« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷
رهبر انقلاب پاسخ می دهند؛
دشمن مستكبر، درصدد به‌زانو درآوردن انقلاب است؛ با چه چيزى؟ با نفوذدادن فرهنگ خود، با فشار اقتصادى خود، با انواع و اقسام تلاشهاى سياسى خود، با گستره عظيم تبليغات خود، و با عوامل خائنى كه در اختيارش هستند.
پایگاه خبری آوی رودکوف-سید علمدار تقوی زاده:به‌مناسبت روز ملى مبارزه با استكبار جهانى‌ فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری در این زمینه می تواند بهترین دلیل برای نه گفتن به آمریکای جهانخوار و تداوم شعار مرگ بر آمریکا باشد.

با توجه به اینکه در آستانه 13 آبان، روز ملى مبارزه با استكبار جهانى‌ هستیم، فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری در این زمینه می تواند بهترین دلیل ما برای نه گفتن به آمریکای جهانخوار به عنوان مصداق واقعی استکبار و تداوم شعار مرگ بر آمریکا باشد.

خبرنگار آوای ماغر با طرح چند سوال اساسی در رابطه با استکبار ستیزی و 13آبان، پاسخ رهبر مظم انقلاب را در رابطه با این موضوع از لابلای سخنرانی های ایشان برای مخاطبین جمع آوری نمود.

 
معناى استكبار چیست؟

استكبار جهانى يعنى زورگويى‌كردن، خودش را برتر دانستن، پايبند به حرف خود نبودن، خود را متعهّد ندانستن؛ اين معناى استكبار است، وعده‌هايش را تخلّف مى‌كند.(۱۱/۵/۱۳۹۵)

قدرتهاى استكبارى؛ قدرتهايى كه حياتشان متوقّف بر سلطه بر ديگران است، دخالت در امور ديگران، در اختيار گرفتن منابع مالى و حياتى ديگران؛ اين‌ها استكبارند؛ يا به تعبير ديگرى، سردمداران نظام سلطه.(۲۶/۵/۱۳۹۴)

 

طبيعت استكبار چگونه است؟

طبيعت استكبار سلطه است، دنبال سلطه است، دنبال فراگيركردن سلطه است؛ هر ملّتى و هر نظامى كه مقاومت نكند، اسير خواهد شد و در كمند آن‌ها خواهد افتاد.(۶/۳/۱۳۹۵)

 

آیا استكبار سیری پذیر است؟

همه بايد بدانند كه‌هاضمه سيرى‌ناپذير استكبار جهانى چشم از كشورشان برنداشته است؛ يك كشور بزرگ، يك كشور ثروتمند، يك كشور واقع‌شده در يك چهارراه حسّاس جهانى، براى قدرتمندان دغل‌باز عالم خيلى مهم است. اين‌ها دست از طمع خود برنداشته‌اند، چشم برنداشته‌اند؛ فقط آن‌وقتى عقب خواهند نشست كه شما ملّت ايران آن‌چنان قدرتى پيدا كنيد، آن‌چنان پيشرفتى پيدا كنيد كه اميد آن‌ها قطع بشود.(۱۴/۳/۱۳۹۴)

 

رابطه استكبار با نظام اسلامى‌ چگونه است؟


از روز اوّل انقلاب جبهه تشكيل شده؛ يك جبهه دشمن به‌وجود آمده. آن روز شوروى بود و آمريكا كه نقطه مقابلِ هم بودند و اگر در صد مسأله - با كم و زيادش - با هم اختلاف داشتند، امّا در مسأله جمهورى اسلامى و مخالفت با جمهورى اسلامى، همفكر و همدست بودند، يعنى طبيعت استكبار اين است كه با يك چنين نظامى دشمنى مى‌كند.(۱۱/۱/۱۳۹۵)

 

ملت باید تا کی استكبار ستيز باشند؟‌ و مصداق واقعی استکبار در جهان امروزی کیست؟

در مكتب فكرى امام(ره)، ضدّيت با استبداد و ضدّيت با استكبار حرف اوّل را مى‌زند.(۱۴/۳/۱۳۹۴) مبارزه با استكبار، مبارزه با نظام سلطه تعطيل‌پذير نيست. اين جزو كارهاى ما است، جزو كارهاى اساسى است، جزو مبانى انقلاب است، يعنى اگر مبارزه با استكبار نباشد، ما اصلاً تابع قرآن نيستيم. مبارزه با استكبار كه تمام نمى‌شود.

در مورد مصاديق استكبار، آمريكا اتمّ مصاديق استكبار است. مبارزه با استكبار تعطيل‌پذير نيست، تكليفش كاملاً روشن است و خودتان را آماده كنيد براى ادامه مبارزه با استكبار.(۲۰/۴/۱۳۹۴)

 

استكبار به دنبال چیست؟چرا این همه از ما عصبانی هستند؟

دشمن مستكبر، درصدد به‌زانو درآوردن انقلاب است؛ با چه چيزى؟ با نفوذدادن فرهنگ خود، با فشار اقتصادى خود، با انواع و اقسام تلاشهاى سياسى خود، با گستره عظيم تبليغات خود، و با عوامل خائنى كه در اختيارش هستند، درصدد تكان‌دادن فضاى جمهورى اسلامى است تا آن‌را به تبعيّت بكشانند. آنچه استكبار را از جمهورى اسلامى به‌شدّت غضبناك مى‌كند، مسلمان‌بودن مردم ايران نيست؛ آن، عبارت است از اين‌كه مردم به‌خاطر اين مسلمان بودن، حاضر نيستند زير بار استكبار بروند؛ حاضر نيستند تبعيّت كنند؛ اين است كه دشمن را غضبناك مى‌كند. مسأله، عدم تبعيّت است.

اگر جمهورى اسلامى حاضر بود تبعيّت استكبار را قبول بكند، با موشكش هم مى‌ساختند، با انرژى هسته‌اى و انواع و اقسام چيزهايى كه در اين زمينه وجود دارد، مى‌ساختند و اسم حقوق بشر را هم اصلاً نمى‌آوردند. جمهورى اسلامى، با تعليم الهى، حاضر نيست از دشمن مستكبر كافر تبعيّت بكند، از جبهه كفر و استكبار تبعيّت بكند.(۳/۳/۱۳۹۵)

 

 جدی ترین برنامه استكبار برای نظام چیست؟

من از روى اطّلاع دارم عرض مى‌كنم كه برنامه نفوذ در كشور، يك برنامه جدّى استكبار است، برنامه جدّى آمريكايى‌ها است؛ دارند دنبال مى‌كنند كه نفوذ كنند. اشتباه نشود! اين نفوذ براى اين نيست كه از يك جايى كودتا بشود؛ نه، مى‌دانند كه در ايران، در جمهورى اسلامى، با ساختى كه جمهورى اسلامى دارد، كودتا معنى ندارد. يك جاهايى يك‌وقت داخل فلان نيروى مسلّح نفوذ مى‌كنند براى اين‌كه بيايند كودتا كنند، يكى را ببرند، يكى را بياورند؛ نه، اين نفوذ براى كودتا نيست، اين نفوذ براى دو منظور ديگر است؛ يكى از آماجهاى اين نفوذ مسئولانند؛ آماج دوّم مردمند.(۲۰/۱۲/۱۳۹۴)

 

چرا مرگ بر آمریکا؟

 امروز جمهوری اسلامی با صدای رسا، بدون بیم، بدون اینکه از تهدید دشمن بترسد و مرعوب دشمن بشود، دارد علیه ظلم، علیه سلطه، علیه استثمار و استکبار فریاد میکشد و این را ملّتها دارند می‌شنوند و تحت تأثیر قرار میگیرند. این را من به شما عرض بکنم؛ ملّتها تحت تأثیر حرکت ملّت ایرانند و این در دنیا مشهود است؛ بالخصوص در دنیای اسلام مشهود است؛ برای ملّت ایران، برای بزرگان انقلاب، برای شخص امام بزرگوار ما آن‌چنان تکریمی و احترامی قائلند که برای هیچ‌کس دیگر قائل نیستند؛ این به‌خاطر این است که این صدای رسا به گوش آنها میرسد؛ این صدای رسا را از دست ندهید.(۷) و این را بدانید که این شعار شما، «مرگ بر آمریکا»ی شما، این فریادی که ملّت ایران میکشند، این دارای یک پشتوانه و عقبه‌ی منطقی و قوی است؛ دارای پشتوانه‌ی عقلانی است. معلوم هم هست که مراد از «مرگ بر آمریکا»، مرگ بر ملّت آمریکا نیست، ملّت آمریکا هم مثل بقیّه‌ی ملّتها [هستند]، یعنی مرگ بر سیاستهای آمریکا، مرگ بر استکبار؛ معنایش این است، این دارای پشتوانه‌ی عقلانی است؛ قانون اساسی ما به این ناطق است، تفکّرات اصولی و عمیق و منطقی بر این ناطق است و این را برای هر ملّتی که تشریح بکنیم، آن را می‌پسندند و میپذیرند و قبول میکنند.(12/08/1394)

گردآوری و تنظیم:سید علمدار تقوی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: