« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
با حضور پرشور مردم عزادار ؛
آیین شام غریبان شهدای کربلا در کهگیلویه و بویراحمد ساعتی پیش با حضور پرشور و گسترده مردم عزادار شهرستانها و مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
آوای رودکوف :مراسم شام غریبان شهادت امام حسین (ع) و 72 یار با وفایش‎‎ با غروب‎ خورشید دهم‎‎‎ محرم و با حضور عاشقان آن حضرت در شهرستانها و مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

عزداران در این مراسم معنوی که بصورت گسترده در اکثر مناطق استان در شهر و روستاها برگزار شد با عقلیه بنی هاشم و پیام رسان کربلا حضرت زینب کبری (س) و قافله اسرای دشت نینوا همدردی کردند.



در اصطلاح فرهنگ عاشورا به شب یازدهم ماه محرم، شب شام غریبان گفته می‌شود.

 در این برنامه مردم به صورت دو گروه مجزا پس از غروب آفتاب عاشورا، با خواندن نوحه‌های غمگین یاد اسرای اهل بیت را گرامی می‌دارند.

این برنامه در شب تاریک انجام شده و افراد با در دست داشتن شمع به یاد کودکان و نونهالان قافله اسرای کربلا به عزاداری می‌پردازند.

 در شب اندوهبار شام غریبان مراسم به صورت ساده و غم انگیز برپا شده و دیگر مانند شب‌های قبل علم و بیرق را به حرکت در نمی‌آورند. دسته‌های عزادار با حرکت در کوچه‌ها و معابر، نوحه‌های غم انگیز را زمزمه می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: