« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
در آوای رودکوف بخوانید؛
وقتی در بحث انتصاب مدیران واحدهای آموزشی شاخص های عمومی و اختصاصی مد نظر هست و سابقه ی مدیریتی مورد توجه می باشد چرا برای مدیران میانی چنین شاخص هایی در مباحث سیاسی هضم می گردد؟
پایگاه خبری آوای رودکوف - فتاح بدری : آموزش‌وپرورش به‌عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت  انسانها تنها  با داشتن نیروی انسانی آگاه، کارآمد و فهیم می تواند به این مهم دست یابد و جامعه ی امروزی نیز  از آموزش و پرورش انسان آگاه و با مهارت می خواهد بنا بر این هم جایگاه آموزش و پرورش سنگین است و هم رسالت عظمایی بر عهده دارد.

در چنین شرایطی کارکنان و جامعه فرهنگی ما از وزیر جدید آموزش و پرورش مطالباتی جدی و به حق دارند که در ادامه به مواردی از آنها اشاره خواهد شد.

1- حذف نگاه و توجه به جریانهای سیاسی، جناحی و حزبی که در واقع  سمّی برای  آموزش و پرورش است از عرصه ی تعلیم و تربیت .

2- آموزش و پرورش یک  دستگاه سرنوشت ساز  و تاثیر گذار است که با دهها میلیون نفر از مردم ارتباط  تنگاتنگ دارد  لذا باید مدیران و نیروهای سطوح کلان و حتی خرد آن  دارای ویژگی های خاصی باشند و سطوح مدیریتی را طی کرده و دارای حسن شهرت و حسن کار باشند .  وقتی در بحث انتصاب مدیران واحدهای آموزشی شاخص های عمومی و اختصاصی مد نظر هست و سابقه ی مدیریتی مورد توجه می باشد چرا بعضا برای مدیران میانی چنین شاخص هایی در مباحث سیاسی هضم می گردد؟ و این نکته ای است که قطعا باید مورد توجه قرار گیرد.

3-یکی از آفتهایی که امروزه گریبان تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان ما را گرفته حضور نیروهای غیر متخصص در مسائل آموزشی می باشد به نحوی که بعضی از معلمان و دبیران در رشته های غیر مرتبط به فعالیت مشغولند و یا اینکه در مقاطع غیر مرتبط مدیریت می کنند.

4-مقطع ابتدایی اگر چه در زمان تصدی دکتر حاج بابایی تا حدودی مورد توجه قرار گرفت اما همچنان مظلوم است و شاهد انتقال و تغییر رشته معلمان با سابقه و با تجربه و تحصیلات بالا ی خود به سمت سایر مقاطع می باشد به نحوی که گویا در این مقطع نباید شخصی با تحصیلا ارشد و یا دکتری و حتی کارشناسی تدریس نماید و این در حالیست که مقطع ابتدایی  زير بناي سایر مقاطع  تحصيلي مي باشد.

5- توجه به حقوق دانش آموزان ، تامین امکانات تحصیلی مناسب و همچنین تاکید بر آموزش رایگان آنها برابر قانون اساسی نیز از  دیگر انتظارات جامعه فرهنگیان می باشد که این امر قطعا باعث استقبال بیشتر اولیاء و تعامل بیشتر آنها با مربیان در مدارس به منظور رشد و تعالی فرزندان خواهد شد زیرا امروز شاهدیم اولیاء به خاطر مشارکتهای مالی در امر مدارس تا حدودی از مدارس دلگیر و بعضا رویگردان هستند.

6-و در اخر پرداخت مطالبات فرهنگیان ؛ احیاء مجدد بیمه های تکمیلی ؛ و پرداخت سریع  پاداش فرهنگیان بازنشسته می باشد که امیدواریم مورد توجه جدی وزیر محترم و مسولان مربوطه قرار گیرند .انشاالله
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: