« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد؛
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اکثر صاحب نظران معتقدند که روابط تاریخی ایران و روسیه تبدیل به یک رابطه استراتژیک بلند مدت شده است، بطوریکه در شرایطی قرار گرفته اند تا سیاست های کلان و مناسبات اصلی را به یک برنامه راهبردی و عملیاتی تبدیل کنند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛ دکترسیدموسی خادمی در نشست با  هیات 17 نفره روسی به ریاست ویکتور نظروف استاندار ایالت امسک افزود: این حرکتی که بین دو استان امسک از کشور روسیه و استان کهگیلویه وبویراحمد از کشور ایران آغاز شده است برای تحقق همان استراتژی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  اظهار داشت:  ما در سفر به استان امسک برداشتمان این بود که زمینه همکاری فراوانی بین دو استان وجود دارد و جدا از بحث اقتصادی که محور اصلی است در باره فرهنگ و روابط اجتماعی نیز می توانیم، همکاری خوبی داشته باشیم.
خادمی افزود: در آن سفر متوجه شدیم، استان امسک و مردم خوب آن از رفتارهای فرهنگی بالائی برخوردارند و به خوبی می توان سطح ارتباطات را در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و گردشگری با آنها برقرار و توسعه داد.

استاندار تصریح کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد در بین استان های ایران از سابقه خیلی درخشان و تاریخی برخوردار است و در سال -1979 میلادی- ( 1357هجری شمسی)، انقلاب اسلامی که در ایران به ثمر رسید و تغییر رژیم در کشور انجام شد، این استان با آن رژیم درگیر بود و به همین خاطر در جمهوری اسلامی برای استان ما جایگاه ویژه ای قاعلند.

خادمی یادآور شد: مردم این استان به غیوری، مهمانوازی، ایثارگری و تلاشگری مشهورند و لذا این باب را برای همکاری های غیر اقتصادی هم فراهم کرده است.

استاندار ابراز داشت: در حوزه اقتصادی آنچه را که در نمایشگاه مشاهده کردید، حاکی از آن است که توانمندی و ظرفیت های بالائی در حوزه های کشاورزی، صنعت و معدن، نفت و گاز و صنایع دستی در این استان وجود دارد.
خادمی گفت: اگر بخش ها را در این استان اولویت بندی کنیم، اولین آن سرمایه گذاری خارجی است که تعداد زیادی پروژه مهم استانی در این راستا در سطح ملی تعریف شده و آماه واگذاری است.
استاندار افزود: برای هرگونه سرمایه گذاری خارجی در سطح ملی از قوانین خیلی خوبی برخورداریم و در سطح استانی هم ظرفیت های بالائی برای این منظور شناسائی شده و وجود دارد.

خادمی تصریح کرد: در اولویت بندی ها در زمینه صادرات، نخست محصولات کشاورزی است که کهگیلویه وبویراحمد از مزیت و جایگاه خوبی برخوردار می باشد.

استاندار اظهار داشت: از دیگر اولویت های این استان، کهگیلویه وبویراحمد به عنوان استان چهار فصل و یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت مطرح است و مانند استان امسک جایگاه خوبی برای توریسم می باشد.

به گفته خادمی، یاسوج در منطقه جنوب کشور که آب و هوای گرم وخشک دارد، منطقه ای معتدل و پوشیده از جنگل های انبوه و دارای آب و هوای خوبی می باشد و به همین دلیل یکی از اولویت ها توسعه در این شهر بحث سرمایه گذاری و پذیرش گردشگر است.

استاندار ادامه داد: هم سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و هم تبادلات و ارتباط در پذیرش گردشگر می تواند، زمینه همکاری و توسعه فرهنگی را در دو استان برای دو کشور فراهم کند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: انتظار است، بخش خصوصی بتواند پروژه ها و محصولات و کالاهای خوبی را برای سرمایه گذاری و صادرات فراهم کند و ما دولتی ها هم باید برای این منظور با تسهیل فرآیند شرایط خوبی را بوجود آوریم.

خادمی تاکید کرد: نیازهائی که استان کهگیلویه وبویراحمد دارد و نیازهائی که استان امسک دارد، توسط بخش خصوصی و تولید کنندگان شناسائی و با برقراری ارتباطات و مبادلات، سطح مناسبات را توسعه بخشند.

استاندار یادآور شد: ما آمادگی داریم قرارداد و تفاهمنامه بین دو استان منعقد و امضا شود تا عملا اقدامات آغاز شوند و سطح مناسبات توسعه یابند.

خادمی به مسئله ایجاد تفاهمنامه و تسهیل شرایط در صدور روادید برای تجار، بازرگانان، سرمایه گذاران و گردشگران هم تاکید کرد و گفت: با توجه به ابنکه، سرکنسول کشور روسیه در اصفهان مستقر است و این استان نزدیک به کهگیلویه وبویراحمد می باشد، شرایط برای صدور روادید به راحتی انجام گیرد.
استاندار تاکید کرد: کهگیلویه وبویراحمد به عنوان نماینده استان های دیگر کشور ایران اسلامی در خصوص توسعه روابط و مناسبات اقتصادی و تجاری عمل می کند و انتظار داریم که استان امسک هم به عنوان نماینده دیگر استان های کشور روسیه زمینه این مناسبات را ایجاد نماید.
خادمی به مسئله انتقال و مبادلات ارزی بین دو استان کهگیلویه وبویراحمد و استان امسک هم تاکید کرد و گفت: در این رابطه زمینه به گونه ای فراهم شود تا در سرمایه گذاری ها و فعالیت های اقتصادی و تجاری- بازرگانی دو استان مشکلی نباشد.

استاندار ایالت امسک روسیه هم در این نشست گفت: بعد از بازدید و سفر هیات ایرانی به ریاست دکتر خادمی به امسک روسیه و اکنون سفر ما و بازدید از نمایشگاه یاسوج و مشاهد تولید و توانمندی های کهگیلویه وبویراحمد، زمان آن رسیده است، مراوداتی که در یک سال گذشته بین دو طرف انجام شده وارد مرحله عمل و اجرا شوند.

در این دیدار که وزیر اقتصاد، وزیر کشاورزی، سرکنسولگری روسیه در اصفهان و نمایندگان بازرگانی روسیه حضور داشتند، ویکتور نظروف استاندار ایالت امسک روسیه، افزود: با توجه به توانمندی ها در هر دو استان زمینه همکاری اقتصادی، فرهنگی و گردشگری استان‌ های امسک روسیه و کهگیلویه وبویراحمد فراهم است.

نظروف بیان کرد: در بازدیدی که از نمایشگاه تولیدات و محصولات کشاورزی و صنایع دستی استان کهگیلویه وبویراحمد داشتیم به این نتیجه رسیدیم که زمینه تولیدات و صادرات خوبی میان دو استان می تواند، برقرار شود.

استاندار ایالت اُمسک روسیه بیان کرد: روز گذشته دوستان ایرانی ما اطلاعاتی گسترده و خوبی از استان کهگیلویه وبویراحمد به ما ارائه کردند که نشان دهنده زمینه صادرات خوبی بین استان‌ ها است، البته به شرطی که در خصوص شرایط و هزینه حمل و نقل تصمیمات لازم انجام شود.

وی بیان کرد: قرار است، امروز از تعدادی شرکت‌ های تولیدی استان بازدید داشته باشیم که این بازدیدها به عنوان پایه اساسی برای آغاز همکاری بین دو استان خواهد بود.

استاندار ایالت امسک روسیه بیان کرد: علاوه بر همکاری طرفین ایرانی و روسی در زمینه‌ های فرهنگی تلاش برای ایجاد اشتغال جوانان و مشارکت آنها در زمینه‌ های اقتصادی و گردشگری مد نظر است.

نظروف تصریح کرد: مبادلات و همکاری ها در همه بخش های بین دو استان در یک تفاهمنامه تعریف شده و به امضاء طرفین خواهد رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: