« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ثبت جهانی تنگ سولک بهمئی خبر داد.
به گزارش آوای رودکوف ، محمود باقری صبح امروز در جمع خبرنگاران از پیگیری برای ثبت جهانی تنگ سولک بهمئی خبر داد و اظهار داشت: در 6 ماه نخست امسال نیز توانستیم 4 اثر تاریخی قلعه دیشموک، کوشک کی ابول و گلزار شهید طیب در شهرستان کهگیلویه و قلعه عزیزی در شهرستان بویراحمد را در فهرست آثار ملی کشور ثبت کنیم.

وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار، در 6 ماهه دوم سال بازبینی طرح حریم تل‌خسرو، مرمت اضطراری و ادامه مرمت پل تاریخی پاتاوه، ادامه مرمت پل بریم، تعیین حریم تنگ سولک بهمئی و آماده سازی این اثر تاریخی برای ثبت جهانی در دستورکار اداره کل میراث فرهنگی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد همچنین به مرمت و ساماندهی دو بنای تاریخی استان در 6 ماه نخست اشاره داشت و تصریح کرد: پل بریم و بنای امامزاده جابر(ع) با اعتبار یک میلیارد ریال مرمت شدند.

باقری با اشاره به دیگر اقدامات این اداره کل در شش ماه نخست امسال، برگزاری همایش روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در استان، برگزاری همایش انجمن‌های میراث فرهنگی در همه شهرستان‌ها و انجام فصل دوم کاوش باستان شناسی گورستان ده پایین سادات محمودی را از مهم‌ترین این اقدامات عنوان کرد.

وی همچنین آماده‌سازی 7 مورد پرونده آثار تاریخی برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور، ساماندهی و بازبینی اشیاء موزه یاسوج بر اساس قدمت و تاریخ برای نخستین بار بعد از چند سال، سرمایه‌گذاری در غار ده‌شیخ و تشکیل پرونده برای ثبت دو غار ده‌شیخ و نزل را از دیگر اقدامات این اداره کل نام برد./تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: