« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
گزارش ویژه ؛
12 پروژه علمی، آموزشی و عمرانی با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال در دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان به بهره‌برداری رسید.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛با حضور استاندار خوزستان  ،نماینده مردم بهبهان،فرماندار ، اعضای شورای شهر  و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی 12 پروژه علمی، آموزشی و عمرانی با زیربنای بیش از 10 هزار متربع و اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.



مهم‌ترین این پروژه‌ها، ساختمان دانشکده تخصصی برق و کامپیوتر است که با زیربنای 5600 مترمربع،  احداث شده است، هم‌چنین تأسیس مرکز جوار دانشگاهی با همکاری اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان و پردیس بهبهان پارک علم و فناوری خوزستان از دیگر پروژه‌های افتتاح‌شده این دانشگاه هستند که مقرر است در راستای اهداف دانشگاه کارآفرین فعالیت کنند.



مجتمع آزمایشگاهی و کارگاهی دانشکده فنی و مهندسی، مرکز توسعه مهارت‌های پیشرفته جوار دانشگاهی (ASD) فنی و حرفه‌ای، پارک علم و فناوری خوزستان(پردیس بهبهان)، تعمیرات اساسی و نوسازی خوابگاه پسران دانشگاه، بهسازی و مسقف کردن معابر و لوله‌کشی گاز خوابگاه دختران دانشگاه، بهسازی و آسفالت فاز دوم جاده اصلی دانشگاه و معابر فرعی آن، پارکینگ وسایل نقلیه کارکنان و اساتید و ساختمان مرکزی دانشگاه، زیباسازی و رنگ‌آمیزی کلی دانشکده منابع طبیعی، راه‌اندازی سایت کامپیوتری دانشکده علوم پایه، تأسیس کتابخانه مستقل دانشکده علوم پایه و اتصال خوابگاه دختران و دانشکده برق و کامپیوتر به شبکه فیبر نوری سراسری عناوین پروژه‌های افتتاح‌شده این دانشگاه هستند.



در ادامه افتتاح و بهره برداری از 12 پروژه عمرانی و آموزشی جلسه شورای اداری شهرستان نیز در آمفی تئاتر دانشگاه برگزار شد.

دکتر سید منصور سیدنژاد در جلسه شورای اداری با اشاره به این وعده خود در سال گذشته که تحقق دانشگاه کارآفرین از برنامه‌های مدیریت این دانشگاه است، اظهار کرد: خرسندیم که بگوییم امروز ابزار این هدف فراهم شده است و دانشگاه از نسل اول و دوم که دانشگاه‌های آموزش‌محور و پژوهش‌محور بودند، گذر کرده و در راستای نیاز جامعه به دانشگاه کارآفرین و تبدیل علم به ثروت، حرکت کرده است.



 وی با بیان این‌که برای تحقق این امر نیاز به راه‌اندازی یک چرخه است، گفت: امروز با مساعدت دکتر مختاری رئیس پارک علم و فناوری و مهندس سواعدی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بستر این کار در دانشگاه فراهم شده است؛ در این چرخه آموزش‌های اساتید دانشگاه در قالب مرکز جوار دانشگاهی با تولیت فنی و حرفه‌ای از حالت تئوری‌محور خارج شده و مکمل فرآیند طراحی‌شده در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهد شد.



 رئیس دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان افزود: ادامه این فرآیند برای تولید انبوه فناوری تولید‌شده در پارک علم و فناوری باید طی شود؛ امروز در کنار دانشکده تخصصی برق و کامپیوتر، مرکز جوار دانشگاهی فنی و حرفه‌ای نیز تأسیس شده است که به‌عنوان اولین مرکز جوار دانشگاهی در خوزستان و شاید منطقه جنوب‌غرب کشور همراه با پردیس پارک علم و فناوری خوزستان در راستای تبدیل ایده به پدیده فعالیت کنند.



 سیدنژاد با تصریح بر این‌که دانشگاه‌های کارآفرین باید ایده را به پدیده و علم را به ثروت تبدیل کنند، خاطرنشان کرد: در این راستا سال گذشته مرکز خلاقیت و نوآوری در دانشگاه راه‌اندازی شد و امروز با تأسیس مرکز جوار دانشگاهی و پردیس پارک علم و فناوری، این چرخه برای تحقق دانشگاه کارآفرین تکمیل شده است و این مراکز نه تنها با جامعه دانشگاهی بلکه به همه مردم شهرستان خدمات‌دهی خواهد کرد.



 وی در ادامه اظهار کرد: باید در کنار دانشگاه‌های کارآفرین به سمت تخصصی‌شدن دانشکده‌ها نیز پیش برویم و به عبارت دیگر به‌جای تأسیس 10 یا 20 رشته مختلف، یک رشته را در مقاطع مختلف راه‌اندازی کنیم و در آن حوزه حرف برای گفتن داشته باشیم؛ در این خصوص اولین گام دانشگاه با توجه به ماهیت صنعتی آن، تأسیس دانشکده تخصصی برق و کامپیوتر است که امروز و در ادامه زحمات مدیران قبلی، تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.



 رئیس دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان با اشاره به توقف این پروژه در سال گذشته با پیشرفت 35 درصدی، گفت: این پروژه سپس به همت مسئولان دوباره کلید خورد و طی کمتر از هشت ماه به بهره‌برداری رسید؛ توسعه دانشگاه مستلزم همکاری و استمداد تک تک مدیران شهری است و در این خصوص شهرداری در زمینه تردد و ایجاد خط اتوبوسرانی اقدامات خوبی انجام داده که انتظار می‌رود این همکاری در بخش‌های دیگر نیز توسعه یابد.



 سیدنژاد همچنین از همکاری و مساعدت ویژه نیروی انتظامی، فرمانداری و مدیران اطلاعاتی و امنیتی با مجموعه دانشگاه قدردانی کرد و گفت: معتقدم دانشگاه خانه همه است و همه مدیران و مسئولان در دانشگاه میزبان هستند زیرا مسیر دانشگاه را گذرانده‌اند و از این جهت انتظار همکاری و مساعدت بیشتری می‌رود تا دانشگاه بتواند در کمال آرامش به فرزندان این مرز و بوم خدمت کند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین