« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
امام جمعه موقت باشت گفت: مشکلات عدیده در کشور با استعفا و عزل چند وزیر حل و فصل نمی‌شود و همه باید دست در دست هم دهند و همکاری کنند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله بلادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته باشت ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: بهترین و مهم‌ترین درجه تقوا معرفت داشتن به ذات باری‌تعالی و خلفای او روی زمین است.

امام جمعه موقت باشت با اشاره به اقسام تقوا در مورد تقوای جسمانی افزود: آنچه برای جسم انسان مفید است انجامش تقوا می‌شود و آنچه برای جسم انسان مضر است ترک آن تقواست.

وی ادامه داد: قسم دوم تقوا، تقوای روحانی است و آنچه برای روح انسان مفید باشد انجام آن تقوا و آنچه مضر باشد ترک آن تقوا می‌شود.

بلادی با تبریک هفته تربیت بدنی اظهار کرد: اجتماع امروز ما بیش از هر زمانی نیاز به سلامتی و ورزش دارد، ورزش از بین برنده کسالت بوده و نشاط جسمی و روحی می‌آورد، بنابراین بر همه ما لازم و ضروری است که ورزش کنیم.

این خطیب جمعه بیان کرد: مسلمان باید جسمش برای خدمت به دین و جامعه اسلامی سالم و روحش برای غلبه بر شیطان و هواهای نفسانی و اطاعت از فرامین الهی قوی باشد.

وی با اشاره به افشاگری و اعتراض حضرت امام(ره) به لایحه کاپیتولاسیون در سال 1343 اظهار کرد: حاکمان ایران از ابتدای ارتباط با کشورهای اروپایی معمولا امتیازاتی را یک طرفه به اروپا می‌دادند که اعطای حق‌مصونیت قضایی یا همان کاپیتولاسیون از جمله آنهاست.

امام جمعه موقت باشت ادامه داد: در سال 1343 رژیم منحوس پهلوی به دستور ارباب خود امریکای جنایتکار مرتکب ظلمی شد که بار دیگر در این کشور پهناور اسلامی و بر این مردم مظلوم و ستمدیده کاپیتولاسیون را برقرار ساخت.
وی در ادامه با بیان قسمت‌هایی از سخنرانی امام خمینی(ره) افزود: این سخنرانی نقطه عطفی در نهضت اسلامی ایران در برابر رژیم منحوس پهلوی بوده و منجر به تبعید حضرت امام(ره) به مدت 14 سال و سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی شد.

بلادی با اشاره به تغییرات صورت‌گرفته در بدنه دولت بیان داشت: آنچه مسلم است مطالبات و دغدغه‌های مردم هم در مسائل علمی و فرهنگی و هم در مسائل معیشتی و اقتصادی است، امروز مردم و دولت‌مردان باید با هم همفکر و همکار شوند و برای این مسائل اقدام و حرکتی کنند.

این خطیب جمعه افزود: مشکلات عدیده با استعفا و عزل چند وزیر حل و فصل نمی‌شود و همه باید دست در دست هم دهند و همکاری کنند.

وی با اشاره به عملیات آزادسازی موصل در عراق اظهار کرد: تا امروز خبرهای خوش و پیروزی‌های شاد کننده‌ای داشتند و ما هم برای پیروزی همه رزمندگان اسلام در اقصی نقاط عالم و عزیزانمان در عراق و سوریه دعا می‌کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: