« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه قانون عطف به ماسبق نمی‌شود گفت: با مصوبه امروز مجلس خانم خالقی به پارلمان راه پیدا نمی‌کند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ حسین مقصودی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، با اشاره به مصوبه امروز (یکشنبه 25مهر) پارلمان درباره استفساریه قانون انتخابات مجلس، گفت: این قانون در صورت تائید شورای نگهبان عطف به ما سبق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت تائید و اجرای این مصوبه مجلس، خانم مینو خالقی به مجلس راه پیدا نمی‌کند، ادامه داد: در زمان بررسی استفساریه اصلاح بندی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مصوب شد که این اصلاح برای دوره‌های آتی انتخابات پارلمان است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آنچه در جلسه علنی مجلس تصویب شد، برای روشن شدن زمانبندی نظارت شورای نگهبان در انتخابات است، تصریح کرد: در جلسه امروز پارلمان قانونی که پیش از این تصویب شده بود و به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز رسیده بود، شفاف‌سازی شد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: برخی اظهارنظرها درباره اینکه خانم مینو خالقی به مجلس راه پیدا می‌کند، نادرست است چراکه استفساریه‌ای که در مجلس به تصویب نمایندگان رسید، عطف به ماسبق نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز خود با تصویب استفساریه‌ای اعلام کردند که پس از اعلام نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در مهلت 20 روزه مذکور در تبصره 4 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره صلاحیت یک نامزد انتخابات و بعد از اعلام صحت انتخابات حوزه انتخابیه مربوطه با رعایت قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف (مصوب 1378/8/22 مجمع تشخیص مصلحت نظام) این شورا نمی‌تواند اظهارنظر مجددی درباره صلاحیت آن نامزد یا منتخب داشته باشد و چنانچه مدارک جدیدی درباره او به شورا رسیده باشد این مدارک طبق ماده 30 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی اعتبارنامه‌های منتخبان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین