« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
پلیس فتا هشدار داد؛
پلیس فتا مازندران به شهروندان هشدار داد :برخي سودجويان با سوء استفاده از عکس‌هاي شخصي برخي کاربران در شبکه‌هاي اجتماعي، به ساخت صفحات جعلي با عکس اين افراد اقدام مي‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ،برخي از جرايمي که در فضاي مجازي و در بستر اينترنت رخ مي‌دهد کلاهبرداري، سرقت اطلاعات، مزاحمت ‌هاي اينترنتي، فروشگاه‌هاي کاذب و ... است.

 اين جرايم در حالي رخ مي‌دهد که همزمان با رشد و گسترش فضاي مجازي در کشور هر روز شاهد گسترش ارتکاب اين دست جرايم در کشور و متعاقبا نقض حريم خصوصي افراد هستيم، عواملي که توالي فاسد زيادي را در پي خواهد داشت.

سرهنگ "حسن محمدنژاد" رئيس پليس فتا مازندران با اعلام اين خبر،گفت:  امروزه يکي از شايع ترين جرايم، سوء استفاده از عکس‌هاي خصوصي و شخصي افراد است.

وي افزود: به عبارتي ديگر درست است که در برخي از برنامه‌هاي موجود مانند تلگرام و اينستاگرام امکان دسترسي به شماره تلفن افراد وجود نخواهد داشت اما بايد گفت، عکس هاي کاربران اين فضاها در معرض سوء استفاده خواهد بود.

رئيس پليس فتا مازندران ، خاطر نشان کرد: برخي سودجويان با سوء استفاده از عکس‌هاي برخي کاربران شبکه‌هاي اجتماعي، به ساخت صفحات جعلي با عکس اين افراد اقدام مي‌کنند و از اين راه با انتشار مطالب خلاف قانون اقدام به انجام اعمال خلاف خود مي‌کنند.

وي در ادامه گفت: اما قربانيان اين نوع از جرايم بيشتر زنان هستند، لذا افراد بايد از قرار دادن عکس‌هاي خود بر روي پروفايل شخصي و قرار دادن آنها در صفحات اجتماعي همچون فيس بوک، تلگرام و اينستاگرام خودداري کنند.

رئيس پليس فتا مازندران، خطاب به شهروندان هشدار داد: چنانچه قرباني اين نوع از جرايم و سوء استفاده ها شده ايد توصيه مي شود:
اقدام به جمع آوري دليل کنند، به عبارتي ديگر اعمال خلافي که به نام يا با عکس شما صورت مي گيرد را از طريق مقتضي مانند گرفتن اسکرين شات جمع آوري کنند.

عکس‌هاي شخصي را به سرعت از صفحات اجتماعي برداريد.

به دادسراي جرايم رايانه‌اي مراجعه کنيد و با ثبت شکايت خود برخورد با متجاوزان به حريم خصوصي را خواستار شويد.

پيشگيري از وقوع اتفاق همواره بايستي مورد توجه افراد باشد چه اينکه بسياري از مسائل و مشکلات حقوقي در اثر عدم رعايت احتياطات قانوني و لازم رخ مي دهد.

لکن افراد با قرار ندادن عکس ها و فيلم هاي شخصي خود در فضاهاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي تا حدود بسيار زيادي مي توانند از وقوع بسياري از اين دست جرايم پيشگيري کنند و به نوعي خود حافظ حقوق خود باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: