« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
محموله‌های ضبط شده شامل هزاران قبضه تفنگ خودکارAK-47، موشک‌های ضد تانک، تفنگ‌های دوربین‌دار تک‌تیرانداز و تجهیزات و قطعات سلاح‌های پیشرفته بوده‌اند.
یک ژنرال آمریکایی ادعا می کند ناوهای آمریکا و متحدانش طی یک سال‌ونیم گذشته جلوی چهار محموله سلاح ارسالی از سوی ایران به یمن را گرفته‌اند. به نظر مقامات نیروی دریایی آمریکا، ایران در حمله موشکی به ناوشکن میسون دست داشت.

به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه وله، آدمیرال کوین دونگن دریادار مرکز فرماندهی نیروی دریایی آمریکا گفت: «هم کشتی‌های ایالات متحده و هم کشتی‌های ائتلاف چهار محموله سلاح از ایران به مقصد یمن را توقیف کرده‌اند.»

دریادار دونگن عنوان کرد که این چهار محموله در یک فاصله زمانی یک سال و نیمه، از بهار ۹۴ تا پاییز ۹۵ کشف و ضبط شده‌اند.

او در پایگاهی نظامی در جنوب غربی آسیا به خبرنگاران گفت: «ما می‌دانیم که این محموله‌ها از ایران می‌آمدند و مقصدشان کجا بود.»

طبق اعلام دریادار دونگن، محموله‌های ضبط شده شامل هزاران قبضه تفنگ خودکارAK-47، موشک‌های ضد تانک، تفنگ‌های دوربین‌دار تک‌تیرانداز و تجهیزات و قطعات سلاح‌های پیشرفته بوده‌اند.

آن گونه که دریاسالار دونگن گفته، مقامات نیروی دریایی آمریکا قایق‌های حامل این سلاح‌ها را از طریق آنالیز سیستم رهیاب آنها یافته و پس از ضبط محموله‌ها، از خدمه نیز پرس و جو کرده‌اند: «یکی از این محموله‌ها از سوی سازمان ملل به عنوان محموله سلاح‌های غیرقانونی ارزیابی شد.»

یک هفته پیش از توضیحات دریاسالار دونگن، ژنرال جوزف وتل، فرمانده ستاد ارتش آمریکا گفته بود که ایران احتمالا در حمله موشکی حوثی‌ها به ناوهای آمریکایی در دریای سرخ نقش داشته است.

دریاسالار دونگن می‌گوید: «ما معتقدیم که ایران به طریقی با این حمله مرتبط بوده است.»

حمله موشکی مورد نظر، اواسط  سپتامبر به ناو‌شکن "یو اس‌اس میسون" و دو ناو دیگر در دریای سرخ صورت گرفت اما خسارتی به جا نگذاشت. ارتش ایالات متحده در واکنش به این حمله سه مرکز راداری حوثی‌ها در مناطق تحت کنترل آنها را هدف قرار داد.

این ژنرال سه ستاره آمریکایی ادامه داد که به خاطر حجم بالای حمل و نقل دریایی در مسیر تنگه هرمز و خلیج فارس، امکان دارد که محموله‌های زیادی به یمن رسیده باشند.

ایران بارها ادعاهای ارسال سلاح به یمن را تکذیب کرده است.

در جنگ 2 سال اخیر عربستان سعودی علیه یمن با حمایت های آمریکا شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان کشته شده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: