« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
منابع کرد در شمال عراق از انجام اولین حمله داعش با استفاده از پهپاد بمب‌گذاری شده خبر دادند که به کشته شدن دو پیش‌مرگ و زخمی شدن دو سرباز فرانسوی انجامیده است.
به گزارش آوای رودکوف ، به نوشته روزنامه فرانسوی لوموند، این پهپاد بمب‌گذاری شده از سوی یک گروه وابسته به داعش ارسال شده بود و اولین حمله‌ این گروه تروریستی با کمک پهپاد بمب‌گذاری شده است.

منابع پیش‌مرگ می‌گویند، نیروهای ویژه فرانسوی که در شمال عراق مستقر هستند با کمک پیشمرگ‌ها این پهپاد را رهگیری و سرنگون کرده‌اند و بعد از انتقال آن به داخل یکی از مقرهای پیش‌مرگ‌ها منفجر شده است.

روزنامه مذکور درباره وضعیت دو سرباز فرانسوی نوشت: این دو سرباز فورا برای معالجه به یک مرکز پزشکی در فرانسه منتقل شده‌اند در حالی که وضعیت یکی از آن دو بسیار وخیم است. دیگر سربازان فرانسوی نیز در این انفجار دچار آسیب‌های جزئی شدند.

این روزنامه اما اشاره‌ای به تعداد دقیق سربازان آسیب دیده نکرده است و گفته حادثه چند روز قبل اتفاق افتاده است.

نزدیک به 500 سرباز فرانسوی در قالب ائتلاف ضد داعش در عراق حضور دارند و این تعداد شامل نیروهای ویژه فرانسوی نیز هست که در حال آموزش پیشمرگ‌ها در شمال عراق هستند.

وزارت دفاع فرانسه تا این لحظه از واکنش نسبت به گزارش روزنامه لوموند خودداری کرده است. سخنگوی نظامی عراق در بغداد نیز این گزارش را هنوز تایید نکرده است.

خبرگزاری ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: