به وصفی که امام سجاد از پدرشان دارند که در ذیل آمده است و اینکه امام حسین علیه السلام این دعا را در آخرین لحظات عمر شریفشان به عنوان یادگاری از مادرشان حضرت زهرا سلام الله علیها به فرزندشان آموزش می دهند نشان از اهمیت فوق العاده ی این دعا دارد .
به گزارش آوای رودکوف به نقل از برنا، قطب راوندی نقل کرده که از امام زین العابدین(ع) روایت شده که پدرم در روز عاشورا مرا به سینه چسبانید، و فرمود: "پسرم! از من دعائی را حفظ کن که فاطمه به من تعلیم داده، و رسول خدا(ص) هم به او تعلیم داده بود، و جبرئیل هم به رسول خدا؛ و این دعا برای رفع حاجت و همّ و غم و بلاهای سخت که نازل می شود مفید است.
    
در این مواقع این دعا را بخوان:
"بحق یس والقرآن الحکیم وبحق طه والقرآن العظیم یا من یقدر علی حوائج السائلین، یا من یعلم ما فی الضمیر، یا منفسا عن المکروبین، یا مفرّج عن المغمومین، یا راحم الشیخ الکبیر، یا رازق الطفل الصغیر، یا من لایحتاج إلی التفسیر صل علی محمد وآل محمد، وافعل بی کذا وکذا" سپس او را می بوسد و وداع می کند.

ترجمه :
« به حق "یس ” و قرآن کریم ، و به حق ” طه ” و قرآن با عظمت ، ای کسی که در برآوردن حاجت حاجتمندان توانایی ، ای کسی که از درون افراد خبر داری ، ای بر طرف کننده ی گرفتاری ها ، ای شادی بخش کسانی که غمزده اند ، ای کسی که به افراد پیر ترحم می کنی ،‌ای کسی که روزی طفل کوچک را میدهی ، ای کسی که به تفسیر احتیاج نداری ، بر محمد و آلش درود فرست و آنچنان کن که … »

توجه :
به جای کذا و کذا در عبارت دعا باید حاجت خود را بیان کرد .  
طبق نقل روضة الشهداء حضرت فرمودند: "یا بنی! إذا رجعت إلی مدینة جدی بلّغه سلامی" یعنی پسرم هر گاه به شهر جدم برگشتی سلام مرا به جدم برسان.
   
همچنین از امام باقر(ع) نقل شده که فرمودند: امام زین العابدین(ع) در وقت وفاتشان فرمودند: "امام حسین در روز عاشورا مرا به سینه چسبانید و فرمود: پسر جان من تو را وصیت می کنم به آنچه پدرم هنگام وفاتش به من وصیت نمود. پسرم دوری نما و بپرهیز از ظلم در حق کسی که غیر خدا علیه تو یاوری را نیابد.

برگرفته از کتاب امالی شیخ صدوق

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: